Dragă bloggere… ce credeai că face agenția cu ideile tale?

18 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Pe bune! Credeai că te cheamă la un brainstorming ca să-ți arate ce deștept ești? Credeai că organizatorul face treaba asta pentru a da un sens întrunirii? Pentru a avea ce discuta? Credeai că sponsorii ăia care v-au plătit mâncarea și organizarea și fee-ul agenției fac asta pentru că aveau un rest de bani în buget și au zis să facă ceva frumos și elegant care să rămână în sufletele voastre pe vecie? Credeai că te afli printre cei aleși și era doar o adunare spirituală pentru unirea unor suflete creative într-unul singur mai mare și mai deștept? Ce credeai că face agenția organizatoare cu ideile tale? Ce credeai că vor face fetele alea drăguțe de la PR din cadrul companiilor care au plătit pentru distracție? Credeai că o să-și noteze ideile în jurnalul lor intim și se vor bucura peste ani trăind din amintirile acestui eveniment?

Da, o firmă de mezeluri a apreciat foarte mult ideile tale și le-a implementat. A plătit probabil 2000 de EUR ca sponsorizare în loc să dea de 5 ori mai mult unei agenții de publicitate. A cumpărat de la organizatori ideile tale. Da, scrie în regulament la punctul 10 că ideile aparțin organizatorilor. Ai citit vrodată regulamentul sau ai mers pe încrederea generată de o imagine calmă și liniștitoare construită cu grijă pe niște rețele de socializare care, după cum bine știi, sunt pline de adevăruri și numai adevăruri.

Și da, puteți face scandal. Dacă firma a plătit un fee de câteva mii de euro și tu ai primit ca premiu un voucher de pizza cu chiftele marinate, legea prevede acest caz. Dacă veniturile sunt disproporționate ai dreptul să ceri mai mulți bani indiferent de ce scrie în regulamentul organizatorilor.

Dar veți face scandal oare? Veți trimite notificare? Sau vă veți plânge în bula voastră în speranța că veți fi invitați și la următorul eveniment la care să vă vindeți ideile pe vouchere?

Da firmele care au sponsorizat evenimentul câștigă acum mai mulți bani… folosind ideile voastre vândute pe posibilitatea de a câștiga o cină gratuită la un restaurant cu mâncare d-aia pe un sfert de farfurie.

Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

3 comentarii

  1. Cum scriam și la Cetin,

    Întreg procesul a fost transparent din punctul meu de vedere. Mie mi s-a zis de la început că idei pot să fie folosite de client, clientul a fost cu noi în sală, regulamentul a fost trimis cu câteva zile înainte pe email și chiar s-a spus înainte de eveniment că se speră să avem niște idei pe care clientul să le folosească. A fost o joacă asumată. Cel puțin din punctul meu de vedere.

    N-am trăit cu iluzia prezentă în primul paragraf și nici cu atmosfera pe care o zugrăvești în articol, de asta am și simțit nevoia să precizez asta într-un comentariu.

    Că e ok sau nu este ok ceea ce s-a întâmplat, aici fiecare are dreptul la propria opinie. Mie mi s-a părut o joacă interesant și curiozitatea a câștigat. Nu simt că am făcut ceva greșit sau că m-am vândut gratis.

  2. Si stiu ca la intruniri din acestea nu se dau doar vouchere de pizza ci si eletrocasnice de mici dimensiuni…deci nu e degeaba.Plus ca te scoate la munte, papa, alcool…etc. 😉

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.