Mă întreabă lumea, pe bună dreptate, de ce nu renunț la emag dacă tot sunt deranjat de chestiunile nașpa pe care le fac și dacă piața este plină de alte magazine care oferă același lucru.

Păi am mai mult motive.

Livrare la easybox

Da, cumpăr de pe emag pentru că-mi livrează la easybox și nu trebuie să stau să mă intersectez cu un curier la o anumită oră și am și livrare gratuită datorită contului genius.

Și, pentru produsele vândute de ei, dacă plasez o comandă seara până târziu, a doua zi la 6 produsul este în easybox-ul de lângă mine. Sau dacă plasez comanda de dimineață până în ora 9 – 9:30 am produsul pe la ora 16.

Pentru mine cel puțin este foarte comod. Ba de multe ori comand de pe marketplace de pe emag doar pentru că au livrare la easybox, chiar dacă aș cumpăra mai ieftin direct de pe site-ul partenerului emag.

Retur

Da, returul este foarte simplu. Caut produsul după denumire, anunț că vreau să fac retur și maxim a doua zi mă trezesc cu curierul la ușă. Indiferent că produsul este cumpărat de la emag sau de la un vânzător marketplace. Nu stau să mă chinui cu formulare, cu trimis pe banii mei sau să mă căciulesc de vreun reprezentant vânzări să-m ia produsul înapoi.

Ba chiar, tot pentru că am luat cont d-ăla genius, am perioadă de retur de 60 de zile. Am dat la un moment dat un laptop înapoi pentru că s-a defectat brusc, în timpul unei conferințe video și nu a mai pornit. Am făcut direct retur după 45 de zile fără să mă întrebe nimeni nimic.

Service

Din nou, pentru procesul simplu. Caut produsul, ca și în cazul returului, trimit cererea și vine curierul să-l ridice. Nu stau să mă plimbe vânzătorul în toate direcțiile, la toate service-urile și să nu-mi accepte produsul pentru a fi reparat (chiar dacă magazinul respectiv este obligat să se ocupe de service încă din 2016).

Ce e nasol în tot acest proces este că implică Depanero care este de multe ori depășit de problemă sau pur și simplu nu are chef să o rezolve. Dar, în multe cazuri, mi-au rezolvat problema. Bine, acum îmi țin un laptop în service de o lună, dar asta este altă poveste.

Ah, era să uit. Am și toate garanțiile într-un singur loc. Nu trebuie să caut printre hârtii, facturi și să-mi amintesc data în care am cumpărat un anumit produs.

Și totuși, care-i problema cu emag-ul?

Problema mea este cu discount-urile fictive și ilegale pe care le practică emag-ul în mod constant ca strategie avansată de marketing păcălind consumatorul. De acolo pleacă toată povestea cu emag-ul. Și fiind lideri de piață, sunt folosiți ca standard și ca exemplu de restul pieței pe baza cutumei „dar și emagul face la fel”.