O poveste nasoală cu Jysk, Cargus și un pic de Ikea

29 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Jysk

În primul rând, după cum ziceam și acum câteva zile, nu cumpărați nimic online de la Jysk dacă vă grăbiți. Depozitul de unde fac livrările este în Polonia și ca să ajungă în România durează săptămâni întregi, asta dacă ajunge. Am aflat treaba asta când am sunat așa după o săptămână de la comandă să-i întreb ce mai fac. Serviciul lor de suport ar fi minunat dacă ar funcționa. Este jalnic. Adică este mișto. Suni, te mai întreabă câte ceva un robot, îi mai trimiți niște bipuri din taste și dacă sunt ocupați îți salvează numărul și te sună cineva înapoi. Dar, nu știu unde au ei call center-ul dar pare că te sună cineva din america printr-o linie de cupru îngropată sub ocean. E un delay de câteva secunde și se aude de parcă ar vorbi din subsolul unui bloc ușor inundat. Nu ai cum să te înțelegi cu cineva de la help desk-ul lor. Așa că nu pot să vă spun dacă oamenii de acolo sunt mișto sau nu pentru că e jale partea de comunicare. Probabil că folosesc ceva soluție de VoIP pe o linie de dial-up.

În fine. Am plătit o căruță de bani pentru două paturi și niște mobilă pentru camera copiilor. Cam 4.500 lei din care 250 lei transportul. Pentru că, nu-i așa transportul până la ușă costă, e marfă multă și sunt dispus să plătesc pentru asta.

Toate bune și frumoase, la al doilea apel la help desk-ul lor aflu că transportul va fi predat către Cargus și voi fi anunțat de ei când intră în țară.

În paranteză fie spus nu am știut că voi primi marfa din Polonia. Nu este evidențiat la prima vedere nicăieri pe site.

Cargus

Acum începe partea a doua a aventurii. Alaltăieri primesc SMS-ul salvator! Cargus are 17 colete pentru mine și că a doua zi mi le livrează. Primesc prin voința sistemului informatic și un număr de AWB pentru a urmări într-un mod direct pe site-ul lor transportul. Și surpriză! Ieri mă uit și transportul este oprit în depozitul de la București pentru că „lipsă piesă”. În fine, poate vine azi. Au făcut cumva și au pierdut un colet din 17 între Oradea și București. Se mai întâmplă.

Astăzi primesc un alt SMS salvator în care mi se comunica că voi primi astăzi transportul. Bucurie mare! Copiii abia așteaptă să doarmă în paturile lor noi semi-suspendate. Dar totul s-a ruinat când m-a sunat curierul și eu cu emoție în glas i-am spus „aveți 17 colete pentru mine, știu!”. El ușor încurcat îmi spune că are doar vreo 10. Tensiunea începe să-mi crească ușor. Îmi revin și aștept.

N-a durat mult. În vreo 20 minute m-a sunat de jos să vin să-mi iau coletele că el acolo le livrează jos în fața intrării în bloc. Moment în care problema tensiunii s-a rezolvat. A crescut la loc. Să ne înțelegem, nu am plătit 15 lei transportul, nu am avut transport gratuit, am plătit 250 lei pentru livrare. Și nu nu erau două frigidere greu de transportat. Erau zece cutii care încăpeau în lift de 5-15 kg fiecare. Nimic în care aș fi rupt spatele cuiva. Revenind, transport de 250 lei, mi-a pus în fața blocului toate coletele. Așa că sursele lui Vali care povestesc aici că magazinele plătesc (din banii luați de la mine) livrare până în fața ușii se înșeală amarnic.

Așa că stau în casă cu 10 colete cu marfă pe care n-o pot asambla pentru că nu am toate piesele, marfă pe care am plătit 4.500 lei și aștept acum să mai vină Cargus-ul cu restul. La ei pe site apare statusul „Livrat destinatar (confirmat)”. Deci tare-mi e că mi-am luat o mare țeapă. Curierul nu a reușit să producă un document în care să specifice că mi-a livrat doar 10 din 17 colete și eu am semnat ca prostul de primire.

Așa că nu știu la ce să mă aștept.

