Problema
Știți cele două obsesii de bază ale mele 🙂 :
- „vrem conținut gratis dar nici reclame nu vrem… nu mă interesează, treaba lor să se descurce și să găsească altă sursă de venit”
- Datorită faptului că publicul își instalează soluții adblock pentru că pe multe site-uri de spam nu mai reușești să găsești conținutul util, treaba asta afectează foarte mulți alți producători de conținut care vor să trăiască dintr-o reclamă decentă și neintruzivă. Automat, dacă ai adblock instalat, blochezi tot ce-nseamnă reclamă chiar și pe site-urile favorite și îi afectezi fără să îți dai seama.
În încercările mele de a atrage atenția publicului (și ura unor hateri 🙂 ) asupra acestui fenomen am căutat o soluție decentă care să și reziste în timp și să se integreze cu orice web site.
Soluția
Între timp am reușit să mă împrietenesc cu băieții de la Oriel. Au o soluție genială de detectare a adblock-ului și oferă o integrare simplă și eficientă cu orice tip de site. Pe lângă soluția de detectare au și o interfață foarte bună în care poți să vezi tot felul de statistici de genul:
- numărul de utilizatori care utilizează adblock-ul
- numărul de utilizatori pe care i-ai convins să-și dezactiveze adblock-ul pe site-ul tău
- statistici reale care includ și utilizatorii care blochează tracker-e gen google analytics.
Veți avea o surpriză când veți constata că aveți un număr mai mare de utilizatori care vă vizitează site-ul. 🙂
Soluția este nedetectabilă de către plugin-urile de adblock (folosește câteva tehnologii de criptare în curs de brevetare) și oferă câteva opțiuni:
- poți afișa un mesaj la câteva secunde după ce s-a încărcat pagina (în header, footer sau chiar pe mijlocul ecranului). Un mesaj în care le explici despre ce este vorba și în care îi rogi frumos să adauge site-ul vostru în lista de excepții adblock
- poți afișa un mesaj care ascunde tot conținutul și care nu permite accesul decât după ce ai adăugat site-ul în lista de excepții
- poți să configurezi stilul astfel încât să se integreze cu font-urile și culorile predominante din site-ul tău astfel încât să nu fie deranjant
- poți să-l afișezi la accesarea fiecărei pagini, o dată la 5 minute, o dată pe oră, o dată la 12 ore sau o dată pe zi
Eu am ales să fie afișat pe fiecare pagină la 3 secunde după ce s-a încărcat pagina. Poate să devina la fel de enervant ca o reclamă overlay care se afișează peste conținut.
Se integrează perfect și cu varianta de mobil a site-ului. Mai jos câteva screenshot-uri.
Dacă doriți să testați
Dacă aveți pe site/blog surse de venit de genul:
- Link-uri de afiliere gen profitshare
- Google Ads
- Alte tipuri de bannere
- Clipuri embeded de pe canalul propriu de youtube cu google ads activat
- Alte tipuri de reclame pentru magazine partenere sau ofertanți de servicii
Vă recomand cu mare încredere soluția de la Oriel. Dacă doriți să o încercați pe site-ul/blogul propriu, am să vă rog să mă contactați (contact@razvanbb.ro) și vă voi ajuta să o implementați în vederea testării. M-am împrietenit bine cu cei de la Oriel și mi-au dat un pic de mână liberă în această direcție.
Aveți șanse mari să recuperați mare parte dintre utilizatorii de adblock și să vă refaceți veniturile din publicitate sau afiliere.
Pentru WordPress implementarea este foarte simplă și există chiar și un plugin.
Rezultate
Rezultatele depind foarte mult de mesajul pe care îl dați și de reclamele pe care le veți afișa. Dacă site-ul este 90% reclame și 10% conținut util atunci nu veți avea niciun rezultat. Dacă site-ul conține reclame decente și link-uri de afiliere, rezultatele vor fi pe măsură. Lumea se plânge în general de agresivitatea unor publisheri a căror site-uri devin inutilizabile datorită numărului mare de reclame.
Și, în ziua de astăzi, sunt foarte puține știrile și informațiile pe care nu le poți găsi pe un alt site. Spam-ul cu informație nu va mai funcționa multă vreme.
Eu am implementat soluția pe trafictube și acest blog din 28 ianuarie. Am reușit să conving o parte dintre utilizatori să-și dezactiveze soluția de adblock după cum urmează: 11.5 % pe trafictube și 6% pe razvanbb dintre utilizatorii de adblock și-au adăugat în lista de excepții site-urile mele în numai două săptămâni. Ceea ce în timp va reduce rata utilizatorilor de adblock pe aceste două site-uri.
În unele implementari rata de recuperare a utilizatorilor de adblock este de 40%. Depinde foarte mult de site, de conținut și de profilul acestuia. Singura varianta sigură de a estima rezultatele este să testați soluția câteva săptămâni.
