Și zic în special Whirlpool pentru că și eu și un prieten am avut probleme cu serviciile de garanție de la whirlpool care sunt un pic jalnice.

Faza 1 – e în garanție deci exist!

Am sunat de mi-a ieșit pe nas la firmele listate în certificatul de garanție. Într-un final mi-a răspuns o firmă cu un drăgăstos „alo da!”. Au fost destul de operativi. Mi-au preluat cererea telefonic și a doua zi s-a prezentat un băiat cu șurubelnița în dinți, a măsurat, a pufăit, s-a-ncordat și a ajuns la concluzia că placa de bază este o nenorocită încăpățânată care nu vrea și pace să trimită un semnal sistemului de încălzire.

Mișto! S-o înlocuim zice consumatorul din mine!

Ho cu tata, zice domnul! Bine, mai politicos. Cică tre’ să comande piesa și durează două săptămâni să o aducă. Preia o copie după factură și încă una după certificat și fuge.

Faza 2 – pregătirea de luptă

Pentru că a doua zi am realizat că nu există nicio urmă că cineva a constatat defectul și că s-ar putea să iau o mică țeapă, am trecut la notificarea vânzătorului prin deschiderea unu incident pentru garanție. Le-am povestit ce s-a-ntâmplat la Faza 1 (mai puțin plastic, desigur). Nu m-așteptam să mă rezolve dar am vrut să existe o urmă undeva într-un sistem. M-a sunat o domnișoară de la Depanero care mi-a povestit cum că ei nu sunt parteneri whirlpool și că bine am făcut că am contactat un service autorizat și că îmi închide cazul. Nu am protestat. Am vrut, după cum spuneam, doar să-mi fac simțită problema.

Bine, eu eram relaxat că problema mea este în sistem. Dar am constatat cu surprindere că nu aveam niciun mail de confirmare și nici în contul meu de la eMAG nu am regăsit plângerea mea. Aveam doar un mail în care mi se confirma faptul că cineva simpatic mi-a închis cazul.

Practic și în această fază nu aveam nimic palpabil cu care să fugăresc pe cineva în cazul în care era nevoie.

Faze 3 – exasperarea

Pentru că nu am mai auzit nimic de la service-ul whirlpoll și termenul de 15 zile a fost depășit cu vreo 10 zile m-am întors la magazinul de unde achiziționasem produsul. Din păcate pentru ei, legea zice că trebuie să se ocupe de produsul tău în garanție chiar dacă doar preiau jucăria și o dau mai departe. Să nu-și bată capul consumatorul.

Oricum, există tot în lege un termen de 15 zile în care produsul trebuie reparat și să funcționeze conform specificațiilor. Dacă se depășește acest termen te poți duce peste vâmzător și poți cere banii înapoi pe produs.

Și iată că în cazul meu, această prevedere m-a ajutat.  Probabil că a fost introdusă special pentru astfel de cazuri. Am completat cererea de retur cu povestea de mai sus.

Faza 4 – așteptarea

Am predat astăzi curierului mașina de spălat vase și aștept să mi se aprobe cererea de retur și să-mi vireze banii în cont.

Observații

  • De aia e bine să cumpărați produsele de la magazinele mari pentru că au puterea financiară să preia astfel de cazuri, au proceduri bine puse la punct și nu stau mult la discuții.
  • Dacă nu este neapărat nevoie, nu cumpărați produsul pe firmă. Protecția consumatorului se ocupă, după cum îi spune numele, de consumator. Nici nu se uită la firme. Dacă ați achiziționat pe firmă puteți doar să-l dați în judecată pe vânzător sau pe producător, cu costuri suplimentare, desigur.
  • Nu mai cumpărați whirlpool. Da, știu, sunt fantastice și vouă nu vi s-a stricat de 14 ani. Dar dacă vi se-ntâmplă să știți că rămâneți cu buza umflată și cu o sacoșă din aia mare plină cu nervi. Practic whirlpool nu are servicii post-vânzare.



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • ce fac cand pica touch ul la un tel
  • cum pot repara un produs care este in garantie pentru ca magazinul refuza sa ia produsul sa l repare
  • nu s a rezolvat telefonul pe garantia extinsa in 5 zile