Da, știu, sunt nenumărate sisteme de marketing afiliat și tone de magazine online (în mare parte de drop shipping – adică fără stoc). Dar, din experiența mea și a altor utilizatori de astfel de sisteme din România cel mai bine funcționa combinația Profishare – eMAG.
Doar că eMAG s-a decis la un moment dat anul acesta să închidă acest sistem. Nu, nu direct ci prin faptul că au impus ca regulă ca achiziția să se facă maxim la o zi distanță față de click-ul afiliat de pe blog/site. Practic dacă eu recomand un produs luni și tu ți-l cumperi miercuri după ce te mai consulți și cu prietenii/soția/soțul, nu mai primesc niciun comision din vânzare și nu sunt recompensat pentru munca depusă cu nimic.
Așa că pe această cale anunț retragerea din acest sistem. Nu voi mai da link-uri către eMAG prin acest sistem și în aceste condiții.
Știu că pentru ei nu contează și ceea ce le aduc eu este un mizilic, dar își vor pierde pe rând toți afiliații care produceau conținut real și vor rămâne cu site-urile de SEO spam care produc nimic și care se bazează pe volum de trafic și mica ciupeală. Sau alte mizerii de gen meag.ro care se bazează pe un typo și care este un site cu redirect către eMAG prin profitshare.
Și pentru utilizatorii de Profitshare-eMAG, dacă ați observat o scădere drastică a veniturilor din acest sistem de afiliere să știți că nu este vina voastră. La mijloc este această decizie de business pe care a luat-o eMAG-ul în relația cu partenerii lui.
Bye, bye. A fost colaborare mișto dar e timpul să ne vedem de drumurile noastre virtuale pe căi separate…
Eu stiam caa au redus perioada de recurenta la 1 zi de la jumatatea lui mai. Stiam gresit?
Oricum.. nu asta e problema. Intr-un fel inteleg miscarea lor pentru ca din puctul meu de vedere nu e prea corect ce se intampla acum. In sensul ca un advertiser promoveaza un aparat de aer conditionat de exemplu, cumparatorul intra, se uita la aparat, dar de cumparat isi comanda un laptop. Advertiserul ia comisionul. Care e meritul lui aici?
Crezi ca ar fi mai ok ca emag sa dea perioada de 7 zile, dar doar catre produsul promovat? Ti-ar conveni sa faco afiliere asa?
Adevarul din piata e ca toti se lupta doar sa iti planteze cookie-ul pentru ca de cumparat oricum utilizatorii in mare parte ar fi cumparat de pe emag.
Pe Amazon perioada e de 30 de zile și comisionul îl primești fix pe produsul link-uit. Nu ai cum sa scoți o recomandare pe piață și să-l convingi să-și cumpere produsul în 24h unless e o mizerie ieftină pe care lumea o cumpără pe loc. Cu limitarea asta de o zi au mutat toate vânzările pe site-uri de seo spam și atât. Din punctul meu de vedere colaborarea lor cu bloggerii/influencerii s-a încheiat.
Esti sigur ca Amazon are cookie life 30 de zile? Stiam ca Amazon tot 24h are, de aici si modelul urmat de eMAG. Asa se intampla cand nu mai exista concurenta. Oricum, esti primul blogger care are curaj sa scrie si sa renunte la sistemul lor de afiliere, din pacate.
Ai dreptate cu Amazon-ul: “You earn advertising fees on any qualifying items placed in a customer’s Shopping Cart within 24 hours of their arrival at Amazon.co.uk via your Associates link. However, this 24-hour window closes once the customer submits his order or reenters Amazon.co.uk through another Associate’s link. Once the window is closed, you will not earn advertising fees on any subsequent purchases. However, if the customer then returns to Amazon.co.uk through one of your Associates links, this opens a new 24-hour window.
It is of course possible that a customer may arrive at Amazon.co.uk via your Associates link, add an item to his Shopping Cart, and then leave Amazon.co.uk without placing an order. As long as the item was added to the customer’s Shopping Cart during this 24-hour window, you will still earn a referral fee if the order is placed before the Shopping Cart expires (usually after 90 days). The referral fee will not be credited to your Associates account until the customer has purchased the item, accepted delivery, and remitted full payment to Amazon.co.uk.”
Către ce advertiser din România te îndrepți? Sau care este recomandarea ta?
Din pacate nu prea mai exista ceva care sa asigure o sursa de venit in afara de advertoriale.
Eu am ales acum cativa ani varianta sa-mi deschid doua magazine online unde vand produse in care cred si pe care le import eu. E singura varianta in care mai poti avea venituri bune din afiliere… afilierea cu propriu magazin online. In rest nu ai cum sa lupti cu SEO spam-ul nici pe partea de marketing afiliat, nici pe partea de google ads.
Oricum, nu-ti imagina ca aveam niste venituri exorbitante din profitshare. Aveam pana acum trei luni cateva sute de lei pe luna. Acum, din mai, de cand cu aceste 24H au scazut la 50-70 lei / luna.
Afiliatii sunt buni doar la inceput, apoi sunt aruncati la gunoi. Pe 2parale si ps intra magazine, isi fac publicitate si apoi ies. Retelele vor doar bani si nu fac nimic pentru afiliati.
Amazon practică treaba asta de relativ mult timp și tot e cel mai utilizat sistem de afiliere de pe piețele externe. Nu cred că eMag o să piardă ceva cu treaba asta. Și o spun din două motive:
1. Valabilitatea recurenței de 1 zi e probabil cea mai eficientă armă împotriva cookie stuffing care se practică și pe la noi destul de des.
2. Un procent foarte mic din cei care dau click pe un link de afiliat și nu cumpără revin să cumpere fix același produs sau măcar din aceeași categorie după ce vorbesc cu nevasta sau cu soacra. Majoritatea care nu cumpără fie dau click din greșală fie din curiozitate și doar un procent infim au intenția de a cumpăra. Ba mai mult, cine se sfătuiește cu amanta ce să cumpere o să revină cel mai probabil pe același link, în aceeași zi pentru că mă îndoiesc că-și face bookmark.
Asta cu recurența mare era așa, un fel de aruncat momeala și dezavantaja o parte dintre afiliații mici.