Ce să faci când ți se strică produsul în garanție și nu-l repară nimeni. În special whirlpool.

24 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Și zic în special Whirlpool pentru că și eu și un prieten am avut probleme cu serviciile de garanție de la whirlpool care sunt un pic jalnice.

Faza 1 – e în garanție deci exist!

Am sunat de mi-a ieșit pe nas la firmele listate în certificatul de garanție. Într-un final mi-a răspuns o firmă cu un drăgăstos „alo da!”. Au fost destul de operativi. Mi-au preluat cererea telefonic și a doua zi s-a prezentat un băiat cu șurubelnița în dinți, a măsurat, a pufăit, s-a-ncordat și a ajuns la concluzia că placa de bază este o nenorocită încăpățânată care nu vrea și pace să trimită un semnal sistemului de încălzire.

Mișto! S-o înlocuim zice consumatorul din mine!

Ho cu tata, zice domnul! Bine, mai politicos. Cică tre’ să comande piesa și durează două săptămâni să o aducă. Preia o copie după factură și încă una după certificat și fuge.

Faza 2 – pregătirea de luptă

Pentru că a doua zi am realizat că nu există nicio urmă că cineva a constatat defectul și că s-ar putea să iau o mică țeapă, am trecut la notificarea vânzătorului prin deschiderea unu incident pentru garanție. Le-am povestit ce s-a-ntâmplat la Faza 1 (mai puțin plastic, desigur). Nu m-așteptam să mă rezolve dar am vrut să existe o urmă undeva într-un sistem. M-a sunat o domnișoară de la Depanero care mi-a povestit cum că ei nu sunt parteneri whirlpool și că bine am făcut că am contactat un service autorizat și că îmi închide cazul. Nu am protestat. Am vrut, după cum spuneam, doar să-mi fac simțită problema.

Bine, eu eram relaxat că problema mea este în sistem. Dar am constatat cu surprindere că nu aveam niciun mail de confirmare și nici în contul meu de la eMAG nu am regăsit plângerea mea. Aveam doar un mail în care mi se confirma faptul că cineva simpatic mi-a închis cazul.

Practic și în această fază nu aveam nimic palpabil cu care să fugăresc pe cineva în cazul în care era nevoie.

Faze 3 – exasperarea

Pentru că nu am mai auzit nimic de la service-ul whirlpoll și termenul de 15 zile a fost depășit cu vreo 10 zile m-am întors la magazinul de unde achiziționasem produsul. Din păcate pentru ei, legea zice că trebuie să se ocupe de produsul tău în garanție chiar dacă doar preiau jucăria și o dau mai departe. Să nu-și bată capul consumatorul.

Oricum, există tot în lege un termen de 15 zile în care produsul trebuie reparat și să funcționeze conform specificațiilor. Dacă se depășește acest termen te poți duce peste vâmzător și poți cere banii înapoi pe produs.

Și iată că în cazul meu, această prevedere m-a ajutat.  Probabil că a fost introdusă special pentru astfel de cazuri. Am completat cererea de retur cu povestea de mai sus.

Faza 4 – așteptarea

Am predat astăzi curierului mașina de spălat vase și aștept să mi se aprobe cererea de retur și să-mi vireze banii în cont.

Observații

  • De aia e bine să cumpărați produsele de la magazinele mari pentru că au puterea financiară să preia astfel de cazuri, au proceduri bine puse la punct și nu stau mult la discuții.
  • Dacă nu este neapărat nevoie, nu cumpărați produsul pe firmă. Protecția consumatorului se ocupă, după cum îi spune numele, de consumator. Nici nu se uită la firme. Dacă ați achiziționat pe firmă puteți doar să-l dați în judecată pe vânzător sau pe producător, cu costuri suplimentare, desigur.
  • Nu mai cumpărați whirlpool. Da, știu, sunt fantastice și vouă nu vi s-a stricat de 14 ani. Dar dacă vi se-ntâmplă să știți că rămâneți cu buza umflată și cu o sacoșă din aia mare plină cu nervi. Practic whirlpool nu are servicii post-vânzare.



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • ce faci cand ai un produs in garantie si se strica
  • nu vrea sa imi repare televizoru in garantie
Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

17 comentarii

  1. Comparativ Electrolux mi-a răspuns în 10 minute cu un telefon după un caz deschis prin formularul de la ei de pe site la ora 22+. Și cu mail după ca să rămână scris. Și da, mi-au și rezolvat problema. Era primul produs Electrolux luat dar nu a mai fost singurul.

