Numele meu este Răzvan și mă feresc cât pot eu de mult de Marketplace!

16 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Da, e nasol. E nasol că nu există, ca pe Amazon, un sistem de feedback pentru „partenerii” eMAG. E nasol că nu poți să transmiți nimănui părerea ta despre respectivul partener, nu ai cui să-i povestești experiența mai puțin extraordinară cu comanda ta de la acel partener și nu există un sistem de triere/filtrare a acestor parteneri eMAG.

Și știți ce e mai nasol? Că de câte ori caut un produs pe eMAG, bag un filtru cu „produse vândute de eMAG” în detrimentul partenerilor eMAG. Și știți ce e și mai nasol? Că printre acești parteneri eMAG sunt și firme mișto care încep să piardă teren din cauza uscăturilor care nu pot fi eliminate din sistem. Deja am auzit aceeași poveste over and over la toată lumea din jutul meu. Au ajuns să facă așa cum fac și eu cu filtrare după „produse vândute de eMAG”.

Și știți de ce? Pentru că s-au săturat de livrări întârziate cu săptămânile fără niciun fel de comunicare din partea partenerului eMAG. Pentru că s-au trezit cu comenzi anulate la câteva zile după ce au plătit cu cardul. Pentru că încep să fie listate tot felul de produse dubioase. Pentru că partenerii nu mai țin cont de parametrii produsului pentru a ajuta la filtrarea acestora. Pentru că au ratat cadouri la diverse zile de naștere pentru că deși au comandat din timp, partenerul eMAG nu se catadicsește să actualizeze stocul pe site, să scoată produsele care nu se mai fabrică și să folosească așa cum trebuie acest tool pus la dispoziție de eMAG la pachet cu clienții săi.

Informații care nu ajung la eMAG. La ei în sistem se văd vânzări, comisioane și ceva comenzi anulate. Nu au raport cu frustrările generate de partenerii eMAG. Nu a TOP-uri cu cle mai proaste magazine. Nu au nimic. La ei în excel este totul nice a fluffy.

Pentru acești parteneri suntem niște pierderi mici într-n excel, un procent mic de clienți frustrați. Dar pentru clienții Marletplace începem să fim un număr din ce în ce mai mare. În timp din ce în ce mai mulți clienți vor evita Marketplace-ul și asta, repet, în detrimentul partenerilor ălora buni…

 



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • de ce Emag accept orice firma pe site
Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

27 comentarii

  1. Si eu am patit, si mai nou, la fel procedez: filtrare după „produse vândute de eMAG”.

    Scurt si la obiect, si pot sa si ridic produsul din showroom.

  2. Sunt un om simplu: vad ca produsul nu e vandut de emag, ma prefac ca nu-l gasesc in stoc.

  3. Hehehe, Inca mai comanzi de pe eMag Ravane?! Dacă tot ai deschis subiectul, spune și despre eMag, nu doar despre partenerii săi. Cum ar fi de exemplu livrarea. Suni la eMag după o săptămâna să îi întrebi ce naiba face coletul ăla de nu mai ajunge, emagul îți dă nr de telefon al curierului sa suni și sa te descurci. Le spui că ai comandat de la eMag nu de la curier, te ignora si îți pune placa cu politica companiei,bla,bla…True story. Old, but true.
    Așa că am renunțat de ani buni sa mai comand de la cel mai mare tepuitor, aaa, scuze, magazin online din Romania.
    Sunt atâtea alte alternative, de la Amazon fr, de, it (uk mai rar că au preturi mai mari) până la autohtoni. Trebuie doar să cauți puțin.
    A, și încă ceva, niciodată, dar niciodată nu cumpăra din online ul românesc altfel decât cu plata ramburs. 😉

    • E deja clișeu. Scrii un post despre emag, automat vine și un pârlit să se plângă că i-a întârziat lui coletul 3 săptămâni și să ne explice cum emag e de kkt și amazon este cel mai tare.

