Nu prea. Sau mai bine zis, depinde ce-nțelegem prin asta.
Dacă înțelegem „exclusiv din blogging” atunci răspunsul cu foaaarte puține excepții este nu. Pentru asta tre să fii profesionist. Trebuie să fii constant și să-ți faci un job din asta. Trebuie să scrii cel puțin 4-5 articole pe zi cu conținut divers pentru a acoperi o gamă cât mai largă de cititori. Trebuie să faci ce fac ziarele și televiziunile: conținut variat. Trusturile media au pentru asta sute de angajați. Noi suntem o firmă cu un singur angajat care face creație, se promovează și vinde. Sunt trei full-time job-uri intr-unul singur. Dacă nu-ți dedici timpul exclusiv pentru asta atunci nu ești pro-blogger.

Dacă înțelegem „din proiecte și activități adiacente” atunci răspunsul este da și se poate câștiga chiar bine. Proiecte adiacente ar putea să fie alte proiecte online sau servicii promovabile prin blog. Un prim exemplu este Manafu care-și menține brand-ul în social media cu ajutorul blogului și oferă o gamă variată de servicii în acest sens. Un alt exemplu sunt eu care-mi construiesc încet un brand online și câștig decent din prelucrare video.

Da, eu câștig bani din blogging. De pe blog direct așa cam de țigări și indirect cât să n-o duc rău.

Da, știu, un blog născut pe 23 septembrie 2008 nu mă face expert în online, dar cam asta văd în jur.

Un articol scris la trei zile nu ne face pro-bloggeri. Din această cauză nici nu aleargă agențiile după noi cu campaniile fluturând în mâna dreaptă și cu teancul de cash în mâna stângă. Nu oferim un flux de informații și o avalanșă de creativitate către public care să ne asigure venituri constante din publicitate. Un blog întreținut în timpul liber nu este chiar o sursă de venituri care să ne asigure un nivel de trai fără griji.

Ce recomand? Ce am tot zis anul trecut. Asociați-vă, porniți proiecte online împreună, folosiți-vă talentul pe care-l aveți împreună cu alții. Dacă vreți să câștigați bani din blogging, priviți-l ca pe un business. Nu mai trâmbițați că voi scrieți pentru voi și după aia vă plângeți că nu vă vin campanii. Construiți ceva ce puteți vinde. Investiți timp și bani pentru a reuși să câștigați bani mai mulți. Mă repet, dacă doriți să aveți venituri din așa ceva atunci este un business în sine. Nu-l puteți trata ca pe pe un hobby și cineva să vă plătească pentru asta.

Un proiect online se construiește greu și ia mult timp până ajunge să fie de succes. Nu abandonați de la primele semne de slăbiciune. Nu renunțați de la primele înjurături.

Starea blogosferei acum? Incertă. Mulți oameni minunați și cu care m-am împrietenit extrem de rapid. Cred că tehnologia asta a informației a scurtat și timpul de împrietenire. 🙂 Din păcate nu sunt mulți cei care vor să facă și un pas înainte și să iasă din starea de expectativă. Puțini sunt cei care își vor folosi creativitatea la comun cu alți bloggeri pentru a face ceva semnificativ în online. Vă zic că este un model de succes. Trafictube l-am pornit direct cu un asociat și este un proiect destul de reușit. Deci este un sistem care funcționează.

Am ajuns la un nivel în care avem o comunitate destul de largă și destul de închegată datorită nenumăratelor evenimente sociale din offline. Haideți să mergem puțin mai departe și să pornim proiecte comune la care fiecare aduce ce poate: experiența, bani, păpușile din copilărie, cufărul cu zestre sau ce mai are prin casă. Succesul în online este asigurat de astfel de asocieri.

PS Sâmbătă am avut un brainstorming interesant. De luni începem să lucrăm la un nou proiect online și care are la bază o colaborare interesantă. 🙂