Voi ce experiențe ați avut cu garanția produselor achiziționate?

6 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Aș vrea să fac o listă. O listă care să se refere strict la serviciile de garanție. Nu la calitatea produselor, nu la procesul de cumpărare și nu la rezistența în timp.

Aș vrea să fac asta pentru că e important. Degeaba ai produsul cu cele mai multe feature-uri și cu reputația cea mai bună dacă nu ești în stare să-l repari sau să-l înlocuiești după ce l-ai vândut. Și de stricat se strică într-un procent mai mare sau mai mic…

Povestea a început de la faza de ieri când am constatat că whirlpool nu are piese de schimb în România și durează două săptămâni să aducă ceva care să înlocuiască piesa defectă. Nu e o nenorocire că stau două săptămâni fără mașina de spălat vase. Cred că-mi mai amintesc cu se spală o farfurie. 🙂 Oricum, eu am pus brand-ul pe blacklist.

Am avut și experiențe plăcute cu electrocasnice de la Ariston și Franke când toată reparația a durat o oră cu tot cu adusul piesei.

Voi ce experiențe ați avut în perioada de garanție? Mă interesează și bune și rele. Orice. Electrocasnice, electronice, telefoane și orice altceva care vine cu garanție la pachet.



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • cat e termenul de garantie la router tp-link la media galaxy
  • unde se repara laptop in garantie mediagalaxy
Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

21 comentarii

  1. Poate sunt un pic pe langa, dar de la Franke am incercat sa cumpar o piesa pentru o hota care a iesit din garantie si nu mi-au raspuns la mailuri. Ca si brand si fiabilitate i-as folosi in continuare, ca si reprezentanta in Romania, NO.

  2. Salomon Speedcross 3 cumpărați de la salomon.ro
    După 1 an apare o mica ruptură. Am sunat, am spus problema, au trimis un curier să îi ia pt expertiza. Peste 10 zile am primit o pereche noi nouți. Acum am mai multe perechi de la ei.

  3. Salut,

    Am un Hyundai Elantra 1.6 benzina cutie automata. De un an de zile are un carait/pacanit electronic si un balans punte spate la gropi(in curbe sau drum drept).Am fost cu ea la cele 3 reprezentate din Bucuresti :Colina Motors, Dab si Tiriac.

    Colina Motors – nu auzim nimic, dupa o saptamana au inceput sa auda dar au precizat ca e normal sa faca asa pentru ca am cutie automata.Am verificat de fata cu ei o masina care era manuala si au zis ca eu am un releu un plus care pacane(bine si tare.)
    Amortizoarele sunt ok si e normala sa aiba acest balans chiar daca pe tester rezultatul spune aderenta medie

    Dab auto – nu auzim nimic referitor la carait. Amortizoarele sunt ok, intri tu tare cu ea in curbe. Le-am zis ca face si pe drum drept nu doar in curbe, raspuns e normal „asa face toate”
    Tiriac – se aude carait dar este de la spira airbag, am gresat-o nu mai face…..dupa ce iau masina tot face.

    Din pacate nu mai cred in garantia Hyundai si ma oftic tare ca am dat peste 2000 ron in revizii care in mod normal costa mult mai putin. Masina imi place si este ok serviciile de toata jena :)))

    Bafta

    • Incearca si la Casa Auto Mecca, in Ploiesti, daca ai timp. Eventual filmeaza cu telefonul si pune pe YouTube.
      Mai ai la dispozitie si forumul HyundaiClub unde poti sa intrebi.
      Altfel poti lua legatura cu serviciul clienti de la H.A.R.

  4. Defecțiuni in garanție la TV Samsung și grătar electric Tefal, ambele rezolvate în 3 zile în Piatra Neamț. Firma care asigură service-ul e aceeași în ambele cazuri.

