O colegă a trecut prin așa ceva de curând. I-a fost refuzat returul, pe persoană fizică, a unui produs defect fără niciun motiv. Pur și simplu au trimis coletul înapoi.
Și mă enervează maxim abordarea asta a vânzătorilor care se bazează pe faptul că majoritatea celor care se luptă cu astfel de probleme nu au acces la legislație sau avocați să știe care sunt drepturile lor.
Așa că, dacă vi se refuză returul, aveți template-ul de mai jos pe care-l completați cu numele produsului și mighty vânzătorul din marketplace:
Ce este cu roșu se înlocuiește cu datele respective: nume firmă și denumire produs.
Ce este cu galben se lasă doar dacă nu vi s-a oferit niciun motiv pentru retur. Altfel se elimină din text.
Ce este cu verde se lasă în text doar dacă produsul vine fără documentație în limba română. Altfel se elimină din text.
Ce este cu albastru se lasă în text doar dacă discuția referitor refuzarea returului are loc după termenul de 15 zile. Dacă este mai devreme se elimină. (atenție: discuția, nu returul – inițierea returului trebuie făcută în termenul prevăzut de vânzător)
Buna ziua,
Revin in legătura cu solicitarea mea de returnare a bunurilor cumpărate de la si livrate de DENUMIRE FIRMĂ PARTENERĂ EMAG MARKETPLACE, retur care a fost refuzat nejustificat de vanzator.
Vă reamintesc că cererea de retur a fost transmisă, în termenul prevăzut de lege și în strictă conformitate cu Termenele si Condițiile emag, publicate la adresa https://www.emag.ro/help/termeni-si-conditii/?ref=footer_4_2
În lipsa unui răspuns din partea dvs. pot presupune doar că returul a fost refuzat pentru ca bunul cumpărat (DENUMIREA PRODUSULUI) a fost testat în vedere stabilirii modului de funcționare a acestuia. În urma verificării, bunul s-a dovedit a nu fi funcțional, motiv pentru care am decis returnarea.
Returul a fost efectuat in conformitate cu prevederile clauzei 6.9 din Termenele si condițiile emag.
“Diminuarea valorii Bunurilor returnate
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumparatorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii.”
Subliniez în acest context si faptul că bunul este vândut pe platforma emag și a fost livrat fără a îndeplini condițiile impuse de legislația din România – respectiv fără ca informațiile cu privire la acesta să fie prezentate in limba română (acesta, în sine, fiind un motiv suficient pentru returnarea bunului).
Sper ca cele de mai sus clarifică situația în care ne găsim, și, cu respectarea prevederilor legale, vă veți asigura că prețul plătit pentru produsul nefunctional si care nu respecta prevederile legale va fi returnat în cel mai scurt timp (având în vedere că termenul legal de 14 zile, aplicabil de altfel și conform Termenelor și condițiilor emag, de la data la care am informat vânzătorul cu privire la retragerea din contract a expirat deja).
În măsura în care nu vom reuși să soluționăm amiabil aceasta situație, voi urma toți pașii necesari (inclusiv plângere la autoritățile competente) pentru a mă asigura că drepturile mele ca și consummator sunt respecatate, iar vânzarea pe teritoriul României a bunurilor care nu îndeplinesc condițiile legale este interzisă pe viitor.
Va multumesc pentru intelegere.
Lasă un răspuns