Serios. Cred că e o plictiseală în departamentele de marketing de-ți vine să te sui pe pereți. Singura unealtă de marketing pentru magazinele online a ajuns campania de reduceri fake. Este foarte greu să găsești pe emag, de exemplu, un produs care nu este redus. Și au ajuns să aibă niște procente de-ți vine să chemi autoritățile peste ei. Reduceri de 70% de parcă brusc l-au descoperit pe cel de sus și s-au hotărât să facă un bine consumatorului. Reduceri de la așa-zisul „preț recomandat de producător”, deși legea spune în continuare că trebuie să ai reduceri față de cel mai mic preț afișat în ultimele 30 de zile la produsul respectiv.

Și dacă tu îmi faci reducere de 70% și nu vinzi în pierdere (pentru că legea spune că nu ai voie să vinzi sub prețul de achiziție decât în anumite condiții – produs nevândut pentru o perioadă lungă de timp etc), înseamnă că erai practic doar un profitor care voiai să-mi vinzi ceva la un preț extrem de umflat.

Și alte aberații de genul de la diverși vânzători din marketplace:

Un partener marketplace vinde un produs „redus” de la 1985 lei la 1550 lei

Iar pe site-ul marelui partener marketplace găsim produsul la un preț întreg de 1149 lei, adică un preț întreg care este cu 25% mai mic decât prețul de pe emag care este la rândul lui redus fictiv cu 22% de la un preț întreg inventat.

Practic am ajuns și în comerțul online ca în trafic: nu mai respectăm nicio lege pentru că oricum toată lumea face la fel deci așa e normal că doar nu om fi noi mai fraieri și oricum autoritățile se fac că nu văd.

Și exemple de genul de mai sus sunt cu miile.

Eu personal ignor orice campanie de reduceri exact din motivele de mai sus. Dacă am nevoie de un produs îl caut pe mai multe site-uri, am grijă să selectez un preț bun și un magazin cu o reputație cât de cât ok din punct de vedere servicii vânzare și post-vânzare și-mi comand fără să mai aștept vreo minune neagră într-o vinere întunecată într-un vechi castel ascunsă sub o pânză de păianjen sfâșiată de trecerea timpului.