UPDATE: găsiți aici răspunsul Depanero.

Pentru că în articolul anterior am pomenit de Depanero, cineva care a lucrat la ei mi-a trimis povestea de mai jos cu viața din spatele cortinei a produselor voastre defecte ajunse în service-ul oficial eMAG. Sper ca pe această cale să ajutăm și eMAG-ul, când se duc în inspecție, să vadă dincolo de spectacolul pe care îl pun la punct șefii de la Depanero.

Povestea:

Am lucrat la Depanero o perioada de 3 luni destul incat sa imi fac o parere despre mersul lucrurilor prin firma respectiva. O sa incerc sa fiu cat mai scurt, sa nu plictisesc.

Ce am lucrat, mai exact ? Manipulant marfa. Eu si cativa colegi receptionam produsele, le inspectam si treceam toate detaliile in baza de date. SN (serial number), datele proprietarului, starea fizica a produselor samd.

Depanero este service-ul Emag, asta insemnand ca majoritatea produselor erau din partea lor. Ungaria, Bulgaria si Romania erau tarile din care primeam marfa. Aproximez undeva la 1000 produse / zi. Pe langa Emag, Depanero avea contracte cu mai multe lanturi de magazine. Flanco, Kaufland, Carrefour etc. Nu le mai stiu cu exactitate pe toate.

Noi, ca manipulanti, aveam targhet de 90 produse / zi. Ce depasea 90 produse era platit cu 20-30 bani / bucata. Era destul de greu de atins acel targhet, pentru ca foarte multe produse erau destul de grele. Compresoare, masini de tuns gazonul, cuptoare electrice etc. La cele mici era mai usor, dar erau mai “vanate” cele mari, ca sa nu ocupe spatiu in depozit.

Era o oarecare presiune din partea superiorilor sa atingem acel targhet. Putin complicat, mai ales pentru un incepator care nu isi formase viteza necesara. Nu pot sa mint ca mi s-a reprosat ceva, dat fiind faptul ca eram inca in perioada de proba (3 luni perioada, iar eu am plecat la 2 luni si 25-26 zile), dar mi-au spus colegii ca altfel sta treaba dupa cele 3 luni.

Am fost invatat ca nu trebuie sa stau sa pierd timpul cu desfacutul migalos al cutiilor. Bagi cutitul in ele direct, nu stai sa pierzi timpul pentru cateva cutii. De unde rezulta si starea deplorabila in care ajung ambalajele la clienti. Nu putine au fost cazurile in care au fost zgariate produse, din cauza acestor practici “barbare”.

O alta chestie importanta era manipularea marfii. Erau colegi care se ocupau de anumite tipuri de produse. Unii laptop-uri Lenovo, altii produse mixte samd. Daca ajungea un produs la un alt coleg, nu mai stateau sa piarda vremea cu predarea face-to-face. Le aruncau ca pe mingi de la unul la celalalt (era o camera mare in care aveam toti birourile). Au fost n situatii in care s-au spart ecrane de tablete / telefoane, ulterior anulandu-se garantia pe motivul: “Soc mecanic”. Nu se tinea cont de cine a produs acel soc.

Imi aduc aminte de o faza amuzanta. Tipul care ne supraveghea pe noi statea in aceeasi camera. Super de treaba cu totii, gluma si “caterinca” la greu. La un moment-dat, un coleg ii spune lu’ bo$$:” X-ulescule, tu de ce nu iti pui pe Facebook ca lucrezi la Depanero?” Raspunsul a fost exact asta: “Pai ce, vrei sa ma fac de rusine, sa nu ma mai bage nimeni in seama?”

Calitatea reparatiei: 90% din piesele de schimb erau piese universale, nu originale de la producatori.

Pe toata perioada “sederii”, m-am ales cu dermatita de contact. Imagineaza-ti ca trimiti o masina de tocat carne si nu iei resturile din ea. Cand zic resturi nu ma refer la chestii minuscule, ci la bucata de carne intreaga. Sta 1-2 saptamani in depozit la curier, vreo 1-2 pe la Depanero…da-ti seama ce surpriza aveam eu cand deschideam cutia. Mere fermentate, goange etc. Greu de crezut, dar adevarat.

Cand aveam inspectii din partea sefilor Emag, ni se dadea o folie pe care sa o punem pe birouri, in “respect” pentru clienti si produsele acestora. Foliile aveau rolul de a nu zgaria / lovi. In mod normal, trebuia sa ni se ofere folie zilnic, dar… “las’ ca merge si asa”.

Televizoare trantite, telefoane zgariate de lama necrutatoare a cutitului care vrea sa penetreze ambalajele… o descriere mai scurta decat asta nu pot face. Sfatul meu pentru clienti: faceti poze inainte de a trimite un produs, confirmati de 1000000000 ori cu (,) curierul ca totul este in regula. Dupa o sa aveti surpriza sa va anuleze garantia ca a ajuns lovit / spart. Pe langa acest sfat, imi permit si luxul de a cere o favoare. Dati si voi cu o carpa pe ele, inainte de a le trimite. Nu ma afecteaza pe mine chestia asta, eu nu mai lucrez acolo, dar asa-i omenesc.

Poză furată de la Răzvan de aici.