Review anvelope Michelin Crossclimate

23 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Mi le-am cumpărat prin octombrie în urma incidentului cu autorul moral care nu există. Dacă tot aveam nevoie de un nou set de anvelope de vară și alea de iarnă le aruncasem pentru că erau prea bătrâne pentru mine, am aplecat urechea la un amic de-al meu și am investit în 4 anvelope Michelin Crossclimate.

Acum, Crosclimate-urile astea sunt promovate ca niște anvelope care sunt mai șmechere decât niște all-season și sunt proiectate pentru zone unde poți să treci de la soare, la ploaie, la ninsoare într-un drum de o zi sau de la o zi la alta.

Am stat până astăzi să scriu review-ul pentru că am vrut neapărat să le folosesc și pe zăpadă în adevăratul sens al cuvântului. Ba chiar am deszăpezit o mașină care era parcată în fața lu’ Subaru ca să-l scot la joacă după ce l-am deszăpezit și pe el.

Acum, experiența mea cu anvelope este destul de vastă. Am condus și cu all-season în toate condițiile, am condus și cu anvelope de iarnă pe timp de vară, am condus și cu caucicuri de vară pe timp de iarnă o parodie d-aia americană cu mulți cai cu tracțiune pe spate în luna mai în California (nu ca să mă laud dar ca să nu ziceți că am încălcat legea) și am condus cu AT-uri în toate condițiile posibile.

Să le luăm pe rând

Uscat. Se comportă fix ca niște cauciucuri de vară. Și la accelerare și la frânare și nu sunt zgomotoase ca alea de iarnă. Rezistă foarte bine în viraje strânse și n-au nicio legătură cu alea de iarnă sau alea all-season cu care am circulat și cu care e foarte ușor să faci un dri… să derapezi pe timp de vară. Comportamentul este același și în caz că e frig sau cald afară.

Ploaie. Desenul anvelopelor le permite să arunce apa în lateral. Nu am avut probleme de aderență sau de aquaplanare. Singura chestiune pe care am remarcat-o este că sunt un pic mai zgomotoase la frânare pe timp de ploaie decât unele clasice de vară.

Iarnă de la noi din ultima vreme. Aderență cât cuprinde. Și pe uscat și pe ploaie și pe fleșcăială și pe zăpadă proaspătă care stă să topească și pe polei. Nu am observat nicio diferență față de niște cauciucuri de iarnă dedicate și bune. Ba chiar mi s-a părut că pe fleșcăială obișnuită, datorită desenului, se comportă muuult mai bine decât orice altă combinație de anvelopă.

Zăpadă din aia adevărată. Am ieșit prin București să le testez pe codul portocaliu care a băgat spaima-n primărie. Am mers pe străduțe prin nămeți, pe zăpadă bătătorită, pe zăpadă înghețată și pe zăpadă proaspătă cu zăpadă înghețată pe dedesubt (și un pic la Carrefour în parcare, nu ca să mă distrez ci ca să testez anvelopele!). Pe scurt: geniale! În toate cazurile mai puțin pe zăpadă cu gheață dedesubt. Acolo am avut probleme în curbe când aderența laterală, datorită desenului de pe anvelopă, este mai slabă. În rest sunt niște minunății bestiale pe timp de iarnă.

În continuare sunt foarte mulțumit de achiziția făcută. Pe lângă că sunt foarte bune pentru un condus normal pe șoselele patriei, nu mă mai chinui cu schimbatul lor de două ori pe an și nici nu mai am nevoie de spațiu de depozitare. Da, nu sunt anvelope de circuit dar sunt niște anvelope pe care le poți ține în permanență pe mașină și care nu au nicio legătură cu standardul all-season pe care l-am văzut până acum pe piață, care-s jumătate de vară și jumătate de iarnă. Diferența este una mare, în bine și palpabilă. Simți că ești ok cu ele indiferent ce zice blonda de la meteo ca va fi mâine pe străzi..

Și pentru că știu că aveți această întrebare pe limbă, m-am interesat la Michelin cam câți kilometri te poți da cu Crossclimate-urile până se uzează și răspunsul este: peste 50.000 km.

Vă zic, nu există ceva mai comod pe lumea asta. Și ideea de a nu mai sta la coadă de două ori pe an pentru mare schimbare de anvelope pe mine mă umple de bucurie și relaxare. Și am văzut nenumărate mașini în oraș cu crossclimate-uri, am început să le recunosc după desen.

Prețurile încep de la 375 lei pe anvelopă [link afiliat] și variază în funcție de dimensiuni. Și da, au în titlu faptul că au marcaj M+S dar nu pentru că e o șmecherie care să păcălească legea ci pentru că într-adevăr au M+S pe ele pentru că sunt și de iarnă și mai ales pentru că asta este prima întrebare a cumpărătorului care ar vrea să știe că totul e ok.



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • michelin cross climate
  • michelin crossclimate pareri 2017
  • anvelopa crossclimate
  • cauciucurile michelin cross climate pot fi vindute dar ele se pot reesapa
  • https://razvanbb ro/review-anvelope-michelin-crossclimate/
  • michelin crossclimate 205 55 r16 pareri
  • michelin crossclimate all season forum
  • michelin crossclimate review
Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

18 comentarii

  1. Le folosesc de un an jumate pe un VW Sharan, deci practic am prins 2 ierni cu ele. Impecabile! Intr-adevar, daca e gheata nu mai sunt asa ok, dar nici alea de iarna dedicate nu fac minuni cu gheata dedesubt.