  5. Cumparat telefon LG G4 de la Emag.
    S-a stricat in garantie, se stia de problema cu placa de baza, l-au schimbat cu unul nou (date pierdute).
    Iese din garantie, se strica din nou, le spun ca in US si prin EU se inlocuieste terminalul gratuit pentru defect de fabricatie – nu i-a interesat. Sunat la LG Romania, la ESD ROM si altii – nu se schimba.
    Am schimbat brandul, nu mai iau telefoane LG si nu mai recomand.
    Renault megane – probleme cu clapete la AC – reprezentanta CT si Tulcea – asa face toate. Dupa iesirea din garantie – stiti e o clapeta care cedeaza, costa 3500 lei inlocuirea…Schimbam masina si luam altceva.

    • LG G4 – Flanco online cu garantie asigurata de ESD ROM.
      – Microfon defect (suflat cu pistol de aer prea puternic; am si desfacut telefonul) inlocuit in garantie fara niciun comentariu;
      – Display defect (image retention dupa vreo 12 ore de folosire non-stop ca GPS) – inlocuit display;
      – Bootloop (placa de baza) – schimbat placa.
      Pt. fiecare interventie curier asigurat de ESD ROM.
      Concluzie: LG – never ever! ESD ROM – toata stima!

  6. TV Samsung. Dupa 11 luni si 1 sapt nu se mai sincronizau ochelarii 3D. Trimis inginer acasa, confirmat problema, inlocuit placa de baza. Garantie pentru neplacere inca 2 ani.
    Casti wireless Sennheiser pentru TV. Dupa 13 luni concluzionez ca una din cele doua perechi are sensibilitatea un pic scazuta comparativ cu cealalta. Le scriu la noroc, cand le-am cumparat garantia scria 1 an. Mi-au spus sa le trimit prin DHL. Primit 3 zile mai tarziu confirmarea cum ca am dreptate si pereche noua impreuna cu scuze pentru ca nu au anuntat clar ca garantia este de 2 ani, nu 1 cum scria in carte, si ca imi extind garantia si celelilalte perechi cu inca 2 ani, ca nu au nici o eticheta cu serie/orice ca sa le pot distinge 😉
    O pereche de Crocs. Pantoful stang se rupe un pic. Le trimit o poza. Ma asteptam sa spuna ca merg aiurea. 10 minute mai tarziu imi raspund cu scuze si cu intrebarea daca e ok adresa unde comandasem initial sa-mi trimita pereche noua. Perechea noua are aproape 2 ani si absolut ok.
    Experiente rele: soarece in masina. Rontait un cablu catre un senzor al schimbatorului de viteze. 7 saptamani mai tarziu nu au reusit sa produca un cablu! Mi-au schimbat masina cu una noua! Ok, e ok cu masina noua, cu garantie 3 ani, service gratis etc, dar 7 saptamani sa produci un nenorocit de cablu…

    E drept ca alta tara…

  7. Experienta 1:
    TV Panasonic TX50CS520E , diagonala 127cm. O combinatie nepotrivita de placa video PC si cablu HDMI au dus la prajirea intregului modul de line-in al TV-ului. Din fericire, defect acoperit de garantie.
    Folosesc site-ul Panasonic pt a contacta service-ul, ajung la T&T Consulting. Mi se solicita fotocopii dupa factura, cert. garantie si sticker-ul de service al TV-ului, totul decurge lin pana la punctul in care mi se solicita sa vin eu cu magaoaia (care nu incape in masina nici pe bancheta din spate). Evident ca au existat discutii, care nu au avut ca rezultat deplasarea tehnicianului la mine pt reparatie decat dupa ce am sesizat Panasonic Romania.
    In concluzie, procesul de service foarte bine pus la punct, problema a fost cu personalul firmei T&T consulting (au refuzat initial sa se deplaseze cu toate ca m-am oferit sa vin eu dupa ei, cand vor ei, si sa ii si aduc inapoi)
    Proces service: 9/10
    Personal: 2/10
    Overall: 5.5/10

