Bine, ceva greu de comparat pentru că una e o trotinetă practică pe steroizi și cealaltă e mai mult un vehicul electric din altă ligă. Oricum, am trecut acum două săptămâni la Joyor și am zis că are sens să expun câteva constatări.
Prima impresie este că Joyor e în altă clasă. E copilul ăla din clasa a opta care se joacă cu fratele lui din clasa a patra și-l privește cu milă. Jucăria este genială și repară multe dintre minusurile e-twow booster. Dar toată treaba asta vine la pachet cu câteva lucruri pe care trebuie să le luați în considerare înainte de a o achiziționa.
Autonomie
Asta era durererea mea cea mai mare. După cum ziceam în articolele anterioare, la greutatea mea, aveam cu e-twow Booster o autnomie de 20 km. La Joyor Voyager am o autonomie de peste 40 km indiferent de cât am mâncat cu o seară înainte sau de cât de grăbit sau relaxat sunt. Din punctul ăsta de vedere este genială. Dacă am drumuri scurte, ajung să o încarc la câteva zile. Dispare total stresul că “vai, nu cumva să rămân fără baterie”. Dar total. Există riscul, totuși, să uiți să o încarci. E ca la telefoanele Nokia, trebuie să ai grijă să nu pierzi încărcatorul. 🙂 Dar, asta se traduce în baterie mai mare și o bază mai mare pentru a cuprinde dimensiunile bateriei. De unde rezultă o greutate mai mare.
Comoditate
Este comodă. Este incredibil de comodă. Este mama comodității. De Joyor vorbesc. Nu-ți mai pasă de gropițe, șanțuri din asfalt, bordurile sunt mai ușor de abordat și ai timp să te relaxezi și să te bucuri de plimbare. Drumurile pavate și mozaicurile alea enervante de pe trotuare nici nu le mai observi. Are în plus, față de Booster, pe lângă amortizoare și cauciucuri cu aer și mai mari. Desigur, acum ai la pachet și o grijă-n plus: dacă faci pană viața ta va fi ușor complicată.
Frânează ca-n filme. Frânează ca o bicicletă cu frână pe disc. Pentru că are frână pe spate cu disc. E siguranța întruchipată. Eu la e-twow booster foloseam mai mult frâna aia electro-magnetică (deși uneori, la anumite viteze nu prea funcționa) și reușeam cumva să reglez viteza și să mă adaptez traficului fără să folosesc frânarea cu aripa de pe spate (destul de incomod de folosit). Acum am frână cum trebuie. Bine, nu cred că e ceva ce vezi pe bicicletele configurate pentru performanță. E o frână pe disc simplă care-și face treaba. Dar, desigur, se adaugă cu această ocazie un nou element care contribuie la greutatea totală a agregatului.
Staționare. Din nou, mult mai simplu pentru că ai cric. Nu mai trebuie să “rupi” trotineta-n două ca să o pui într-o poziție de repaus.
Claxon. N-are! Mi-am cumpărat cel mai ieftin claxon de la Decathlon. Acum stau să mă gândesc cum să-l prind pentru că nu am loc pe ghidon de sistemul de pliere. Dar găsesc eu o soluție. Oricum nu folosesc deloc pentru că sunt prea politicos pentru asta dar mă gândesc că e bine să-l ai.
Sistemul de lumini. La e-twow Booster e mișto că e automat. Are senzor și-ți aprinde automat când se întunecă sau treci printr-o zonă întunecată. La Joyor Voyager ai un far retro pe aripa din față total independent de trotinetă. În sensul că are butonul propriu și baterie pe care trebuie s-o schimbi din când în când. Lampa de pe spate e alimentată de bateria trotinetei și se poate aprinde manual cu un buton de pe ghidon. Ca și la e-twow lampa de pe spate se aprinde automat când frânezi.
Sistemul de pliere. Joyor-ul se “rupe” folosind un sistem asemănător cu cel de la e-twow doar că e acționat de un levier, nu de o clapetă pe care trebuie să o apeși cu piciorul. Ah, și nu e nevoie să agăți ghidonul de aripa de spate ca să o transporți.