      Mai urmează și clișeul cu „amazon USA are prețuri mai bune decât emag”, „fan courier este cel mai prost curier din România pentru că pachetul meu a ajuns în 3 zile la Cluj” și bineînțeles, deja clasicul „nu mai plătiți cu cardul pentru că magazinele trimit coletele ramburs cu prioritate”

    • Vezi? Asta e problema. Eu am două magazine online cu stoc real pe site cu livrare a doua zi lucrătoare. Crezi ca ma crede cineva?

      Si am clienții care-mi mulțumesc pentru asta deși din punctul meu de vedere e ceva normal si nu au de ce să-mi mulțumească.

    • = Comentariu eliminat de admin =

      -am prieteni care lucrează la eMAG. Nu accept jigniri la adresa lor-

  4. Si ca sa fiu ontopic..

    Da, si eu folosesc „vandut de emag” si cumpar foarte mult de pe emag. Si in plus, sunt de ambele parti ale baricadei, sunt si seller acolo, exclusiv cu stocurile mele.

    Sistemul este prost. Punct. Exista un fel de rating al carui algoritm il cunosc doar zeii marketplace (NPS), care in teorie iti permite tie ca si seller cu NPS mare sa fi pus deasupra lui gigi SRL care are NPS mic pentru ca nu livreaza comenzile si le anuleaza aiurea. Doar ca nu e chiar asa. Noi avem NPS aproape maxim. Comenzile pleaca in aceasi zi, stocurile la zi, daca cumva, din greseala nu s-a actualizat stocul si un client ramane fara produs, i-am gasit tot timpul inlocuitor (chiar daca aveam o marja mai mica – produsele se preteaza la asa ceva – accesorii auto). Degeaba.
    Cel mai bun exemplu: noi lichidam stocul de la furnizor pe un anume produs, luam ultimele 30 de bucati. Produsul este super hot in emag, se vinde in draci. Competitia face dumping la produse si le da cu pret de achiztie + 3% pana ramane fara stoc. Noi mai avem 30 de bucati. Nu le putem vinde la pretul competitiei. Ei il au in continuare listat, desi nu mai au stoc pe el (am incercat, am dat 3 comenzi pe produsul respectiv, toate anulate in 5 minute cu sms „lipsa stoc”).
    Asa ca toata lumea are de pierdut datorita lipsei unui sistem real de rating: emag pt ca nu incaseaza comisioane pt 30 de produse pe care noi le vom vinde in locatie/siteul propriu, noi pt ca nu vindem marfa suficient de repede, competitia pt ca au un om care toata ziua sta si anuleaza comenzi (au 60-70k produse listate, majoritatea fiind din stocurile furnizorilor), dar mai ales clientul final pentru ca poate el chiar isi dorea produsul, ca si tine, dar nu l-a putut cumpara de pe emag asa cum si-ar fi dorit.

  5. Eu, pana acum, am avut experiente pozitive cu partenerii e-mag, dar nu ma pot lauda ca am plasat comenzi considerabile la ei. De obicei, caut produsul pe e-mag, iar dupa ce il gasesc si observ ca e vandut de un partener, dau fuga si pe site-ul sau sa vedem cum sta. Nu de putin ori am avut surpriza sa constat niste diferente de pret semnificative; ex concret : am vrut sa cumpar un fierastrau circular , pe emag in oferta partenerului era 700 lei, iar pe site-ul dedicat al aceluiasi partener, era 500 lei .

  6. Trei halate de baie identice comandate în19 decembrie (vroiam sa le fac cadou de Craciun) au ajuns esalonat in pachete cu căte un halat (deci de trei ori taxa de expediere) în 27 decembrie, 28 decembrie si 5 ianuarie, desi primisem mesaj ca vor fi livrate în 21 – 23 decembrie. În concluzie: Comenzi de pe Marketplace? Nu, multumesc!

