Este despre vulnerabilitate și fragilitate. Este despre oameni care reușesc cumva să evadeze în jungla asta urbană și să se strecoare prin viața de zi cu zi și să se bucure de asta. Este despre bicicliști care există printre noi. Este vorba de o comunitate care face ceva special. O comunitate care ne ajută și pe noi cumva să trecem mai ușor peste zi. Sunt oamenii pe care îi vedem pe stradă pe o bicicletă. Și asta e un lucru bun. Asta înseamnă o mașină în minus pe șosea. Asta înseamnă un trafic mai lejer pentru noi. Bine, nu când e vorba de manifestații care blochează Bucureștiul. Asta e o formă de protest pe care nu o agreez mai ales când trebuie să ajung cu un copil adormit la o oră fixă acasă ca să poată să doarmă la timp ca să nu-mi facă seara un coșmar pentru că e prea obosit ca să te mai înțelegi cu el. Manifestațiile de genul blocăm Bucureștiul ca să vă arătăm că suntem și noi pe stradă atrag doar ura celorlalți. Și e și normal. Îi incomodezi.

Există și alte forme de a-ți face auzită vocea. Există acest proiect controversat. Există Ariel și Radu care au pornit Biciclescu. E un proiect mișto și foarte îndrăzneț. Este despre vulnerabilitatea biciclistului. Este omul fără protecția oferită de tabla mașinii. Este despre cei cu care împărțim banda la semafor și sunt total expuși la riscul de a fi răniți foarte ușor. Asta fac cu acest proiect… se expun. Se expun așa cum sunt ei. Adică de fapt așa cum suntem noi toți la bază. Bine, poate că ei arată mai bine pentru că fac și sport spre deosebire de marea majoritate dintre noi. 🙂

Mie mi se pare un proiect foarte bun. Atrage atenția în cel mai simplu mod cu putință (cu nuduri) asupra comunității. Are potențial de viralizare datorită cadrelor mișto și artistice fără nicio urmă de playboy. Dacă veți avea curiozitatea să parcurgeți cele câteva seturi de fotografii veți descoperi niște poze care scot în evidență frumusețea trupului uman și nu au nicio legătură cu pozele provocatoare și senzuale promovate de alte reviste. Și corpul de biciclist este în general unul lucrat relativ natural și arată bine. Nu are nicio legătură cu corpurile musculoase de culturiști.

Și Bădoiu face niște fotografii foarte bune din multe puncte de vedere. Ariel se ocupă cu textul destul de succint. Asta e partea pe care nu prea o înțeleg. Sunt câteva frânturi de informație care te fac să-ți dorești să afli mai mult despre el sau ea. Dar nu prea ai cum. 🙂

Ca de obicei, treaba asta atrage și partea mârlănească a publicului și comentariile probabil că sunt unele cu o tentă sexuală destul de pronunțată. Pe de altă parte, înseamnă că mesajul a ajuns cumva și la ei. Îmseamnă că undeva într-un colț de minte s-a aprins un beculeț, cu un filament care pâlpâie ușor și care semnalează existența biciclistului pe stradă. Deci succes. 🙂

Biciclescu

Și o notă pentru Matincă:

Matincă este biciclistul de la Tribul care vine să ne ridice nouă coletele. Am vrut să fac mișto de el în prima zi după ce au fost publicate nudurile dar am uitat. Am vrut ca atunci când bate la ușă la noi la firmă să-i spun prin ușă: „numai puțin că sunt îmbrăcat” 🙂 .

Și o notă despre respect:

Eu încerc să-i respect. Ce nu respect eu este partea mai puțin frumoasă a acestei comunități. Partea în care bicliștii trec călare pe bicicletă pe trecerea de pietoni. E un risc prea mare și pentru ei și pentru noi. Noi nu suntem pregătiți să ne trezim cu voi de după tufă având o viteză mai mare față de un mers normal. În plus, nu înghit bicicliștii care se uită cu scârbă la mine că merg cu un SUV prin București și afum Bucureștiul. Abia aștept să aveți și voi copii și să trebuiască să cărați pătuț de copil, scăunel de luat masa și o tonă de pamperși înghesuiți în bagajul cu o tonă de schimburi. Abia aștept să vă văd atunci. Eu vă respect alegerea voastră, respectați-mi și voi alegerea mea. Din păcate, la cum este organizată societatea în acest moment, nu ai cum să-ți permiți o viață exclusiv pe bicicletă. Dacă alegi să ai o familie și să extinzi societatea cu ajutorul urmașilor, vei avea nevoie de o mașină în familie. Bine, în viitor vom avea din ce în ce mai multe vehicule electrice. Va fi mai simplu. 🙂