Butonul de accelerație este la fel ca la e-twow doar că sistemul este parcă mai ușor de controlat. Nu are hopurile alea pe care le are Booster-ul. Accelerează progresiv și lin. Poți să menții mai ușor o viteză constantă. În plus, are și trei “viteze” să zicem. Ai două butoane de plus și minus cu care poți selecta puterea cu care accelerează. Alegi, în funcție de cum te simți, să accelerezi mai sportiv sau să te plimbi relaxat. Am folosit o singură dată poziția a treia ca să văd ce poate Joyor-ul la capacitate maximă. Și poate, atât pot să vă spun. 🙂
Da, Joyor Voyager e și muuult mai silențioasă decât e-twow Booster.
Dimensiuni și greutate
Aici e buba. E mai mare. Pe lângă Joyor Voyager, e-twow Booster arată ca o jucărie. Este masivă. Are 15 kg. Și credeți-mă că cele 4 kg în plus se simt. Se simt bine. O poți transporta în mână dar nu e cel mai comod lucru din lume. Dacă ai distanțe lungi de parcurs cu trotineta în brațe, nu prea e o opțiune. Nici nu are o posibilitate comodă de a fi târâtă într-o roată așa cum poți să faci cu Booster-ul. În plus, lumea se uită și mai ciudat la tine când pătrunzi într-o clădire. Au impresia că ai intrat cu scooter-ul în recepția lor.
Joyor încape în portbagaj dar așa mai pe diagonală dacă e portbagajul mai mic. În Subaru Impreza încape ușor îndesată și ocupă tot spațiu de exemplu. E și mai lungă și are și volumul mai mare când este pliată. Cu booster-ul nu trebuia să mă chinui deloc.
Și nasol este că nici nu am curaj să o las în stradă legată de un rastel de biciclete. Deși, acum, în varianta asta, aș avea mai multe găuri prin care să strecor un antifurt și să o leg de un stâlp. Dar nu am ajuns acolo încă. Mi se pare că e ceva încă inedit care ar tenta pe multă lume mai ales că nu ai o cheie cu care să oprești motorul. Poți risca să încerce un copil să vină să apese pe butoane.
Concluzie
Joyor Voyager nu e o trotinetă. Este un vehicul electric pliabil. Nu e o trotinetă pe steroizi. Nu e o jucărie căreia i-a pus cineva un motor și a inventat un nou stil de viață mai comod. Mie-mi place foarte mult dar pentru că mi se potrivește mie și drumurilor mele. Și cumva mă bucur mai mult de plimbare. Nu stau să mă lupt cu o trotinetă care, la bază, este un vehicul relativ instabil datorită roților înguste. Merg relaxat și am timp să absorb forfota și peisajele din jurul meu.
Dacă vă doriți ceva practic și autonomia de 20 km vă satisface, Booster-ul este în continuare o variantă bună. Cândva, luna asta, o să încerc și o variantă de la Xiaomi (prin amabilitate lui raz 🙂 ) și revin cu impresiile.
Dacă vă doriți autonomie reală mare (peste 40km), un drum relaxat și aveți posibilitatea de o parca relativ ușor undeva în spațiul de la destinație, recomand maxim Joyor Voyager. Savurez la maxim acum drumurile cu trotineta.
Ambele variantele se învârt în aceeași zonă de preț.
Articolul anterior despre e-twow Booster îl găsiți aici.
Dacă aveți răbdare și vreți să studiați mai mult și despre alte variante, s-a iscat o întragă discuție aici.
Za diferentza de pretz care e?
Altfel, pare ceva potrivit pentru unul care ezita inca in a-si lua o bicicleta electrica, pentru ca i se pare prea over the top. O troti d-asta serioasa s-ar plasa bine in nisa respectiva.
Nu stiu cum sa fac sa-ti deschid de la distanta link-urile din articol. Nu stiu ce sa ma fac cu tine. O sa-ti pun un popup special. 🙂
e-twow-ul este 3800 lei la emag (dar mai apare din cand in cand redus si pe la 3200): https://l.profitshare.ro/l/3704905
Joyor-ul este 3500 lei: http://www.shop.namstare.ro/trotinete-electrice/joyor/joyor-trotineta-eco-baterie-electric-Y5s-autonomie-viteza-greutate
Da, link-urile sunt cele din articolul de mai sus. Si ca sa ma citez, tot din acest articol, antepenultimul rand: “Ambele variantele se învârt în aceeași zonă de preț.”