  7. Woow ce tool minunat, scuza-ma Razvan dar Marketplace-ul este o mizerie.
    20% comision … wtf … de ce as vinde prin emag marketplace daca am propriul meu magazin?
    Adica am doua variante, dau 20% din vanzare emagului, sau maresc pretul cu 20% pe marketplace.
    De ce m-as chinui sa pun poze descrieri si alte informatii pe un site tert care maine poate sa accepte inca un importator al aceluiasi produs fie pe canal oficial fie la gri si care sa profite de munca ta facand dumping.
    Sa nu mai vorbim de faptul ca cedezi drepturile la poze si descrieri emagului in prima secunda in care ai postat un produs.
    Nu merci, marketplace-ul este pentru comerciantii care nu au un magazin online.
    Legat de stocuri, poti sa le ai actualizate la zi, sunt clienti care nici macar nu fac diferenta intre: in stoc / la comanda … iar daca blochezi produsele cu stoc zero pierzi in alte locuri.

  8. Doar pe la auto daca mai comand de la parteneri emag, in rest doar emag, problema este ca si emag au probleme cu onorarea comenzilor, ultimele 3 comenzi toate au avut cate 2-3 schimbari pentru data de livrare, cel mai mult am asteptat 20 de zile pentru o comanda cu termen de livrare in maxim 7 zile.
    Cand am sunat la Emag la fel mi-au dat numarul de telefon al curierului sa ma descurc, le-am zis ca eu la ei am comandat nu la curierat, si intr-un final am primit comanda mult mai tarziu decat aveam nevoie si cu putin scandal, pe cat posibil incep sa ma reorientez catre pc garage, altex(preferabil cu stoc in oras) si sa apelez doar in caz de urgenta la emag.

  9. Pana acum nu am avut nicio problema cu ce am luat de la parteneri marketplace. In general petshop (emag nu prea are mancare light de calitate)
    De bf am comandat un espressor de la emag, prin 21 decembrie au anulat comanda, apoi le-a ajuns reclamatia la ANPC si m-au contactat sa`mi dea voucer de 600 de lei ca sa iau espressorul de la un partener la acelasi pret ca de bf si sa le confirm ca s-a rezolvat situatia amiabil.
    Momentan stau cu comanda pusa la partener, si nu pare sa se miste nimic, mai asteptam… voi confirma ca s-a rezolvat amiabil, cand am espressorul in bucatarie 🙂
    Am mai luat si ceva rami, de la alt partener, momentan aceeasi problema, plata acceptata, comanda nelivrata, asteptam..

  10. Fraților nu vedeți că eMag a devenit unul dintre cele mai scumpe magazine online? Majoritatea reducerilor sunt doar vrăjeală. Am vrut să cumpăr o pereche de adidași la 165 lei dar m-am răzgândit, a doua zi am primit un voucher de 30% reducere la ei dar surpriză costau 259 de lei. Faceți un calcul simplu și o să vedeți că sunt mai scumpi la reducere. I-am luat de pe alt site cu 129 fara vreo ofertă, promoție sau reducere.

    • Imi cer scuze, dar exemplul dat de tine nu sustine absolut nimic (poate doar ultima propozitie). Ideea e simpla: am un produs pe care il reduc de la pretul de 100 lei la 80 lei. Maine i se duce reducerea respectiva si intra in vigoare o promotie noua care da reducere de 15% pentru toate produsele din categoria respectiva. Ia fa un calcul si spune-mi daca te trag in teapa cu ceva.