Urmează întrebarea pe care mi-o adresează toată lumea: de ce nu ai cumpărat de la Ikea?

Ikea

Ikea este un magazin foarte mișto. Sunt client fidel și am băgat tone de bani în casieriile lor. Ba chiar echipele de livrare sunt impecabile și totul decurge ca la carte. Sunt 3-4 oameni într-o mașină, aduc marfa sus și refuză să te lase să-i ajuți.

Doar că, am avut două experiențe nasoale cu un pat și o canapea de la ei. O dată la mare, acolo unde eram cazat, m-am întors de pe o parte pe alta în timpul somnului și m-am trezit la podea. Patul matrimonial se rupsese în două și din mijlocul somierei îmi zâmbea galeș o etichetă cu Ikea.

Avem o canapea la birou de vreun an de zile, cumpărată de la Ikea pe niște bani frumoși pentru că nu am vrut să iau ceva ieftin. Am folosit-o să dorm cred că de vreo cinci ori de când o avem aici. În rest am aruncate pe ea tot felul de gadget-uri (de câteva sute de grame) pe care le testez. Zilele trecute m-am întins să iau ceva de pe pervazul din spatele canapelei punând un genunchi pe canapea. Genunchiul meu a reușit să pătrundă adânc în canapea și să rupă un lemn din somiera care susține salteaua canapelei.

Așa că să mă lăsați cu mobila de la Ikea. Cumpăr doar chestiuni funcționale care din principiu nu au cum să se strice ușor. Dar atât. Nu mai vreau paturi și canapele de la Ikea ever!

Și nu, modelul de pat semi-suspendat pe care îl căutam noi nu există la Ikea… chair dacă aș fi trecut peste calitatea legendară…

Concluzie

N-am. Mă duc să văd acum ce găsesc în resturile de colete livrate de Cargus și o să mai încerc să vorbesc cu suportul de la Jysk peste VoIP-ul lor mizerabil.

Update – copilul dormind in patul de la Jysk

S-a intins pe cutii si a zis ca „uite, tata, eu dorm in patul meu cel nou!” 🙂

 

img_4097



Ce mai cauta lumea (lista generata automat):
  • LEIFHEIT de la jysk pareri
  • retur mobila jusk
  • comanda ikea ce se întâmplă dacă refuz comanda
  • jysc comanda
  • jysk produse online
  • jysk transport pret
  • produse ikea pareri
Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

11 comentarii

  1. Am crezut ca doar eu am patit-o cu Jysk. Pe scurt, am fost pe 4 octombrie in magazinul lor din Cluj sa cumpar un birou, pe site afisa ca mai au 2 in stoc in magazin, de fapt nu aveau nici unul. Am facut comanda si doamna de acolo mi-a spus ca o sa primesc mesaj cand ajunge. Dupa o saptamana am intrat din nou pe site, iar acum apareau 14 produse in stoc la magazinul din Cluj, deci m-am dus sa-i intreb daca nu cumva au uitat sa-mi trimita mesaj, dar cand am intrebat au zis ca daca n-am primit mesaj inseamna ca nu a ajuns inca. Azi e 20 octombrie si inca n-am nici o veste de la ei. O sa fie interesant cand ajunge cat o sa-mi ceara pe el, deoarece cand am facut comanda era o promotie cu o reducere de 50 lei care intre timp a expirat.

  2. Razvan, nu vreau sa pun extra paie pe foc, dar: zici ca nu vrei de la IKEA pentru ca nu sunt solide si nu sunt de calitate… si ai decis ca JYSK… sunt cei care bifeaza aceste doua aspecte? Am fost zilele trecute intr-un JYSK si in timp ce prietena negocia timp de 45 de minute termenii unei livrari mici la domiciliu, am pus mana pe toate dulapurile expuse in magazin si le-am studiat putin: aproape toate sistemele de slide si balamale erau din cea mai ieftina categorie (pe cand IKEA stiu ca folosesc BLUM la toate aceste sisteme). Oricum, sa zicem ca la paturi nu te intereseaza asta, dar si PAL-ul folosit parea cel mai ieftin si subtire posibil (la IKEA macar arata premium daca nu or fi cu adevarat). Ai avut ocazia sa atingi/studiezi aceste lucruri comandate prin vreun showroom inainte de achizitie?