F5S de la Joyor este în aceleași dimensiuni și clasa cu e-twow, diferența vine din baterie, 48 V și 13 Ah, valori nominale!!! Acestea trebuiesc comparate, deoarece la incarcare, ajunge spre 53V. Valorile nominale trecute de producătorul de baterii trebuiesc comparate, nu cele după încărcare! Multe de spus….
Na, asta mi-am cumparat si ales. Nu mai dau inca 2500 lei ca sa mai cumpar inca o trotineta ca sa mai scriu inca un articol. Stiu ca pare simplu dar nu e. Nu-ti da nimeni in teste jucarii din astea scumpe.
Pe net o găsesc la 3500 de lei. Prețul este acceptabil pentru ce oferă, doar că, așa cum a spus și Răzvan, nu este chiar mică și nici ușoară.
poate un test o sa te lamureasca, poti vedea toata gama!
sunt si alte modele de la joyor, comparabile in dimensiuni cu e-twow, dar motorizare si baterie, peste. greutate vine din baterie, substanta, nu se poate compara bateria cu cea de la e-twow, deci nici greutatea!
Sal.Piese pentru joyor de unde poti procura ? ca eu nu am gasit nici unde.
Unde ai căutat???? și ce anume piese dorești? Poate nu ai căutat unde trebuia!
Nu mai este valabil….am comandat un E-Twow 🙂
Am înțeles, căutați piese de care nu aveați nevoie. Găseati și piesele de care aveați nevoie. Km mulți și fără incidente!
:))) nu chiar….nu am putut lua o decizie sa cumpar un joyor sau un e-twow,piese pentru joyor nu am gasit iar pentru e-twow aduce mai multe firme…
Ai mare dreptate, ai făcut o alegere înțeleaptă! Și eu o să îmi cumpăr Maserati când o să mă mut in Italia.
Yammy pare mult mai buna….bine ca are cine sa le testeze… domnu’Razvan. 😉
Salut,
Just my 2 cents…
Am tot “studiat”. Daca “vrei” electrica cu roti marishoare si “amortizoare” si fara sa te uiti la greutate sau pret ash merge pe:
http://shop.namstare.ro/Transportoare-electrice/trotinete-etwow-joyor-kult-electric-autonomie-pret-calitate/trotineta–electrica-kult77-autonomie-60km
Toate bune.
Maine, 21.07.17, cred ca merg sa o vad, undeva prin Pantelimon.
Păi nu ai studiat îndeajuns atunci, pentru că dacă greutatea, mărimea și mai știu eu ce, nu te interesează atunci sunt multe soluții.
– http://airwheel-eu.com/electric-scooter-tne-k42-lith.-bat.-60km-h-110km-200kg/p-207372c1009
– https://scrooser.com/
– Harley Citycoco ES8004
… și multe altele.
Asa e. Nu am “studiat” indeajuns si nu vreau sa intru intr-o polemica nesfarsita.
Totusi, cand vorbeam de faptul ca nu ma “intereseaza” greutatea sau/si pretul apelam la “bunul simt”. (pret ok raportat la ce ofera, greutate decenta)
NU am spus nimic de marime/dimensiune si “altele”.
Prima optiune mi se pare exagerat de scumpa si a doua, exagerat de grasa.
Multumesc pentru sfaturi.
… si multe altele,
Pe unde mergi cu ea? Pe sosea? Adica daca vrei sa mergi cat de cat cu viteza. Mergi pe sosea? E ok? Nu e periculos? Ce zic soferii?
Poate ne pune Rondo si o lista cu preturile pentru piesele de schimb pentru trotinetele Joyor, ca pe site nu exista asa ceva 🙂
trimit via mail, daca consideri postezi tu ulterior + comentarii…
Diferenta de pret intre Kult 77 si Joyo Voyager e justificata? (500 lei)
Cu plusuri si minusuri. (nu vreau viteza, prefer confort la rulare, frane, mers pe piatra cubica “bina pusa” si “senzatia” de stabilitate. Autonomia de 60 km nu e neaparat un punct forte, 40 km sunt suficienti. si nu ma intereseaza sa ma iau la goana cu vreun bicilist. (cu alte cuvinte confortul la rulare este cel mai important pe suprafete decente)
Multumesc.
