Practic următoarea voastră excursie. 🙂

Pe scurt, în trei zile, cu mașină închiriată am trecut prin: Zwolle, Giethoorn și Volendam.

La sfârșit găsiți și o listă de locuri care trebuie vizitate.

Zwolle

Un mic orășel format dintr-o zonă veche a cetății înconjurată de un canal de apă și zona din jur ceva mai modernă. Ne-am cazat într-o fostă închisoare de femei (Librije’s Hotel – o căruță de bani) reamenajată într-un mic palat de nebunii. Nebunii în sensul că proprietarul este un mare chef și are un restaurant în mijlocul fostei pușcării, restaurant ce deține trei stele Michelin. Bine, atât de impresionați am fost de stelele lui că am servit cina romantic în mijlocul cetății la McDonald’s. A doua nebunie o constituie camerele aranjate pentru cupluri ce-și doresc o noapte memorabilă, părinți care au fugit de acasă sau alți aventurieri care doresc să se retragă undeva după ce au lăsat o mie de euro la restaurantul din incintă. În noptiera din stânga se găsește și o cutie cu jucării speciale pe care o poți achiziționa cu 125 EUR.

Orașul vechi l-am vizitat în aceeași seară. E din ăla că-ți vine să te pierzi prin el. Străzi cu magazine, străzi vechi și înguste și diverse cărări care duc către canalul care înconjoară cetatea. Viața este destul de animată. Piața centrală era plină la ora 10 seara deși asta se întâmpla într-o zi de joi.

Poze de prin Zwolle

Giethoorn

Este situat la maxim jumătate de oră cu mașina față de Zwolle. Cumva e foarte bine așa pentru că ajungi devreme și ai timp să te dai cu barca. Am avut baftă, pentru că nu cunoșteam zona, am găsit pe Booking cazare la un așezământ mișto dar situat în afara zonei turistice. Și da, am avut super-baftă pentru că zona turistică era incredibil de aglomerată și pe canale vedeai mai multe bărci decât suprafața apei. Cred că dacă te chinuiai un pic puteai să traversezi canalul sărind din barcă în barcă. Riscul să cazi în apă era mai mic decât șansele să câștigi ceva la loto.

Ne-am cazat la De Dames Van De Jonge – doamnele lu’ Jonge :). Spuneam mai sus că am avut baftă și că este în zona mai puțin turistică a Giethoornul. Practic, e o zonă unde încă locuiesc localnici pe stilul tradițional, cu căi de acces pe apă sau pe bicicletă și e plin de canale printre case. Există și o zonă în genul unei delte și un lac unde te poți avânta ca să savurezi liniștea. Se pot închiria bărci cu și fără însoțitor și cu motor electric. A fost una dintre cele mai mișto plimbări cu barca. La hotel exista o singură hartă laminată și mototolită a zonei și marinarul care ne-a închiriat hărțile era ușor îndoit că ne vom descurca. A insistat foarte mult să reținem numărul la care putem suna în caz de ceva. A fost ușor surprins când după câteva ore și-a găsit barca frumos ancorată și pusă la încărcat. S-a înseninat brusc. 🙂

După aventura cu barca, am închiriat două biciclete și ne-am avântat în zona turistică. Nu ne-a plăcut. Aglomerat, plin de terase, bărci cu duiumul și magazinașe de suveniruri. Ne-am retras repede în zona noastră liniștită. Recomand maxim această variantă de margine de sat.

Cazarea și masa au fost excelente. Ne-au upgradat automat la ceva variantă deluxe și am primit o cameră cu cadă în cameră. Totul absolut mișto, cu terasă la un canal, cu pat moale și bun, duș cu masaj și alte nebunii.

