Detectoarele de radar – experiența proprie

2 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

A fost mare vâlvă când au apărut „radarele nedetectabile”. Presa a vuit și producătorii de detectoare tremurau de frică într-un colț întunecat. Se zicea că doar stațiile CB ne mai pot salva.

Eu folosesc detector de radar de când am intrat în lumea asta minunată a automobilismului (cu un Tico mov 🙂 ). Mai puțin perioada când au fost declarate ilegale (da, a fost o perioadă în acest sens).

Și radarele noi (cele montate pe MCV-uri) și cele vechi folosesc banda de unde K. Practic, orice detector de pe lumea asta știe să piuie la așa ceva.

Marea diferență între cele vechi și cele noi este așa numitul mode de funcționare „la lampă” (în popor așa i se spune). Practic, polițistul stă cu radarul într-un fel de stand by și când vede că apare o mașină în raza de acțiune, pornește radarul și înregistrează viteza. Cică vechile radare nu erau certificate în acest sens și ceea ce făceau polițiștii nu era chiar corect. Marea sperietură a venit când radarele noi instalate pe daciile MCV aveau acest feature inclus și atunci s-a lansat marea nebunie cu radarele nedetectabile.

Ce am constatat eu după câțiva ani de „radare nedetectabile”:

-acest mod de stand by este folosit destul de rar de către polițiști. Nu știu de ce. Probabil că e mai simplu sau pentru că ar fi mult prea aglomerați.
-radarele noi le detectez de la odistanță muuuult mai mare… cam 2km
-chiar dacă polițiștii folosesc modul stand by, tot le detectez pentru că primesc semnale intermitente în momentul în care „pornesc lampa” pe cei din fața mea. Și în 2 km ai timp să te prinzi că e radar pe undeva pe drum.
-când e radar în mers, stau tot timpul cu el pornit
-staționează de obicei după o curbă în capătul unei porțiuni foarte lungi de drum
-rar schimbă poziția acestora. Dacă faci multe drumuri prin țară, deja ai în cap, din instinct, o hartă a acestora.

O singură data am pățit-o când eram pe un drum absolut pustiu, undeva prin munți când mă întorceam de la Timișoara și am fost detectat cu 62 de km în localitate.

Practic nu s-a schimbat mare lucru la radarele noi față de cele vechi. Ba mai mult, au semnalul mai puternic și le poți detecta de la o distanță muuuult mai mare.

Eu am un Beltronics LR 975R montat în bară și un Beltronics Vector 940 pentru momentele în care îmi părăsesc mașina pentru altă mașină (temporar 🙂 ).

E un search foarte popular pe trafictube: „detector de radar razvanbb”. 🙂

PS După cum spuneam și aici, am detector de radar pentru cazul în care sunt nevoit să mă ascund de aviația inamică și să nu fiu detectat de la sol. 🙂



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • detector radar
Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

3 comentarii

  1. Singura diferență este ca detectorul nou înregistrează video pe un hard disk fata de cel vechi caseta VHS. Ambele stau în stand-by(nu emit unda) doar ca atunci când cel nou este pornit înregistrează pe hard disk imediat fata de cel vechi care atunci când e pornit te vede ce viteza ai dar durează 30sec până ce salvează filmul dovada. În 30sec detectorul îl vede și șoferul frânează. La cele nou dacă sunt deja pornite iti vad viteza de la aprox 2km și înregistrează video, dar camera poate face poza lizibil la nr mașinii de la 500m. radarul vede ca depășești viteza detector bicane tu încetinești la viteza legala cu pana 500m și radarul nu mai face poza pt ca ai viteza legala

  2. Mai sunt de actualitate detectoarele de radar in 2016 sau toata lumea a trecut pe stații? Cele mai bune modele disponibile pe piața la aceasta ora?

    Mersi

  3. chiar e bun Beltronics LR 975R Razvan?? face fata la aparatele de pe MCV uri? sincer acum sa nu dau banii aiurea astept raspuns

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.