Am tot văzut zilele astea niște reacții pline de dispreț la adresa Telekom referitor la o înregistrare telefonică publicată de un papagal indignat de faptul că operatorul i-a închis serviciul de telefonie. Motivul a fost că avea convorbiri telefonice în total de 25h/zi într-un interval de 24h. Sună aberant, nu?

Ei bine nu este aberant. De când a apărut telefonia digitală pe lumea asta avem și niște funcții în plus: call waiting și conference call. Practic putem avem două convorbiri simultane care consumă minute separat în paralel. Da, dacă ținem telefonul într-o conferință toată ziua ca să avem o legătură permanentă audio cu încă doi prieteni, putem consuma 48 de ore de convorbire într-o zi.

Sunt sigur că cei care făceau asta utilizau un astfel de sistem ca o conexiune de voce permanentă între trei locuri diferite. La ce le trebuie așa ceva? Habar n-am. Oricum, dacă ai nevoie de un astfel de sistem și nu vrei să plătești suplimentar, poți pune la punct un sistem de Voice over IP gen Skype și ai conexiune permanentă audio fără să te cerți cu niciun operator.

În fine, mai jos poziția oficială Telekom:

În urma înregistrării în ultima perioadă a unui trafic nefiresc de voce mobilă, Telekom Romania a implementat o serie de măsuri pentru a asigura accesul la servicii de telefonie mobilă pentru toți clienții săi, la parametri optimi. Printre măsurile implementate se numără identificarea și restricționarea unui număr de cartele preplătite si abonamente de pe care s-a efectuat zilnic un trafic de voce mobilă extrem de ridicat, în special prin folosirea funcțiilor de apel în așteptare și conferință, care a indicat o utilizare artificială a serviciilor de telefonie mobilă.
Prin trafic nefiresc ințelegem un trafic semnificativ mai mare, de până la 80 de ori mai ridicat în unele cazuri, decât traficul mediu efectuat de clienții care beneficiază de oferte similare. Astfel, în anumite situații, traficul a depășit 24 de ore de convobiri efectuate într-un interval de 24 de ore, acest lucru fiind posibil prin utilizarea unor servicii care permit realizarea de apeluri simultane, prin intermediul funcțiilor de apel în așteptare și conferință.

shutterstock_368307887

Poză de pe Shutterstock de aici.