De ce cred eu că există discrepanța asta între cartela prepaid și abonament la operatorii de telefonie mobilă

12 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Am tot stat să mă gândesc de ce e haosul ăsta la operatorii de telefonie mobilă. De ce am ajuns să-mi doresc să mi se termine toate perioadele la abonamente și să trec pe cartelă prepaid.

Și mi-am amintit că am lucrat în corporație unde se impuneau niște target-uri care reușeau cumva să fie peste o limită decentă astfel încât să-l „motivezi” pe vânzător.

La o primă vedere în cadrul operatorilor de telefonie mobilă au cinci direcții de vânzări/departamente:

  • Departamentul de prepaid
  • Departamentul de portări
  • Departamentul de abonamente pentru end-user
  • Departamentul de IMM-uri
  • Departamentul de enterprise

Practic, primele trei departamente pe lângă faptul că luptă cu departamentele de la concurență au ajuns să lupte și între ele. Ba chiar aș putea să mă hazardez și să spun că primele patru departamente luptă pentru o mulțime intersectată finită de clienți într-un număr destul de mare. Repet, lupta asta se dă și între departamentele de la același operator pe lângă bătălia cu ceilalți operatori.

Sunt niște departamente de vânzări, au target-uri în general nerealiste, sunt oameni a căror loc de muncă și bonus depinde de atingerea target-ului și de aici și ofertele mult mai bune pe prepaid și frustrările celor cu abonament. La prepaid nu poți vinde altfel decât cu prețuri mici, beneficii mari și bonusuri ca să se bucure consumatorul (pe care nu le va folosi niciodată). Aceste avantaje aruncă într-o lumină nasoală celelalte beneficii pe care ți le oferă un abonament la un preț mult mai mare.

Eu abia aștept să trec pe cartelă mai ales că tot ei oferă un sistem de încărcare și administrare foarte mișto și ai controlul asupra banilor și beneficiilor. Ai nevoie de telefon în țară, ai o ofertă de valoare mică care-ți acoperă nevoile de telefon și internet. Pleci din țară în UE? Dai câțiva euro în plus doar luna aia și totul e minunat. Pleci în alte zone unde la abonament e ceva de neimaginat? Iei ceva de 15 EUR pentru o lună și te-ai scos.

Abonamentele au devenit în acest moment un fel de rate pentru un telefon mobil nou.

Chiar dacă poate există o strategie comună la nivel de companie până la urmă totul se reduce la target-ul omului de marketing/vânzări care trebuie să-și întrețină cu ceva viața.

Și frustrarea consumatorului este reală. Mai ales dacă are copii cărora le încarcă cartela și la câteva secunde primesc SMS cu beneficiile și bonusurile aferente care sunt mult mai mari decât abonamentul lor care costă dublu lună de lună.

 

Fii la curent cu ultimele articole! Descarcă aplicația RazvanBB!
  • Google Play
  • App Store

12 comentarii

  1. De fapt strategia este alta. Pentru ca piata s-a stabilizat, abonamentele de maine sunt cartelele de azi ale copiilor/elevilor/studentilor 🙂

  2. De 12 ani si 6 luni sunt client orange pe abonament. Astept 29 februarie 2019 ca sa pot trece pe cartela la un sfert de pret dar aceleasi beneficii. Rate avantajoase am si de la banca, iar telefonul actual mai duce minim inca 1-2 ani.

    • Ai luat si telefon odata cu abonamentul? Daca nu, din punct de vedere legal il poti anula oricand.

    • @Bogdan, sunt curios in ce lege este specificat acest lucru? Poti sa ma ajuti cu un link sau cu textul exact?

    • Când am renunțat total la orange (acum vreo 4 ani) aveam o vechime de 19 ani. Cu abonament plăteam de cinci ori mai mult decât actualul abonament și aveam de 3-4 ori mai puține facilități.

  3. da, abonamentul e subventie la telefon, e credit. se recupereaza in timp, e cu bataie pe termen lung pe cand cartela reprezinta cash now.

  4. Eu personal am avut doar la Vodafone, si nu stiu preturile celorlalte, dar 5 euro pe luna pentru destul net si minute cat mi-as putea dori, e destul pentru mine si nu cred ca au altii mai ieftin.

    Da, abonamentele la care poti sa-ti cumperi si telefon sunt scumpe, evident. Eu cand am vrut sa reziliez contractul ca sa trec pe cartela pur si simplu mi-au oferit o „oferta”, in care intr-adevar, era mult mai bine decat prepaid, deci dc nu.

    Scopul lor e sa te pastreze ca si client, daca vrei mai mult net spune-le ca vrei mai mult net, daca vrei sa platesti mai putin spune-le, daca nu esti multumit si stii ca gasesti mai bine altundeva, spune-le ca renunti la ei.

    Cat despre obligatia de a avea contractul pe 2 ani… e ilegal sa nu te lase sa-l anulezi, clauzele alea puse in contract cum ca trebuie sa platesti x euro ca sa reziliezi contractul e clauza abuziva, in magazin probabil nu sunt instruiti angajatii sa stie chestii dinastea, dar ii poti anunta cu 30 de zile inainte ca vrei sa reziliezi contractul si aia e. Dar, daca ai cumparat si telefon pe abonamentul ala, trebuie sa restitui reducerea/ valoarea obtinuta prin abonament.

  5. Vorbeam acum ceva vreme cu un om de vânzări de la Vodafone. Imi spunea că motivul pentru avantajele cartelei este simplu: serviciile se plătesc înaintea consumării lor. La abonament poate nu mai vad banii de pe factură sau sunt plătiți cu întârziere.

    • #Mircea, poti sa o iesi si asa, pe termen scurt. Dar pierzi, pe termen lung. Cand am ceva de vanzare, vreau sa vad repede banul si sa dispar, sau vreau sa vand si maine?

  6. Prepaid = posibili clientii. Ii atragem cu „In afara-i vopsit gardul…”
    Abonament = clientul nostru, fraierul nostru. Finalul ineluctabil al expresiei de mai sus: „…inauntru-i leopardul”.

  7. Pe de alta parte, la cartela iti asumi riscul de a ti se schimba oferta de pe o zi pe alta.
    Tocmai m-a anuntat Vodafone ca din nustiucat iulie ma lasa fara roaming la optiunea mea curenta, pe care o alesesem tocmai pentru roaming.
    Practic ma obliga sa trec la optiunile curente de roaming, din care au avut grija sa scoata minutele internationale. Pentru ca se stie, ma duc in strainatate si imi iau roaming ca sa vorbesc la telefon cu mama, care ramane acasa. Ce nevoie as putea avea de minute internationale?

    • Bine, recunosc, si ei si-au asumat riscul de a ma porta eu la Orange de saptamana viitoare, asa ca se poate spune suntem chit 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunile de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@razvanbb.ro.