Da, recunosc sincer că practic această metodă mai ales în cazul produselor de valoare mai mare.

Zilele trecute mi-am comandat o imprimantă 3d și am zis să-ncerc. Am intrat pe site, mi-am creat cont (pentru că trebuie să știe cine ești și unde să-ți livreze voucher-ul), am adăugat produsul în coș și m-am făcut că m-am răzgândit și nu m-am mai dus la checkout. Am închis și am așteptat.

Câteva ore mai târziu primesc mailul de mai jos:

Șmecheria este că mare parte dintre cumpărători abandonează la checkout din diverse motive (transport, total prea mare, nehotărâre), așa că s-au inventat niște mecanisme (plugin-uri) care promit marea cu sarea că îți recuperează 90% dintre cumpărătorii nehotărâți, mecanisme pe care proprietarii de magazine online le implementează. Și acest mecanism implică diverse opțiuni de genul; notificare coș abandonat sau notificare cu cod de discount ca să-l convingi definitiv.

Cum spuneam la început, când nu mă grăbesc și valoarea este mare și produsul este fără discount, creez cont, adaug produsul în coș și fug. Poate să dureze și până la 24 de ore până vine roboțelul să-ți spună să nu renunți, depinde ce au setat cei care se ocupă de magazin.

Puteți încerca, un discount de 3% la sume mari se simte imediat. 🙂

Da, metoda funcționa într-o vreme la emag dar probabil că robotul a murit de plictiseală pentru că acolo toate produsele sunt deja „reduse” și checkboxul lui spune să nu dea discount la produsele deja discountate. Așa că doar îți amintește că ai abandonat niște produse absolut fabuloase în coșulețul de nuiele virtual.