    Cred ca a fost cea mai buna alegere, si motivul a fost tot lenea de a schimba rotile de 2 ori pe an 🙂

  2. Întrebare: ale tale sunt Michelin Crossclimate sau Michelin Crossclimate+ ? Eu am Crossclimate (sunt mulţumit de ele) dar parcă aş vrea să fac un update la cele cu +, am înţeles că sunt de o tehnologie mai nouă. Drumuri bune!

    • Ce tare. Nu stiam ca au iesit si Crossclimate plus. Am luat acum 3 ani pe un Golf 7 Crossclimate 205/55R16. Au cam 25.000km facuti. Excelente. Nu regret deloc. Sunt curios cum se comporta allseason-ul de la Goodyear aparut mai tarziu cu 8-9luni decat Crossclimate. Oricum la ce comportament au avut acestea as merge pe Crossclimate+ dupa ce necesita schimbare acestea.

  3. Daca faceai review-ul acum 2 saptamani cand era dimensiunea de care am nevoie la 450 bucata era perfect 🙁 . Le uaresc de ceva vreme

  4. Pentru mine e a doua iarna cu Crossclimate. Pe langa cele enumerate de tine mai sus adaug: sunt fenomenale in cele 2, cateodata 3 luni de vreme din ce in ce mai schimbatoare cand e foarte probabil sa te prinda niste temperaturi cu minus, cateodata chiar zapada, cu cauciucuri de vara. La fel cu cele de iarna pe >20 grade. E atat de linistitor sa nu mai stai cu gandul: le schimb, nu le schimb/le-am schimbat prea repede.

  5. Am avut X Ice 3, fabricate in Canada de iarna. Geniale pentru iarna, un pic cam zgomotoase. Anul trecut, am luat Green Saver X de vara, pe apa si uscat, impecabile. Pe un Passat B6, 140hp, 2010 am scos consum de 3.9l/km, cel mai mic. In rest 4.2 – 4.5, maxim 5 in oras. Fan #michelin de mic 😁

  6. Subscriu la Crossclimate+, am preferat de 1000 de ori, mai ales ca in bugetul ala gaseam vara+iarna doar din categoria entry level sau resapate. Cei mai buni 1600 lei pe care i-am cheltuit, mai ales ca e masina a doua a familiei, folosita preponderent de sotie si doar ocazional (sub 10.000 km pe an).

  7. Sunt foate bune anvelopele astea pentru cei care nu vor sa aiba 2 seturi de anvelope (am inteles ca michlen crossclimate ar fi un pic mai bune ca Nokian Weatherproof, concurentul lor direct).
    Din cate m-am documentat eu de pe net, aceste tipuri de anvelope sunt ALL-WEATHER (orice vreme), si au capabilitati de anvelopa de iarna; [Cele all-season /toate sezoanele (fara cel de iarna), nu ar avea capabilitati de iarna].
    La noi inca nu se face o diferenta intre acesti 2 termeni.

  8. E bine de știut. Am evitat all-season tocmai pentru că nu prea sunt de iarnă.
    De crossclimate nu știam și oricum cred ca le puneam în aceeași categorie cu cele all-season, însă după review-ul tău mă bate gandul să le încerc data viitoare când voi schimba anvelopele la mașină.

  9. Sunt deja la a doua iarna cu ele si nu am absolut nimic de reprosat.

  10. Am anvelopele astea pe un Peugeot 307 de 2 ani. se comporta fara greseala pe asfalt uscat sipe asfalt ud insa pe zapada umeda/ gheata cam dau rateuri. Aseara pe un strat de 1-2cm de zapada proaspat cazuta pe asfalturi faceam drift-uri.Abs-ul intra aproape la fiecare frana. Cel mai deranjat este in curbe unde anvelopele sunt dezamagitoare la impiedicarea alunecatii laterale. Un sens giratoriu abordat la ~15km/h fara pic de franare, evident, arunca masina, in special spatele in exterior.
    Nu imi confera deloc sentimentul de siguranta pe vreme de iarna.

    • Sa stii ca aseara eram cu un BMW seria 3 GT cu xdrive si cu cauciucuri de iarna-iarna. Si tot asa faceam cu zici si tu. ABS la fiecare frana si fugit fundul la fiecare curba. Nu cred ca tine de crossclimate ce am trait aseara.

      Astazi am iesit cu Impreza care are crossclimate si viata a fost misto. N-am avut sentiment de nesiguranta. A franat cum trebuie si nu am derapat (fara sa vreau) in curba.

      Sunt curios daca si astazi, pe zapada asta, patesti la fel. O sa vezi ca a fost de la zapada de aseara cel mai probabil amestecata si cu clorura de calciu care transforma zapda in ceva usor uleios.

  11. va salut
    cu anvelope crossclimate, la prima ninsoare de inceput de iarna 2017 am derapat cu un doblo destul de serios la un sens giratoriu. erau montate in primavara si aveau aprox. 15000 km. am pus de iarna si a disparut aceasta problema. am sa le incerc pe un viano 4matic, masina de “expeditii”. sper sa se descurce bine pe noroi si nisip.

  12. Consumul cum este, a crescut pe timp de vară fata de anvelope de vară ?

  13. consumul nu s-a modificat simtitor. in schimb sunt foarte “altfel” sunt silentioase si foarte “soft” si acum la al doilea sezon par putin mai uzate decat celelalte, dar poate si pentru ca ruleaza si pe sinele de tramvai.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunile de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@razvanbb.ro.