Oare dacă cresc prețurile cu 18 lei si spun că transportul e gratuit, cumpărătorul va fi mai fericit sau va spune ca e „scump dom’le! dincolo e mai ieftin!”.

Lumea se supără că cer bani pentru transport. Am produse de 50 lei la care căștig 5 lei din care scad TVA, impozit si alte costuri si rămân cu aproape nimic. Nu, nu am cum să ofer transportul gratuit. Banii ăia pe care îi încasez pe transport îi plătesc mai departe transportatorului. Ba chiar și pentru ăia plătesc impozit.

Sunt niște servicii care costă. Știu că magazinele mari și forte mari au stabilit acest trend. Au introdus transportul gratis, promoțiile de black friday, reducerile de că e cald afară și discount-urile de „e vacanță și e o perioadă moartă pentru vânzări”. În general fac asta din bani de marketing și câștigă mult din volumul mare de vânzări. Eu nu am puterea lor. Ofer produse selecționate, ajutor în luarea unei decizii și persona touch-ul magazinului mic. 🙂

Ba chiar zilele trecute am avut un client supărat care a refuzat livrarea pe motiv de „cum să nu aveți serviciul de desichedere colet la livrare?!”. Nu am pentru că și ăla costă suplimentar la curier. Nu am pentru că oricum clientul are dreptul de retur chiar cu deschidere sau nu. Nu am pentru că mi se pare un serviciu inutil. Dar da, aș putea să-l introduc în prețul produsului și să anunț cu surle și trâmbițe că am gratis tot.

Deci? Cum e mai bine? Cresc prețul și zic că transportul e gratuit sau las ca până acum cu plata transportului separat?

Și încă o constatare și cu asta închei lista mea de frustrări legate de magazinele online. Mi-a dispărut de tot credibilittea, fraților! De când vând produse și câștig bani din acest proces, lumea nu mă mai crede. „Lasă că ăsta scrie ca să-și vândă el produsele!”. Și știți care e culmea? Inclusiv prietenii mei au această reticență de a crede ceea ce le spun și evită cu grație răspunsurile directe. Eu tocmai asta încerc să fac. Încerc să vând exact produsele în care cred. Încerc să valorific recomandările mele fără a fi forțat de o companie să promovez un produs în cadrul unui advertorial. Fac personal selecția de camere video auto și vând doar gadget-uri pe care le folosesc și eu. Și da, recomandările mele sunt reale și chiar cred în produsele vândute. Nu am fost niciodată în stare să fiu vânzătorul ăla meseriaș care vinde orice. Nu pot! Dacă nu cred în produs, nu-l vând. Am peste 30 modele diferite de camere video auto aruncate în dulap pe care le-am testat și pe care îmi e rușine să le scot la vânzare. Nu pot și nu vreau. E o chestiune de imagine.

Delivery person worker running delivering box fJSS n8



Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
  • cum reușește jum să transporte gratis