Da, aveau probleme cu vânzătorii externi. Da, feedback-ul din piață era real și filtrarea cu „produse vândute de eMAG” era singura garanție că șansele vor fi destul de bune ca produsul să fie livrat la timp.

Am fost aseară la o întrunire cu managementul lor și ne-au pus pe masă măsurile pe care le-au luat pentru a îmbunătății experiența cu comenzile și produsele vândute de terți:

  • au introdus un sistem de rating bazat pe diverși parametri: livrat la timp, produs pe stoc, livrat peste 7 zile (pentru cei care făceau drop shiping) care se trasnfromă la final în niște buline verzi, galbene, roșii sau negre (adică nașpa)
  • în funcție de aceste biluțe respectivele firme pot fi sancționate cu suspendarea din program până la terminarea contractului
  • tot în funcție de acest scor este decisă și ordinea de afișare în cazul în care un produs este vândut de mai mulți vendori (inclusiv eMAG). Dacă are scorul bun și clienții sunt satisfăcuți, există posibilitatea să fie afișat un vendor cu preț mai mare față de unul care are prețul mic dar are un scor nesatisfăcător și care ar putea crea probleme pe partea de livrare și calitate
  • au și un call center dedicat și account manageri care au în grijă un număr de firme care vând prin ei
  • există un program de training online prin care trebuie să treacă toată lumea care vinde prin eMAG

Oricum, cifrele arată bine, au fost eliminate diverse firme care făceau mizerii și acum calitatea serviciilor oferite de terți este mult îmbunătățită. Pare că au ascultat ce povestește piața și au implementat niște măsuri care ar putea sau chiar corectează calitatea serviciilor partenerilor eMAG. Eu personal sunt mulțumit.

Da, am avut dreptate și cu marketingul afiliat. Practic l-au închis pentru creatorii de conținut și l-au lăsat liber pentr SEO spam. Profitshare a ajuns o metodă de plată pentru SEO spam ceea ce din punctul lor de vedere este o metodă ieftină de a atrage trafic (nu neapărat relevant). Oricum, au constatat că plătesc pentru o singură vânzare în trei locuri: Facebook, Google și Profitshare. Au ales să taie de unde au controlul. E o decizie de business până la urmă și s-ar putea ca într-adevăr traficul adus de oameni ca mine să fie inutil din punct de vedere vânzări și decizii de cumpărare.

În rest au mai fost povești despre livrări și cum se estimează timpul de livrare în funcție de capacitatea curierului din zona respectivă, capacitate construită pe baza statisticilor livrărilor anteorioare. Și asta mi se pare foarte tare, cumva eMAG a ajuns să facă o analiză a business-ului curierului, o analiză pe care ei nu o au și care le-ar fi de folos. Vor lansa și un sistem de dulăpioare plasate prin benzinării de unde îți vei putea ridica comanda.

Dacă nu era o domnișoară care acapara discuția cu problemele ei personale și cu coletul ei desigilat și cu bulinele pe care le propunea în procesul de împachetare, ar fi fost chiar o întrunire reușită. M-am retras la un moment dat pentru că discuțiile intraseră pe o pantă de customer service inutilă care ne mânca tuturor neuronii și timpul inutil.

Poză furată de aici.