    Experienta 2:
    Placa video nVidia, cea pomenita in experienta 1. Bricked. Luata de la emag, incidentul s-a intamplat in ultima luna din cele 36 de garantie – norocul meu. Dusa la emag, la front office Depanero. Predat, descris proces, luat hartii – rezolutia investigatiilor a venit mult mai devreme si neasteptat (eram la protestele OUG 13 de anul trecut 😀 ) – am mers am luat banii inapoi, am cumparat placa noua.
    Proces service: 9/10
    Personal: 9/10
    Overall: 9/10

    Experienta 3 (si cea mai tare):
    Am o pereche de casti de gaming Kingston HyperX Cloud. La cateva luni dupa ce au iesit din garantie, din cauza utilizarii nu tocmai adecvate, una din casti nu se mai auzea, probabil ceva fir dezlipit pe undeva. Pentru ca imi placeau foarte mult si nu voiam sa iau unele noi pt ca stiam sigur ca se poate remedia defectiunea, am inceput sa caut service-ul lor din Ro, la care sa merg si sa le repar, contra cost. Cautarile nu au avut succes, pt ca am aflat ca nu au service in RO. Asa ca le-am scris pe Facebook, pe pagina oficiala.
    Le-am spus toata povestea si am subliniat ca nu mai au garantie si ca vreau sa le repar contra cost. Au raspuns a doua zi, cerandu-mi o poza cu ele si cu defectul (daca e posibil), fara mai multe explicatii. Am trimis ce mi-au cerut si cumva am uitat, pt ca nu aveam asteptari. Mi-au raspuns dupa 2 zile, cu asta:
    „Dear Alexandru,
    Thank you for your query. As your product appears to have become defective, we are happy to support you with this warranty claim. We are pleased to inform you that your product could qualify for an improved Returns service where we would not require you to return it back to us.In order to fully approve this Return, please provide us with the following details:
    – Shipping Address
    – Phone number
    Once we review this information, we will be able to initiate the shipment of your Replacement product. Best RegardsYour HyperX Team”
    Nu spun ca saptamana urmatoare aveam casti noi, trimise de la mama lor. Fara facturi, fara cerificate de garantie, fara inregistrari pe site, fara nimic. Iar eu, ca un roman mester ce ma aflu – stiind ca nu mai am ce pierde in caz ca dau gres – le-am reparat si pe alea stricate, ca nah, sa am doua :).
    Din momentul ala, tot ce am cumparat de gaming a fost HyperX – si nu neaparat pentru ca ma astept sa primesc pomeni cu orice potential defect, ci pentru ca m-au dat pe spate cu experienta asta.

    Proces service: 11/10
    Personal: 10/10
    Overall: 12/10

  8. Cel.ro – umidificator camera, cu multe zgarieturi fine, cred ca era chiar resigilat la cum arata. Dupa multe telefoane si sesizari deschise pe siteu lor, nu am rezolvat nimic.

  9. Logitech, Z5500 cand erau in voga, au inceput sa bazaie am dat e-mail direct la logitech ca am zis ca nu am cum sa ma car cu ele la media galaxy de unde le luasem, mi-au cerut sa le fac poza si sa le tai cablu. =))

    Le-am dat reply cu pozele si am zis ca fac misto de mine cum sa le tai cablu? Ele doar bazaie…, urmatorul reply era cu awb-ul de la DHL…am zis ca primesc controller-ul sau ceva, era varianta imbunatatita a lor =)))
    Ca vechime aveau pana in 2 ani de zile. intre timp la fel au rezolvat unui coleg un kit mouse/tastatura unde se defectase mouse-ul. au trimis tot kitul :)))

    Au cerut factura sau ceva? Nici vorba. Poze cu spatele produsului.
    Microsoft a procedat la fel cu un mouse. Poza la spate.
    Seagate la fel doar ca au cerut hard-ul inapoi pt expertiza.
    Decat sa te duci la ai nostrii mai bine rezolvi cu producatorul in legatura directa.

