Am card d-ăla șmecher de credit emis de Raiffeisen sub sigla eMAG. Mi-am făcut nu pentru că am nevoie de credit în viața mea ci pentru a strânge puncte când cumpăr de la eMag și implicit să am reduceri la următoarele achiziții.

Problema este că brusc am intrat într-o bază de date și primesc și de la eMAG și de la Raiffeisen același mesaj cu noile super-extra-nemaipomenite-revoluții-discount-uri. La eMAG a fost ok și am reușit să fac opt out fără probleme. La Raiffeisen în schimb nu am avut timp pentru că e un pic mai complicat. Zic ei în SMS că trebuie să suni la *2000 și te rezolvă. Ei bine nu e chiar așa, mesajul cu *2000 e cam la mișto pus acolo.

Astăzi pe drum am sunat. Tocmai primisem un nou SMS cu noile promoții și am zis să rezolv problema. Un băiat, relativ iritat pentru că i-am spus că nu e legal ce fac ei, mi-a comunicat că trebuie să mă duc în sucursală să rezolv problema. Pentru că am fost prost (n-a zis așa el) și am bifat că vreau să primesc SMS-uri promoționale în contract. Și singura variantă de opt out este să mă duc să semnez un act adițional prin care modific contractul și debifez bifarea.

Bine, eu îmi amintesc destul de clar că nu am bifat acea bifă, dar, din păcate, am venit acasă și nu am mai găsit contractul pe care l-am semnat în noiembrie.

Am zis că iată o ocazie bună să testez sistemul până la capăt. Mă duc în sucursală, le cer o copie a contractului după care le dau cu el în cap sau fac cerere să mă debifeze. Și plin de avânt mă opresc la sucursala de unde am ridicat card-ul (nu cea la care am semnat contractul).

Și ce credeți că a urmat? Păi ia faceți dumneavoastră o cerere scrisă. Contractul va fi căutat de colegii de la sucursala inițială sau dacă nu se găsește cineva va face o cerere la arhivă și mai durează. OK, am scris o cerere de mână și am pus pe masă și a doua problemă: să mă scoată din baza de date cu ofertele promoționale că așa mi-a spus operatorul iritat la telefon că trebuie să vin la ei. Și ce credeți? Doamna drăguță care mi-a înmânat și cardul anul trecut m-a scos din listă fără să mai fac vreo cerere sau să semnez vreun act adițional. (sau așa a zis că face)

Acum aștept să mă sune să-mi dea și mie o copie a contractului și revin și cu informația cu bifa.

Așa că dacă vreodată căutați cel mai complicat sistem de unsubscribe de la un sistem de spam îl găsiți în exclusivitate la Raiffeisen. Lasă că nu e ok că trebuie să suni și nu ai un link de unsubscribe, dar dacă suni te mai și trimit să faci o vizită în sucursală, să stai la coadă și să îi rogi frumos să nu-ți mai trimită spam. GDPR – 2018 – Raiffeisen…

 

PS Fără legătură cu povestea de mai sus, niște lecții de limba română nu ar fi rău să mai faceți prin bancă. Pe doamna sefă de agenție am auzit-o vorbind la telefon doar cu „decât” în cele mai nepotrivite situații și de mai multe ori (ex „vrem să facem decât o copie”). Zic să distribuiți intern filmul ăsta cu Savana. Totuși acești oameni reprezintă banca în fața clientului.



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • https://razvanbb ro/raiffeisen-gdpr-baba-mitraliera/