Da, chiar și tu care lucrezi la IT depinzi de publicitatea pe care o face compania ca să vândă produsele.

Da, chiar și tu șofer la firma de transport depinzi de publicitatea pe care o face transportatorul ca să vândă serviciile.

Da, chiar și tu contabil fiind depinzi de publicitatea pe care o fac clienții tăi sau compania la care lucrezi.

Da, chiar și tu angajat care nu lucrezi în marketing sau vânzări depinzi de publicitatea pe care o fac colegii tăi ca să vândă produsele și să aducă venituri companiei.

Da, chiar și tu antreprenorule care trăiești din servicii depinzi de publicitatea pe care ți-o faci singur sau pe care și-o fac clienții tăi ca să aibă din ce te plăti.

Da, chiar și tu care lucrezi la stat depinzi de impozitele plătite direct sau indirect de companiile care-și fac publicitate.

Da, chiar și tu care nu ai legătură directă cu vânzarea sau cu promovarea a ceea ce vinde firma la/pentru care lucrezi depinzi de publicitate.

Da, și eu urăsc publicitatea netargetată cum trebuie și site-urile pline de mizerii care acoperă conținutul util, dar aleg să nu mai accesez acele medii. E un site pe care nu-l pot citi pentru că trebuie să dau 5 click-uri pe close și am 20 de gif-uri animate care mă lovesc în ochi? Nu-l mai accesez. E un post de radio care îmi toarnă publicitate cu cât e kilogramul de cartofi la penny? Nu-l mai ascult pentru că înseamnă că nu sunt în target-ul lor în general.

Publicitatea există pentru că altfel nu am afla unii de alții. În economia globală în care trăim depindem de serviciile și produsele puse la dispoziție de alții și ceilalți depind de noi direct sau indirect. Nu mai există venituri fără publicitate. Nu mai există economii restrânse locale unde aveam un singur fierar care făcea potcoave, un măcelar care vindea carne, un brutar burtos care ne vindea covrigi și două croitorese și în care toată lumea știa exact unde să meargă și ce să facă pentru că nu existau alte opțiuni.

Da, toți trăim din publicitate, nu numai bloggerii, publisherii, ziarele, revistele, publicațiile online și TV-ul. Așa că nu mai blamați publicitatea. Încercați doar să selectați ceea ce citiți, ascultați sau urmăriți. Sau, ceva de neconceput în lumea liberă a internetului în care trăim, să plătiți pentru conținut. Automat dacă unul dintre cei menționați mai sus își pierde o anumită parte a publicului prin publicitatea agresivă și prost targetată, sau va dispărea de pe piață sau se va reorienta și va selecta mai cu atenție ce publicitate va permite în mediul lui de informare. Da, adblock-ul e bun dar nu faceți decât să-i întărâtați pe cei care fac publicitate agresivă să devină și mai agresivi și să loviți implicit în cei care au conținut mișto și publicitate selectivă și care devin automat victime colaterale. Astfel conținutul de calitate o să dispară de tot din toate mediile de informare și entertainment.

Ca paranteză, eu am urmărit o emisiune radio care-mi place foarte mult, cu un traget de audiență care mă include, dar care în pauze mă agresează cu reclamă cu discount-uri la roșii. Am renunțat. Este o discrepanță enormă între subiectele interesante dezbătute în emisiune și publicitatea care nu are nicio legătură cu mine…

Și nu uita! Chiar și tu trăiești din publicitate… garantat! 🙂