Două exemple:

Lansarea noului VW Golf GTI în 2010.

Volkswagen a colaborat atunci cu producătorul celui mai mișto joc pe iphone cu mașini de la acea vreme (Real Racing) și au făcut o versiune dedicată campaniei pe numele de scenă Real Racing GTI. Jocul a fost distribuit gratis și puteai să conduci doar noul GTI. Partea mișto este că au organizat un campionat între jucători și au dat ca premiu 6 GTI-uri noi nouțe în șase săptămâni.

Și încă ceva: lansarea noului Golf GTI s-a făcut exclusiv folosind aplicația de iPhone de mai sus.

Găsiți un filmuleț aici.

MINI Getaway Stockholm 2010

Tot o aplicație de iPhone cu care vânai un Mini virtual. Dacă intrai într-o rază de acțiune a unui telefon care deținea mini-ul virtual, puteai să-l furi și să fugi cu el. Dacă cineva te prindea pe drum, putea să ți-l fure. Și așa mai departe până la un anumit moment pe seară când se spunea stop-joc. În acest moment erai mândrul proprietar al unui Mini Cooper nou nouț. A fost o întreagă nebunie în Stockholm anul trecut în ziua campaniei.

Găsiți studiul de caz aici.

Ambele aplicații mobile au avut un succes incredibil și un impact major în campaniile respective. Problema acestor aplicații de campanie este că mor odată cu campania. Nu rămân și nu mai sunt folosite după ce s-a terminat promoția. Sunt ca micro-site-urile de campanie. Lansăm produsul, adunăm potențiali clienți și gata… închidem prăvălia sau o lăsăm într-un colț întunecat de internet.

Revenind pe plaiuri autohtone, vreau să vă povestesc pe scurt despre aplicația de mobil legată de campania Redescoperă România. Există în trei versiuni: pentru iPhone, pentru iPad și pentru Android. Practic este o hartă cu locațiile mișto din România. Dacă ești undeva și vrei să vezi ceva interesant, pornești aplicația și îi spui că vrei să vezi ceva istoric pe o rază de 7 km din punctul în care te afli. Aplicația este populată cu locurile pe care le-am vizitat noi în campanie dar și cu locuri semnalate de alți utilizatori. Practic baza de date a fost și este construită de utilizatori. Cam ca la google maps. Mai mult, aplicația de iPad îți pune la dispoziție și articolele scrise de participanții din Redescoperă România despre locurile respective. Practic este rezultatul muncii noastre.

Diferența față de cele două exemple de mai sus? Această aplicație rămâne și va crește și după încheierea campaniei. Zic eu că aduce ceva special în lumea aplicațiilor de mobil pentru promovarea unui brand.

Acest post a fost scris cu riscul de a-l supăra pentru a treia oară pe domnul doctor Novac (@drNovac) :). Și ca să-i răspund la provocarea de aseară la care nu m-a lăsat să-i răspund, da contează și numărul de download-uri dar contează și dacă rămâne ceva după ce se termină campania… ceva mai mult decât un studiu de caz…

PS Nu, nu am fost plătit să particip sau să promovez Redescoperă România. Ba nu! Mint! Am primit ceva! În urma participării, am primit în doar șase luni un nivel de branding personal pe care eu de unul singur îl puteam atinge doar în 3-4 ani.