    • Da, am vazut mobila montata in magazin si am studiat-o. Calitatea este exact aceeasi cu cea de la Ikea. La Ikea nu avea un model care sa ne satisfaca planul din capul nostru. 🙂

  3. Am și eu o comandă la Ikea de aproape 2 săptămâni. Bine că am optat pentru ramburs 😀

  4. De Jysk și Ikea nu pot spune nimic, tot ce am cumpărat de la ei a fost direct din magazin, fără livrări și doar ce era pe stoc.
    Însă de Cargus aș putea vorbi o săptămână. De exemplu, ultima livrare de la ei a avut întârziere de vreo 20 zile. Cadoul ce trebuia să ajungă cu vreo săptămână înainte de Crăciun l-am primit după anul nou. Ce îmi pare rău este că nu am înregistrat apelurile către ei, dar acum sunt pregătit :D. După ce am trimis sesizarea către ANPC au trimis coletele de urgență. După ce am primit coletele, pe site, la o căutare după AWB încă apăreau în depozitul central.

    Evit să cumpăr de la magazine care știu că livrează cu Cargus.

  5. Eu am experiente amestecate cu ikea: paturile – nici o problema – am cumparat 2 pana acum, unul low end, si unul mai midrange… in afara de faptul ca au niste colturi care se nimeresc chiar sub genunchi si loviturile (daca iei curba prea brusc sunt destul de neplacute), sunt multumit.
    Canapelele – am cumparat cateva, si inca arata bine (grad de folosire mic). Dar intradevar, la cea mai scumpa (una exetensibila) am avut probleme – unul din picioarede de sprijin al somierei pur si simplu s-a rupt! si era din metal! S-a rupt la prima folosire (dupa parerea mea sudura a fost proasta).
    Despre livrarea si suportul IKEA – nota 10 (e drept, in alta tara)
    Insa, in ultimul timp am constatat ceva: au inceput sa lipseasca piese din pachete… daca pana acum nu mi s-a intamplat niciodata asta, in ultimele 6 luni am avut 2 produse cu piese lipsa…

    insa, serios, ce poti face? daca ai nevoie de o mobila asa-si-asa, functionala, rezonabil de rezistenta si de ieftina, n-ai de ales.
    nu stiu despre Jysk, doar ce am trecut prin el de 2 ori, dar am cumparat cate ceva de la mobexpert… mi-a luat o ora sa asamblez o masa… instructiuni mizerabile si partial gresite.
    Ok, poti merge si la un producator local – particular, sau firma. dar si acolo e la noroc… plus ca nu prea stii nimic de calitatea materialelor si a executiei pana nu vezi marfa, si in momentul ala e cam tarziu.

    Asa ca, amintindu-mi cum umblam dupa ikea in alte tari acum 15 ani, sa nu fim carcotasi cu prietenii nostri suedezi, si sa-i apreciem pentru ce sunt: Decathlonul mobilei 🙂

  6. Ghinion.Se mai intampla.Altfel viata ar fi prea usoara si lejer plicticoasa.:)

  7. AI primit patul sau l-ai dat retur ca a crescut copilul intre timp? 🙂

  8. Am cumparat o comoda si un dulap cu 2 usi.Comoda ok, numerotata documentatie de , toate piesele, montaj 1 ora.
    Dar… dulapul dupa ce au luat banii mi-au spus ca nu e complet. A fost livrat dupa o zi in 2 pachete sigilate cu banda adeziva si surpriza … lipsa balamale usi 5+5 buc (fara nici un element). M-am deplasat la Jysk, unde nu am fost crezut.Am solicitat o persoana sa mi-l monteze contracost cu ce mi-au dat.!!? Au sosit repede piesele solicitate!
    Ajung acasa sa incep montajul, supriza : din cartea de montaj aveam decit 4 pagini ( se puteau lua de pe net,dar…).
    Surpiza iar , au aparut paginile la magazin.Intrebare: timpul si deplasarile mele sunt incluse in pretul dulapului?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.