  11. Lucrez la o firma care vinde prin emag. Electrocasnice in general. Fiecare comanda se preia in momentul sosirii si pleaca de la noi seara prin curier, exceptie facand comenzile date dupa ora 16 care vor fi preluate a doua zi. Sunam fiecare client in parte pentru confirmare, nici un colet nu pleaca de la noi pana nu confirma clientul comanda telefonic si pana nu ii dam toate detaliile (durata aproximativa de livrare, serviciul de deschidere colet la livrare etc.). Ca unii refuza coletul chiar daca au confirmat ca vor comanda.. asta e alta discutie, ba chiar am avut un caz in care curierul a refuzat sa duca coletul la client din motiv ca acel client este trecut intr-o baza de date cu clienti neseriosi (nu stiam ca au un blacklist 🙂 ). In cazul in care suna un client ca nu i-a ajuns coletul facem tot posibilul sa ajunga in cel mai scurt timp, practic ne certam cu firma de curierat stam pe capu lor pana livreaza coletul. Din experienta nu am vazut alta firma din marketplace sa isi bata atat de mult capu, de obicei e comanda si astepti sa vina produsu nu suna nimeni nu nimic. Eu am impresia cateodata ca ne implicam prea mult si nu suntem recompensati deajuns pentru asta dar vrem ca toti clientii sa fie multumiti.

  12. Stiu ca esti pasionat de incercat stuff pt early-adopters 🙂

    M-ar interesa si pe mine camera asta: https://www.roader.com/products/roader-camera

    O incerci si ne dai un review? 😉

    • Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! Razvan nu mai cumpara gadget-uri inutile! 🙂

  13. Dupa ce am patit cu ultima achizitie de la Gorenje prin Marketplace de la eMAG ma jur ca nu mai cumpar niciodata nimic prin Marketplace. Urmeaza un comentariu mai lung dar care zic eu ca merita.

    Pe 17 Noiembrie 2017 fac comanda pentru un cuptor cu microunde la Gorenje prin Marketplace de la eMAG si fac prostia sa ii dau cu livrare la sediul firmei unde lucrez deoarece fiind o perioada incarcata nu prea puteam sa ma invoiesc sa ma duc acasa sa imi iau coletul.

    In loc de 20 Noiembrie defapt ajunge pe 23. La ora la care a venit agentul de la Urgent Cargus cu pachetul din pacate nu eram la birou deoarece seful ma trimisese cu vreo jumatate de ora inainte pe teren sa rezolv o problema la un client. L-am rugat pe un coleg sa ridice el coletul pentru mine si i-am lasat si banii de ramburs pe birou.

    Jegosul ala de agent care ma cunoaste deoarece eu ridic coletele pentru firma, profita de ocazia ivita si lasa strategic coletul jos la usa biroului, ia banii de ramburs de la coleg si pleaca fara a ii spune acestuia ca trebuie/poate sa deschida coletul la livrare sa vada daca totul este in regula.

    Cand ajung la birou dupa vreo 1 ora gasesc coletul jos ;a usa biroului si vad pe o laterala cum imi zambea cutia printr-o gaura asa de vreo 2-3 degete. Il ridic si cand il inclin putin se aude din interior un clinchet care imi confirma ceea ce speram sa nu se intample.

    Deschid coletul si in spatele gaurii unde era usa cuptorului evident acum era o gaura, manerul deplasat, etc. Clinchetul auzit mai devreme era defapt sticla securizata de la usa facuta zob. Dau in secunda 2 e-mail la firma de curierat (Urgent Cargus), la vanzator (Gorenje) si fac si tichet la eMag pe site cu cele intamplate.

    Primesc un raspuns „linistitor”” de la Urgent Cargus:
    Sesizarea Dvs. a fost inregistrata cu nr. xxxx / 23.11.2017.
    Vom verifica situatia semnalata si vom reveni cu un raspuns in cel mai scurt timp posibil.
    Va multumim anticipat pentru intelegere si colaborare.

    Cei de la Goreje ma roaga sa le trimit atat lor cat si celor de la firma de curierat poze cu produsul si astepata si ei.

    Si astept… si astept… trece 1 saptamana.. trec 2… Am un mic schimb de e-mail-uri cu doamna Cristina Argesanu de la Gorenje (care firma apropo nu are angajati sa raspunda la telefoane), in care practic ridica din umeri si imi spune ca nu ma pot ajuta decat repararea produsului pe garantie si nu ma costa nimic.

