De la Petruț.

Astea sunt din ultimele 3 luni. Am în fiecare an câte ceva amunzant, dar și ceva foarte enervant. La 10 livrări 5 sunt acasă, 3 sunt colectări, un facepalm și un dezastru.

Eu cred că problema vine de la lipsa de programe de ucenicie în breasla livrărilor. Dacă nu te-a învățat nimeni “așa da” sau “așa nu”. Atunci totul devine “merge și așa”.  Glumesc, problema e probabil volumul de livrări și recompensarea pe pachete procesate și nu neapărat livrate.

O să folosesc și eu sistemul de notare adoptat de Mihuț

DHL – pentru că e firma Germană are teorie excelentă, dar practica îi omoară. Mai exact implementarea în alte țări cu personal necalificat sau dezinteresat. Situl are tracking și ai o idee unde este pachetul, dar problema vine la schimbări aduse procesului normal. De exemplu redirecționări către un magazin local. Am redirecționat de curând un pachet selectând ceva care nu era aproape de casă, dar era recomandarea sitului DHL pentru adresa mea. N-am primit cod de bare pe email sau mesaj, vedeam adresa magazinului când foloseam codul de tracking. Programul afișat al magazinului selectat era de la 7:00 la 21:00. M-am dus 3 zile la rând atât între 8:00 și 9:30 înainte de muncă dar și seară de la 18:00 la 21:00 după muncă și am găsit magazinul închis de fiecare dată. E de înțeles că eram un pic mâhnit. Doar că să mi se spună, a 4 zi,  că nu pot să ridic pachetul fără cod de bare. Am avut un moment Ally McBeal în care ceea ce mi-am imaginat că am răspuns și ceea ce am răspuns defapt a fost foarte diferit.  Am reușit să mă înțeleg cu proprietarul de magazin după 20 de min. Verdict: pachet recuperat. Timp: 4 zile. Notă: 5.


Hermes – când primesc mail sau mesaj de la ei că au comandă mea (cu ceva important), îmi iau o zi liberă sau lucrez de acasă (nu glumesc). Sunt imprevizibili, haotici și greu de prins la telefon sau pe mail. 


Amazon via Hermes – când primesc mesajul “your parcel has been delivered” și eu sunt oriunde dar nu în posesia pachetului, oftez și presupun că nu-mi văd pachetul niciodată. Mi-am comandat un gadget de bucătărie de curând cu livrarea sâmbătă (ziua preferențială pe care am ales-o la Amazon). Vineri mi-am făcut planuri de ultim moment și sâmbătă am fost plecat. Mi-au livrat sâmbătă dimineata, în mod normal motiv de bucurie, de dată asta motiv de îngrijorare. În mesaj scria “behind the wheelie bin” adică ÎN SPATELE PUBELEI DE GUNOI. Am revenit acasă luni si evident n-am mai găsit pachetul. Verdict: n-am recuperat pachetul. Timp: 0 zile. Notă: 1.


Amazon via Hermes – Mi-am comandat un ghiozdan de pe Amazon, mi l-au livrat Hermes la 12. Cum la Londra mai și plouă când am ajuns acasă seară cutia de carton aproape se dezintegrase. Ghiozdanul era întreg, dar nu mi-a plăcut, am uscat cutia o zi și am făcut retur în același ambalaj (am folosit multă bandă adezivă). Verdict: am primit pachetul. Timp: 1 zi. Notă: 7.

Royal Mail – “not great not terrible”, de obicei reușesc să recuperez pachetul. Problema cu serviciul este că e încet și că de cele mai multe ori ajunge la centrul de colectare care nu e deloc aproape și are un program foarte similar cu programul meu de muncă. De obicei merg în weekend, dar toată lumea area aceeași problema și deci sunt cozi. Verdict: pachetul recuperat de fiecare data. Timp: 1-5 zile. Notă: 8.


UPS – de obicei decent. Dar au o reușită notabilă, au livrat 2 pachete în aceeași comandă la două centre de colectare diferite care erau la mai mult de 10 km distanță (unul aproape de casă și unul aproape de muncă), nu înțeleg cum. Verdict: pachet recuperat. Timp: 3 zile. Notă: 8.