Ne mai citește cineva direct site-ul? Am ajuns să ne bucurăm când vedem cât trafic ne generează Facebook. Ne bucurăm că pagina noastră are jde mii de like-uri și articolul a fost șeruit de o sută de ori. Dar oare e bine? A ajuns Facebook-ul un agregator de site-uri?

Stau pe facebook pentru că știu că acolo va apărea ceva nou când se va întâmpla? De ce să mai intru pe site-ul respectiv dacă știu că autorul împinge articolele și pe Facebook? Practic site-urile și blogurile au ajuns o sursă de conținut pentru Facebook. Sunt doar niște extensii și lumea folosește Facebook ca pe un portal de acces la informații. Dau Like la paginile site-urilor și știu că voi avea informația în timeline-ul meu. Știu că prietenii mei vor da share la articolele mișto de pe alte site-uri și îi las pe ei să filtreze informația. Știu că acolo am tot ce îmi trebuie.

Oare e sănătos așa? Oare e bine că folosim popularitatea Facebook pentru a ne duce site-ul nostru către anonimat? Oare dacă mâine Facebook va dispărea, cititorii noștri de pe Facebook își vor aminti de trafictube și razvanbb?

Îmi zicea un băiat simpatic acum ceva vreme că cel care se ocupa în UK de site-ul lor nu vrea în ruptul capului să-și publice articolele pe Facebook (în sensul de link). De ce? Păi că cică site-ul ajunge să se depersonalizeze și să depindă de Facebook. Am zis atunci că adevărul este undeva la mijloc. Că e bine să te folosești de Facebook cât poți că doar aduce trafic. Recunosc că nu m-am gândit atunci la depersonalizarea brand-ului. Respectivul împinge conținut diferit pe Facebook și pe site-ul lor de succes. Și cred că face un lucru tare bun. Lumea știe că trebuie să intre și pe site ca să afle lucruri și mai interesante. Lumea știe în continuare de brand-ul respectiv și-l accesează în fiecare zi.

Deci? Conținut separat? Pe Facebook întreținem imaginea și pe site să punem cu adevărat lucrurile mișto?

Am ajuns să publicăm pe Facebook articolele la ore de mare audiență. Dacă publicăm noaptea se pierde până dimineață într-un fund de timeline. Eu zic că noi ăștia cu site-urile ne îndreptăm către o dependență nesănătoasă de rețele sociale. Nu mai scriem pentru site-ul nostru ci aducem conținut lui Zuckerberg. 🙂 Și este numai vina noastră. Noi ne-am obișnuit cititorii așa. Ne-am bucurat că Mark ne dă voie să facem asta și de fapt am fost puțin păcăliți și acum ne este mult prea greu să dăm înapoi. E ca lăsatul de fumat… o să fie foarte dureros pentru trafic și pentru brand. 🙂

PS Da, l-am șeruit și pe Facebook… n-am încotro. 🙂