  10. Converse cumparati de la Emag deteriorati dupa 3 zile de purtare. Fisa de reparatie la Depanero si bani returnati.

    Laptop Dell XPS 15z – 2011. Vorbit in USA pentru inlocuire baterie (se inchidea random) – anulat garantie deoarece n-am trimis inapoi bateria veche, dar eu n-am primit niciodata bateria noua, desi trebuia sa vina tehnician Dell la mine sa efectueze operatiunea (bateria nedetasabila).

    Diferite carduri de memorie sau usb stick-uri care s-au stricat dupa un timp, inlocuite la Emag pe garantie.

    Apple 5s garantie internationala cu pata pe display dupa 10 luni – inlocuit la service Istyle-pro.

    Apple 6s garantie Vodafone cu defect casca si difuzor – Inlocuit (desi au depasit termenul specficiat de 15 zile lucratoare).

    Tv LG – se reseta la pornire (nu mai tinea minte setari si posturi tv salvate) – inlocuita place de baza intr-o ora.

  11. Am avut un LG G4 cumpărat de la eMAG la care a apărut o pată galbenă pe display, vizibilă pe fundal alb sau gri.

    Am mers la LG service center la Obor, mai erau 15 minute până la terminarea programului. În acel sfert de oră mi-au făcut fișa de intrare în service și au schimbat displayul cu unul nou.

    Sau altă situație cu un iPhone 6s luat de la Orange care se bloca si restarta la o zi după achiziție, dus la Orange service in zona Băneasa si in 10 minute mi-au dat alt telefon.

    Tot așa să se rezolve toate garanțiile 🙂

  12. Pantofi Ecco cu talpa gaurita dupa 4 luni, au fost schimbati dupa 2-3 schimburi de mailuri cu magazimul on-line.

  13. Amazon, cu un kindle – am sunat la suport, o doamna a incercat diverse teste si apoi mi-a cerut adresa, sa imi livreze unul nou… am intrebat ce sa fac cu produsul defect, unde sa-l trimit. Mi-a zis sa il arunc, dar sa am grija sa respect legea. In doua zile aveam alt kindle.
    Alte experiente n-am, chestiile care se strica dupa garantie le repar pe unde pot sau le arunc ( nu prea mi s-au stricat chestii scumpe in garantie).

  14. Depanero #1:

    Cumparat pentru amic un router [TPLINK mai bunicel, cu Gigabit] de la Emag, dupa 2 ani si un pic se strica. Trimis la Depanero, unde constata ca garantia de 2 ani expirase. Doar ca… router-ul avea garantie 3 ani. Pus capturi de ecran din site, rugat cu cerul si pamantul sa discute intre ei, Depanero cu Emag – nici un rezultat.
    Bine, reclamatie la ANPC.

    Dupa 45 zile, nu mai stiau cei de la Emag cum sa se asigure ca inchidem mai repede reclamatia, pentru ca „ei nu erau constienti de problema asta” – da, sigur…
    Trimis la Emag forward dupa conversatiile avute cu Depanero, nu le venea sa creada cat de incompenteti pot fi…

    Concluzie #1:
    Emag mi-a trimis un router nou, sigilat, cu garantie 3 ani si mi-a returnat si banii platiti pe router, pe post de compensare.

    ***

    Depanero #2:
    Cumparat acum mai putin de un an, de la Emag, router ASUS, mai de top, dar de la resigilate. Merge bine pana acum cateva zile, cand s-a hotarat sa moara.
    Trimis la garantie la Depanero, au concluzionat ca nu se poate repara, banii inapoi.
    Stai asa… ca nu am fost consultat, procedura este reparare, inlocuire sau retur bani, daca nu se poate inlocui, eu il vreau inlocuit. Pai, nu se poate, ca nu este pe stoc. Trimit captura de ecran – se fabrica, este pe stoc. Pai nu, nu este bine, dvs. ati luat resigilat, nu avem de unde sa va dam resigilat – ei nu zau, unde scrie asta? Aveti 48 ore sa-mi raspundeti si sa-mi aratati unde scrie asta, sau reclamatie la ANPC.

