Se închide Google Reader. Ultima redută ceva mai populară a agregatoarelor de news feed-uri. De ce? Pentru că are rată mică de utilizare. Până la urmă cine mai folosește RSS? Cui îi mai pasă de abonament când există Facebook? De ce să mă mai chinui să mai am încă un client când am totul pe Facebook? Dau Like și gataaa… am în news feed tot ce trebuie. Am știrile, am site-urile și prietenii cu pozelele lor cu cafeaua de pe instagram.

Bună mișcare a mai făcut Facebook. Plătesc pentru a-mi crea bază de fani (abonați) după care plătesc să ajung la ei. Practic plătesc pentru a ajunge în news reader-ul cititorului meu. Vrei ca abonatul tău să primească știrea? Banul jos și rezolvăm.

Îmi povestea cineva că admin-ul site-ului Top Gear UK refuza categoric să promoveze site-ul pe pagina de Facebook. La început mi s-a părut o tâmpenie. Ce mare scofală? Mai ai iniște cititori în plus. Acum realizez câtă dreptate avea. Noi proprietarii de site-uri ne-am obișnuit cititorii așa. Noi ne-am promovat pagina de Facebook și noi i-am atras acolo. Am căzut în mirajul Like-urilor, aplicațiilor, reach-ului și engagement-ului. Și iată că am ajuns să depindem de Facebook încet, încet.

Deși trafictube are 5.500 vizitatori unici/zi și 72.000 / lună, avem doar 126 abonați la feed. E clar că RSS-ul nu mai e popular. E clar ca google reader-ul trebuia închis. Era un produs aproape mort. E adevărat, eu, Mircea și încă trei oameni o să plângem. Dar restul lumii nici n-o să simtă că a existat cândva. În schimb avem peste 10.000 de fani pe Facebook…

Din fericire, mai există și fani adevărați care intră de plăcere pe site fără a apela la acel reader scump numit Facebook. Dar, din păcate, 25% din trafic este generat de Facebook.

Nu mai bine păstrăm noi conținutul serios pe site și lăsăm Facebook-ul cu engagement-ul lui cu tot pentru poze cu primăvara, pisicuțe adorabile și fotografii cât mai învechite și filtrate cu mâncarea și cafeluța zâmbitoare de dimineață? 🙂

Și mai trebuie să și fim simpatici în fiecare zi… ca așa zice guideline-ul, nu?

Și mai e ceva. Am ajuns să fim judecați de utilizatorii Facebook. Am avut un fel de dispută cu un cititor. Aveam un post pe Facebook care avea doar două Like-uri pe pagina Trafictube. Și am primit un comentariul de genul „publicați toate mizeriile. doar două like-uri în 12 ore”. Și deși am încercat să-i explic că filmul respectiv este chiar foarte apreciat pe site și are nu știu câte sute de voturi pozitive și nu știu câte zeci de comentarii, respectivul nici măcar n-a avut curiozitatea să dea click pe link să vadă că am dreptate. Nu frate! Ai doar două Like-uri… filmul ăla sucks așa cum și site-ul vostru sucks… împreună cu adminii voștri cu tot! 🙂