    De la eMag cred ca am primit doar un SMS ca a ajuns la ei cererea mea si … cam atat.

    M-am dus si la curierat la sediu, unde am vorbit cu unul din sefi si i-am rugat politicos sa solutioneze amiabil problema si raspunsul lor a fost tot asa o ridicare din umeri si ca asteapta solutionarea de la Bucuresti.

    Mai trec saptamani, doamna de la Gorenje nu mai zice nimic si in mintea lor eu raman cu paguba sau apelez la ei sa imi repare produsul pe garantie. Mai fac vreo 2-3 sesizari la eMag prin Marketplace la fel fara nici un raspuns concret.

    Ma duc intr-o zi la sediul eMag din oras unde vorbesc cu un domn de la ei caruia ii explic toata situatia si ma ajuta prin completarea in sistem de catre un coleg de al lui cu „permisiuni” mai ridicate a unei cereri de retur a produsului de catre Gorenje si imi spun ca urmeaza sa fiu contactat de o firma de curierat agreata de Gorenje sa ridice produsul si se rezolva.

    Trec iar 2-3 saptamani si ma duc la eMag la acelasi domn care m-a ajutat prima data, ii aduc aminte de problema si imi raspunde si el contrarierat ca credea ca s-a rezolvat problema de atunci. Ma ajuta inca odata cu o cerere de retur numai ca de data asta fac ei din sistem cererea catre Urgent Cargus in numele Gorenje.

    Ghici cine a venit sa ridice coletul urmatoarea zi? Exact acelasi jegosel care l-a adus. Il intreb politicos daca isi mai aduce aminte de livrarea pachetului (evident ca da) si ii spun ca si-a facut singur un bine si ca cel mai probabil o sa se aleaga cu un cuptor cu microunde la urmatorul salar. Raspunsul lui e ca el doar livreaza, nu a facut el nimic gresit si ca colegul meu trebuia sa deschida atunci pachetul si sa faca fisa.

    Noh bine ma fratica, dar de ce nu a informat colegul meu despre serviciul „deschidere la livrare” platit de expeditor? A motivat sec ca „nu toti clientii vor sa il deschida, cine vrea stau sa il deschida, altfel plec”. Deci un serviciu platit de expeditor se face doar daca are chef sau nu agentul sa te informeze asupra acestui aspect. Fain, ce sa zic, niste bani dati cu titlu gratuit de expeditor.

    Ma gandeam ca cei de la Gorenje o sa nu incerce vreo nasoala (sa nu accepte coletul de exemplu) asa ca am copt si eu o contra la nasoala lor pentru agentul de la curierat care urma sa imi returneze produsul: ia zi fratica, ce e cu gaura aia in cutia si ce e cu zgomotul de sticla sparta din interior?

    Is tare curios cum mai scotea camasa de data asta daca prima data i-a mers profitand de colegul meu in varsta care nu le are el cu comenzile la eMag. Dar cum nu s-a intamplat asa deocamdata nu pot decat sa astept un raspuns de la eMag sau Gorenje.

    Le-am reprosat doameni de la Gorenje ca dau dovada de lipsa de profesionalism pur si simplu prin faptul ca coletul fiind asigurat cu aceiasi suma care o avea produsul ei nu aveau nimic de pierdut, mai mult de atat agentul nu ne-a permis deschiderea coletului si nu i-a semnat nimeni pe AWB la primire, le-am dat poze cum arata cutia si cum arata produsul, etc.

    Bate saua sa inteleaga iapa! Nu o sa ii recomand sau o sa mai fac prostia sa cumpar ceva de la ei in veci.

  14. cum adica au anulat platile facute cu cardul? nu stii ca nwradu a zis ca platile facute cu cardul au aceeasi prioritate ca cele ramburs? daca a scris nwradu pe blogul lui, inseamna ca asa e 🙂 🙂 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.