Mă întreabă lumea, pe bună dreptate, de ce nu renunț la emag dacă tot sunt deranjat de chestiunile nașpa pe care le fac și dacă piața este plină de alte magazine care oferă același lucru.
Păi am mai mult motive.
Livrare la easybox
Da, cumpăr de pe emag pentru că-mi livrează la easybox și nu trebuie să stau să mă intersectez cu un curier la o anumită oră și am și livrare gratuită datorită contului genius.
Și, pentru produsele vândute de ei, dacă plasez o comandă seara până târziu, a doua zi la 6 produsul este în easybox-ul de lângă mine. Sau dacă plasez comanda de dimineață până în ora 9 – 9:30 am produsul pe la ora 16.
Pentru mine cel puțin este foarte comod. Ba de multe ori comand de pe marketplace de pe emag doar pentru că au livrare la easybox, chiar dacă aș cumpăra mai ieftin direct de pe site-ul partenerului emag.
Retur
Da, returul este foarte simplu. Caut produsul după denumire, anunț că vreau să fac retur și maxim a doua zi mă trezesc cu curierul la ușă. Indiferent că produsul este cumpărat de la emag sau de la un vânzător marketplace. Nu stau să mă chinui cu formulare, cu trimis pe banii mei sau să mă căciulesc de vreun reprezentant vânzări să-m ia produsul înapoi.
Ba chiar, tot pentru că am luat cont d-ăla genius, am perioadă de retur de 60 de zile. Am dat la un moment dat un laptop înapoi pentru că s-a defectat brusc, în timpul unei conferințe video și nu a mai pornit. Am făcut direct retur după 45 de zile fără să mă întrebe nimeni nimic.
Service
Din nou, pentru procesul simplu. Caut produsul, ca și în cazul returului, trimit cererea și vine curierul să-l ridice. Nu stau să mă plimbe vânzătorul în toate direcțiile, la toate service-urile și să nu-mi accepte produsul pentru a fi reparat (chiar dacă magazinul respectiv este obligat să se ocupe de service încă din 2016).
Ce e nasol în tot acest proces este că implică Depanero care este de multe ori depășit de problemă sau pur și simplu nu are chef să o rezolve. Dar, în multe cazuri, mi-au rezolvat problema. Bine, acum îmi țin un laptop în service de o lună, dar asta este altă poveste.
Ah, era să uit. Am și toate garanțiile într-un singur loc. Nu trebuie să caut printre hârtii, facturi și să-mi amintesc data în care am cumpărat un anumit produs.
Și totuși, care-i problema cu emag-ul?
Problema mea este cu discount-urile fictive și ilegale pe care le practică emag-ul în mod constant ca strategie avansată de marketing păcălind consumatorul. De acolo pleacă toată povestea cu emag-ul. Și fiind lideri de piață, sunt folosiți ca standard și ca exemplu de restul pieței pe baza cutumei “dar și emagul face la fel”.

Hehe, și eu mă întrebam de ce tot comand de la ei, când de multe ori am găsit mai ieftin în altă parte sau pe stoc în altă parte.
Doar că Emag-ul oferă și un anumit grad de comoditate. Personal, prefer livrarea în showroom și comand doar chestii livrate de emag (mai mult vândute de ei, dar dacă livrează în showroom și de la parteneri, e OK și așa).
În plus, am posibilitatea să cumpăr în rate fără dobândă cu cardul pe care îl am deja și cum ziceai și tu: procesul de retur e simplu și fără întrebări inutile (bine, aici îi compătimesc puțin, pentru că mulți abuzează de asta și comandă doar ca să dea retur după 29 de zile – sper să nu renunțe la procesul ăsta simplu din cauza asta).
În plus, căutarea pe Emag mi se pare destul de bine pusă la punct (mă rog, uneori lipsesc unele caracteristici de căutare pentru produse, dar în general e OK).
Tu ai avantajul că dacă te plângi pe blog, asta ajunge și la urechile celor de la Emag și mai încearcă să rezolve câte ceva. (Apropo, din ce am înțeles de la un curier, cică au început să le taie din salar dacă nu livrează în ziua în care au luat produsul în mașină ca să-l livreze. Nu știu dacă n-avea el chef să revină cu pachetul sau chiar așa e.)
Si eu cumpar de pe emag, si eu am probleme, dar cumpar in continuare de la ei datorita faptului ca showroomul lor este foarte aproape de casa. Fumez cam o tigara si ajung sa ridic produsul. Cont genius nu am facut pt ca nu cumpar atat de des 🙂
Toată propaganda asta genius este copiata /furata in cel mai mic detaliu de la Amazon Prime.