Salut ! Ce greutate ai ? Ce autonomie ai mai exact cu joyor voyager ? A ramas ca faci review si la kult 77…
Ma intereseaza parerea ta in calitatea de utilizator ..nu cea de om platit sa “laude” anumite produse !
Păi e trotineta mea. Nu m-a plătit nimeni. Am dat bani pe ea. Am 90kg si autonomie peste 40 km. Nu am terminat niciodată bateria. Nu am cum să fac review la kult77
Nu-mi da nimeni o trotinetă câteva zile și de cumpărat nu-mi cumpăr alta.
Imi poti spune te rog viteza maxima la care ai ajuns ? Multumesc !
Se mai aude ceva de trotinetele Joyor?
Am.vazut ca se mai vand sub numele TNE.
E ok franarea pe tambur? E un Joyor care are roti de 8” si fra are pe tambur. E cea mai ieftina de la Joyor.
Eu o am de asta-vara. Am folosit-o si pe timp de iarna la -5 grade. Inca merge. Nu stiu ce sa-ti zic mai mult. Eu sunt foarte incantat de ea si nu-mi doresc altceva.
Ma duc sa le vad saptamana viitoare. Din specificatii, la cele 110kg ale mele, par cele mai OK.
http://www.joyor.eu
Cea mai importanta si scumpa componenta din ele, acumulatorul, este o chinezarie fara nume.
Fata de un xiaomi/segway care specifica ca au baterii LG astea sunt si mai scumpe.
Pe un site scrie lithium polimer si pe altul 18650. La e-twow Booste ai scos bateria. Poti face si la asta la fel?
Am intrebat si la stand la ei la Romexpo si mi-au confirmat ca nu sunt baterii de brand.
Sunt indecis pt ca punctul lor forte este autonomia ,dar care depinde de un acumulator fara nume.
ms!
Salutare!
Am testat zilele astea un e-twow in Cluj dar se descurca destul de greu la panta. Drumul de acasa la job si invers presupune niste pante destul de serioase pe 2 km aprox. Joyor nu la-m testat dar din ce am inteles fiind mai greu si cu putere tot de 500 w ar trage si mai greu la panta. Plus ca avand zilnic de urcat acesti 2 km de panta nu stiu in timp bateria cat de bine se va pastra bateria avand in vedere ca ar fi folosita la capacitate maxima.
Voi ce parere aveti?
Mersi!
Andrei, daca asta este tot ce ai reusit sa intelegi, sfatul meu este sa ramai la e-twow , este cea mai potrivita pentru tine
Stiu avantajele Joyor, cred ca este mult mai confortabila, stabila, sigura din pct de vedere al franarii, bateria mai mare care iti permite sa acoperi distante mari dar pt mine prioritar este sa pot urca acei 2 km de panta destul de abrupta. Nu as vrea sa merg pe langa trotineta indiferent care va fi ea, oricat de comfortabila, sigura etc ar fi ea.
Nu m-a multumit etwow tocmai din aceasta cauza incercam sa aflu o parere avizata din partea voastra
Buna ziua,
Are cineva vreo “experienta” cu asa ceva? https://e-twow.ro/produs/bicicleta-gentle-electric-fat-bike-v2/
sau KULT77 (http://shop.namstare.ro/Transportoare-electrice/trotinete-etwow-joyor-kult-electric-autonomie-pret-calitate/trotineta–electrica-kult77-autonomie-60km)
Multumesc.
Multumesc pentru articol!
Am comandat acum un Joyor Voyager (500W).
Daca ai nevoie de invoice-number sau ceva de genul asta pentru un “profit-share” as fi bucuros sa sustin ca am facut comanda venind de pe site-ul tau.
Bafte nebanuite!
Ca utilizator de e-twow va pot spune că este excelenta pe drum curat dar foarte vulnerabilă pe străzile și trotuarele accidentate din București datorita rotilor mici in diametru (8 inch). Eu am luat în plin o gropita in trotuar și m-a trântit sfârșind cu fractura de clavicula. Din acest punct de vedere că recomand din suflet o trotineta cu roti gonflabile de minim 10 inch.