În loc de încheiere – trei povești amuzante cu adblock
- O firmă importantă cu un site foarte important pe care avea și un banner cu reclamă prin Google Ads s-a trezit într-o zi că avea pe site reclamă la un competitor direct. Firma concurentă targeta site-ul lor prin google ads și afișa un banner cu reclama proprie. Treaba asta se întâmpla de cel puțin o lună? Și știți de ce se întâmpla treaba asta? Pentru că pe calculatoarele firmei repsective aveau instalate plugin-uri de adblock. Practic nu au văzut o perioadă foarte lungă de timp ce reclamă apare pe site-ul propriu! 🙂
- O dată pe săptămână mă sună sau îmi dă un mesaj câte un client mai vechi și fidel care mă întreabă dacă am închis magazinul de camere video auto pentru că el nu mai găsește nimic pe trafictube. În acel moment îl rog să-și dezactiveze adblock-ul și brusc descoperă că nu am închis nimic și că are link-urile acolo. De unde trag concluzia că reclamele alea ajută totuși la ceva și unii le consideră folositoare. 🙂
- Rata de utilizare a adblock-ului în India este de 50% pe mobil. De ce? Pentru că este foarte popular UC browser care are implementat adblocker built in. Singurele reclame pe care nu le blochează sunt cele de la Alibaba și Aliexpress pentru că, nu-i așa, acest browser este produs chiar de ei. 🙂
Ce mai cauta lumea pe google (lista generata automat):
- adblock tv
- adblock tv lg
- ad block tv
- adblock pentru smart tv
- Blocare reclame tv box
- blocare reclame smart tv
- blocare reclame android tv skyworth
- adboch se poate instala pe tv smart
- adblok webos
- adblok smart
Înainte de „dar” se pune întotdeauna virgulă 😉
Am pentru tine un, dar?
Dar din dar se face raiul … cred ca am uitat vreo doua virgule 🙂
Sper ca nu e adevarata urmatoarea propozitie de pe siteul lor: „Deliver advertising to 100% of your audience whether or not ad-blocking technology is used”.
Curios ca la mine nu apare overlay-ul deși am ad block (adaway) pe android.
Nici la mine nu mai apare dupa block element. 🙂
Draguta reclama facuta la Uriel. Broblema e doar una: cu interventii minime in Firefox, jucaria lui Uriel fluiera singura in noapte, ca nu mai detecteaza nimic cu trei plugin-uri de ad-block activate.
Asa poti sa rogi pe cineva sa-ti citeasca site-ul si tu sa-l asculti de pe canapea. Este adblock-ul suprem! 🙂
Salut, cine foloseste adblock/noscript/dnsmasq/hosts/proxy etc blabla pur si simplu nu vrea sa fie urmarit/tracked, problema nu e de „reclame” ci cum am spus tracking-ul.
poti sa pui to 10.000 de popup-uri, prefer sa dau 10 click-uri decat sa dezactivez adblock-ul pe site-ul tau sau pe trafictube.
oricum merge pe naiba!
tocmai am reusit sa iti blochez popup-ul ala enervand in ad-block. daca nu ma crezi, iti dau un screen-shot
Multumesc pentru sustinere!
Vezi ca solutia ta anti-adblock o ia pe aratura… nu am ad-blocker instalat, doar un script blocker si site-ul tau si TT au fost intotdeauna la exceptii… si inca sunt, dar de aia tot imi apare mesajul ala. Dau close, mai apare o data la fiecare scroll.
Mi se pare o abrodare total gresita ca sa rezolvi o problema cu ceva si mai problematic si nefunctional. Pare ca omaratu’ de tantari cu mitraliera. Cine iti intra pe site-uri, probabil ca deja te are la exceptii. Cine intra pentru prima data probabil o sa adauge la exceptii siteul sa vada ce il intereseaza pentru care a intrat si daca ii place le lasa asa. Aia care nu vor sa te adauge la exceptii nu o sa mai intre pe site si gata, dar daca detectoru’ tau da rateuri strica experienta si pentru cei care intra de obicei aici.
Am testat cu toat blockerele cunoscute. Nu stiu ce sa fac. Acum nu mai da rateuri cu niciun adblocker celebru. Nu am ce sa fac cu custom scripts. Ceva face scriptul ala al tau. Mesajul apare la fiecare incarcare de pagina daca ai adblock activ. Dupa inchidere n-ar trebui sa apara a doua oara. Da-mi si mie scriptul.
Nu ii scriptu’ meu, nu e nici macar un script… nu am ce sa-ti dau.
E add-onu’ asta:
https://noscript.net/
Pe care il folosesc de ani de zile, dinainte de a exista TraficTube 🙂
Adaugiri, pe care le-am pus si pe Forumul TT:
http://i.imgur.com/UU7jOxI.png – add-on-uri instalate
http://i.imgur.com/vutu1KK.png – mesajul + faptul ca TraficTube, WordPress, JQuery si toate scripturile de pe site sunt libere. Tot ce blochez cu alea e Facebook, iar Facebook e tot ce am eu blocat in general peste tot, principala cauza sunt comentariile de pe Facebook si faptul ca nefolosind asa ceva nu am nevoie sa imi apara peste tot.
Cineva a facut ceva bun, ca acuma merge, din nou 🙂
Da, cineva a facut 🙂
Spune-i merci din partea mea 🙂
O sa las stirea asta despre ad-blocking aici: http://www.engadget.com/2016/02/19/three-uk-mobile-ad-blocking/
Dezactivat pe site-ul tau dar tot imi apare mesajul. Pe trafictube nu apare. Deci e ceva de pe la site. 🙂
Apare si pe trafictube dar nu tot timpul…
Firefox cu adblock plus?
Da.
Plugin-ul verifica si Ghostery? E posibil sa fie de la asta…
Vezi ca nu iti merge anti-adblock-erul. E suficient sa blockez scripturile de pe site si pa anti adblock 😀
Care scripturi?
ceva nu merge bine la script: http://imgur.com/s2zoOeD
Există vreun script și pentru Blogger?
Cred ca sunt printre foarte putinii care nu folosessc nici un ad- blocker si nici macar vreun script ratacit prin subsolurile computerului.E adevarat ca uneori poate fi o experienta enervanta si trebuie sa dau clickuri dar nu e un efort titanic , asa ca…