    Concluzie partiala #2:
    Nu am primit raspuns, am facut reclamatie la ANPC. Partea mai neplacuta este ca stau pe un router mai mic, de backup, dar imi permit sa astept 45 zile pana cand problema va fi rezolvata „the hard way”, cu inlocuirea produsului, asa cum trebuie.

    In concluzie, cu Depanero ai de furca, daca ai o problema un pic out of the box, pentru ca daca i-ai scos din rutina lor, da cu virgula, ceea ce-i foarte deranjant.
    Plus ca tehnicienii lor sunt foarte sictiriti, cand te suna, parca ti-ar face o favoare. Iar daca suni la ei, stai lejer pe linie 40+ minute, ca sa nu se rezolve mare lucru, sunt robotei care repeta acelasi lucru, nu ies din script si nu rezolvi nimic.

    Poate sunt persoane care au si experiente pozitive cu ei, la mine, din pacate, au fost doar negative. Rezolvate, in cele din urma, cu interventie 3rd party, dar negative…

  15. Cumpărat sâmbăta de la magazin fizic Quiqmobile telefon nou. Am ajuns acasă și am constat ca nu se aude în difuzor. Retur în magazin fizic nu poți face. Am deschis tichet pe service return și luni dimineață curierul m a sunat sa ia telefonul. Am primit pe mail și sms detalii despre fiecare etapa: recepționat tel, constatat, dat în lucru, înlocuit, predat la curier. Total 4 zile. Marea problema a fost curierul. 7 zile a durat drumul de la Satu Mare. Am avut ghinion, dar uneori poate și Quiqmobile sa rezolve garanțiile.

  16. O să scriu aici ce îmi aduc aminte.

    – Un hard cu erori care a fost trimis la Depanero, a fost înlocuit fără discuții și cred că așa se întâmplă cu toate hardurile că am trimis un prieten la Altex cu un hard extern și i l-au schimbat.
    – Un trepied Manfrotto 055CXPRO3 din carbon căruia i s-a stricat filetul unui șurub, am sunat la Photosetup, mi-au spus să trimit pe email poze cu problema și imediat mi-au trimis piesa să o schimb, fără să îmi ceară certificat de garanție sau alte foi. A fost una din cele mai plăcute experiențe.
    – Unui PC refurbished luat de la CIT Grup i-a picat hardul și am trimis unitatea la ei prin curier trimis de ei și s-a rezolvat în câteva zile.
    – Două stick-uri ADATA, modele diferite, cumpărate de la PC Garage, au crăpat. Unul în timp ce se uita un client la filmarea de la nuntă și unul nu a apucat să fie folosit că nu îl vedea PC-ul. Am dat email la ei și mi-au spus ce trebuie să fac și mi-am dat seama că eu nu mai am garanțiile (cine ține garanțiile pentru stick-uri?). Am căutat prin cont să văd dacă există pe undeva copiile lor, canci! Am renunțat și le țin pe post de mostră, breloc, jucării.

    În rest nu prea mi s-au stricat lucruri în timpul perioadei de garanție, am fost mai norocos. Unele s-au stricat după mai mult timp. :)))

  17. Cateva lucruri de stiut despre garantii,sper sa ajute pe cineva:
    -Daca un produs este inlocuit prin garantie si ti se ofera unul nou in schimb,vor trebui sa emita o alta factura,ca si cum produsul ar fi nou,deci perioada de garantie va fi ca la un produs nou
    -Perioada de tinut in service a produsului este de maxim 15 zile,daca depasesc aceasta perioada ai dreptul la un produs nou
    -Nu trebuie sa pastrezi niciun ambalaj pentru garantie,decat pentru retur

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunile de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@razvanbb.ro.