  2. am un whirlpool vechi din 1900toamnă, am observat că nu mai funcționează, am sunat la un service general de mașini de spălat de pe internet, omu a venit acasă, a reparat în 30 de minute, am plătit aproximativ 30 euro, totul în ziua în care am remarcat defecțiunea

  3. Si eu am masina de vase Whirlpool, si dupa 4.5 ani (evident nu mai era in garantie) i s-a stricat pompa de apa. Am cautat pe net service whirlpool ca orice om normal, si am dat peste listarea lor pe Google (sau google maps). Au nota 1.1 din 38 de review-uri!!!!!! Nu cred ca am vazut niciodata nicaieri vreun loc sau produs pe orice platforma de lasat review-uri cu un scor asa dezastruos din asa multe review-uri.
    Evident am renuntat la ideea de a-i mai cauta pe cei de la reprezentanta, si am rezolvat cu un mester generalist gasit pe net.

  4. Razvan, daca vezi ca astia te plimba de la Ana la Caiafa, cu produsul fiind in garantie, mai bine scoti 100 lei din buzunar si-l repari la un reparangiu. Care-ti da garantie 6 luni in caz ca pica aceeasi chestie. am patit-o cu un Tv no-name. Woodward ori ceva de genul asta.
    L-am dus in garantie (se stricase dupa un an), a stat pe la aia vreo 2 saptamani, si apoi mi-a mers o luna. Cand l-am dus inapoi au zis ca stiti, s-a mai stricat o data, aceeasi problema, noi l-am reparat acu daca nu mai merge e vina voastra.
    Si nu au vrut sa-l repare. nu să-l repare, sa se uite-n el macar.
    L-am sunat pe un reparagngoiu de pe einternet, a venit ala acasa, s-a uitat la el si-a zis ca vine in 2 zile cu piesa. a doua zis ne-a sunat ca a gasit una undeva si daca poa sa vina. 50 lei piesa, 50 manopera, TV-ul merge bine merci si acum dupa vreo 6 ani de atunci…

  5. Ia uite ce am primit in dimineata asta de la oferte@newsletter.emag.ro: „Esti client fidel, ai 10% voucher, extra reducere la electrocasnicele Whirpool!”
    Razvan, mie mi-e clar. Poti candida de presedinte. Detii puterea. Te votez.

  6. Pai si Zoso ne spunea ca Emag sunt dumnezeii garantiei si ai satisfacerii clientului, Vrei sa spui ca ne-a mintit?

    • Pai asta zic și eu. Dacă nu era cumpărat prin eMAG acum rămâneam cu o grămadă de fiare vechi pe care dădusem 2000 lei. Pentrucă că garanția Whirlpool nu exista.

      Așa eMAG-ul mi-a luat mașina de spălat înapoi și o să-mi des banii chiar daca am cumpărat-o in iunie anul trecut.

    • pariu pe o bere ca pana vineri vine cineva sa comenteze cu urmatoarele:
      1) ai primit bani de la emag sa le faci reclama
      2) „da, dar eu nu mai cumpar de la emag niciodata, am comandat in ianuarie si mi-au livrat in februarie, NU MERCI”
      3) daca dau click pe link afiliat, emag imi pune mie taxa pe comanda si platesc mai mult

  7. Cred ca una din motivele pt care whirlpool a ajuns unde e este pt ca a redus ft mult din calitate, iar importatorul n-a fost el prea serios niciodata. Atat de mult incat a ramas numele… si cam atat! Whirlpool lucreaza cu o retea de service care mereu iti vine sa ii palmuiesti (cel putin la mine in localitate), asta inca de acum 12-13 ani cand eu lucram in Domo. Macar la Arctic/Beko au retea mult mai OK, idem si la Indesit/Ariston. Cu Electrolux/Zanussi n-am avut asa multe probleme nici in perioada mea de 3 ani cu mag de electrocasnice, nici dupa (desi detin cate un produs electrocasnic din ambele brand-uri).

  8. Eu am facut duminica dimineata o cerere la emag pentru service, sa-mi repare un telefon aflat in garantie si am ales ca data de ridicare a produsului 5.03.2018 (adica luni) nici pana azi nu a venit nimeni sa-l ia. Telefonul are un an la mine…eu din pacate nu cred ca mi mai pot recupera banii pe el… exista vreo posibilitate? Daca depaseste termenul de 15 zile din momentul cand a fost facuta cererea?

    • Da ionut, normal ca ii poti recupera. Fii insistent. Am avut tel luat de la emag care a luat-o razna dupa un an si 10 luni. Trimis in service (depanero bineinteles) de 3 ori si de 3 ori intors cu „defect nemanifestat”. A 3-a oara cand a venit inapoi am stat in showroom pana s-a manifestat defectul si apoi mi-au facut pe loc stornare

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunile de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@razvanbb.ro.