Mă sună vineri un băiețel de la o bancă de renume mondial cu origini prin America.

Bună ziua, sunt cutărescu de la Bibi Bank. Aveți 5 minute?

Shit! N-am chef acum. Ce naiba fac? Cum scap?

Da, vă rog… răspund eu plin de sinceritate.

Și el scapă păsăricaaaa…

În primul rând vreau să vă informeză că din motive de training această convorbire este înregistrată și trebuie să am acordul dumneavoastră.

După care citește mai departe scriptul.

V-am sunat…


Nu sunt de acord, replic eu.


… în legătură cu noile bla bla bla… poftim?


Nu sunt de acord să înregistrați convorbirea.


Ăăăăăă nu înțeleg… probabil că cine făcuse scriptul nu prevăzuse acest răspuns.

Păi, nu sunt de acord să înregistrați această convorbire și dacă doriți să-mi comunicați ceva, am să vă rog să folosiți canale alternative de comunicare în genul fax sau e-mail. Știți textul… zic eu.


Aha… bine


La revedere!


La revedere!

Sunt convins că înregistrarea era doar pentru ei și că eu vorbeam foarte puțin. Dar, mi s-a părut o metoda excelentă de a scăpa de tele sales/tele marketing fără scandal și din “vina” lor :).

Alte metode cunoscute de mine:

1. Scandal. “De unde aveți numărul meu!?” etc.
2. “Nu am timp acum“. Destul de greu de realizat mai ales dacă e o voce suavă.
3. “Nu am timp acum dar lăsați-mi un număr de telefon și vă sun eu înapoi“. Cunosc pe cineva care a sunat înapoi la 12 noaptea. Nu a mai fost deranjat de atunci :).
4. La sentiment. Am fost clientul dumneavoastră și nu mai vreau să mă-ntorc. Dar ce s-a-ntâmplat? E o poveste lungă, îmi pare rău. Și nouă ne pare rău….

Voi mai știți alte metode?