Volendam

În ultima zi am căutat ceva aproape de Amsterdam pentru că a doua zi aveam avion pe la prânz și voiam să ajungem la timp. Volendam a fost o variantă bună. E un vechi oraș marinăresc care a fost transformat în oraș turistic pe stilul: primărița din Volendam a vorbit cu primarul de la Amsterdam să-i trimită și ei niște turiști cu autocarele pentru o excursie de o zi că se ocupă ei de distracția lor pe timpul zilei. Și chiar așa este. E liniște în oraș până la ora 11 când apar primele autocare de turiști de o zi și după ora 17 când pleacă. Perioada asta de liniște este cea mai mișto. Poți savura orașul printre localnicii care se pregătesc pentru un nou val de turiști.

Ne-am cazat la hotel Spaander. Este un hotel istoric cu mobilă ok și ușor renovat. Istoric în sensul că în muzeul orașului avea dedicată o cameră întreagă din cele 5 camere de exponate. Muzeul orașului este mult spus. Nu prea au ce povesti. Au adunat câteva obiecte vechi de prin sat și au simulat, cu ajutorul câtorva manechine, vechi locuri și obiceiuri de la malul lacului.

Recomandarea mea este să vizitați Volendamul cu popas peste noapte. Între ora 15 și a doua zi dimineața pe la 10-11 este perioada ideală mai puțin aglomerată. Și localnicii sunt mișto! Au încă două „muzee” în care-ți arată cum fabrică brânza și respectiv în care îți arată cum se încălțau ei cu papucii aia ciopliți în lemn.

Mai jos poze:

Alte recomandări

Înainte să plecăm în această excursie am cerut și părerea altora despre ce ar trebui să facem noi în Olanda. Spre totala mea surprindere, feedback-ul a fost impresionant. Așa că am zis să-l consolidez mai jos:

• Kinderdijk – un sat situat la 15km de Rotterdam – punctul principal de atracție este un sistem de 19 mori de vânt construite pentru a extrage apă din canale
  • Volendam – sătucul de pescari descris mai sus în articol – în apropiere de Amsterdam
  • Marken și Monnickendam – sate de pescari, foarte pitoresti dar probabil si cam aglomerate in weekend
  • Hoorn și Enkhuizen – sate de pescari… altfel
  • Plajele de la Scheveningen (în apropiere de Haga), Ijmuiden sau Zandvoort (aici au și un parc cu dune)
  • Giethoorn (cel din articolul de mai sus), Den BoschUtrecht și Delft
  • Zaanse Schans – sat de pescari și mori de vânt în apropiere de Amsterdam. Tot așa ca și Volendam destul de aglomerat în weekend
  • Leiden – „un orășel foarte drăguț”
  • Madurodam – un parc cu diorame în aer liber cu clădiri și zone din Olanda. Arată foarte mișto în poze.
  • Keukenhof – un parc plin de flori
  • Afsluitdijk  – un dig de 32km pe care poți călători cu mașina
  • Haga, Roterdam și mai ales Delft – orașe grupate într-o singură zonă metropolitană, practic
  • Rotterdam – „un oras cu totul atipic pentru Olanda. A fost bombardat complet in WW2 si reconstruit de la 0. Toate cladirile sunt intr-o arhitectura moderna, zgarie-nori, sticla etc. Recomand casele in forma de cub.”
  • Hotel New York in Rotterdam – „pentru un pranz in biblioteca. Este fostul sediu al liniei maritime Olanda – New York si punctul de plecare al emigrantilor spre America.”
  • Lowman Museum – Haga – o colecție impresionantă de mașini
  • Efteling – parc de distracții – o oră și 15 minute cu mașina de la Amsterdam
  • Walibi – parc de distracții situat undeva între Amsterdam și Zwolle
  • DESIGNER OUTLET ROERMOND – în cazul în care ne plictisim 🙂

M-am gândit la un moment dat să le pun și pe un fel de hartă dar nu are sens. Practic într-o oră jumate ești în cealaltă parte de țară. 🙂

Și da, ne vom întoarce în Olanda. Nu ne-au ajuns trei zile. Mai avem încă foarte mult de vizitat.

Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • ce poti vizita in haga
  • olanda de vazut
  • roermond locuri de vizitat