Da, Porsche Taycan, the visul în materie de mașini electrice. Această formă unduită a spatelui ce conturează un corp aproape perfect de felină electrică pe patru roți.

Și? Prima impresie?

Fără să știu ce mă așteaptă, fără să citesc înainte despre mașină și fără să știu dacă mă urc într-o mașină de familie cu porpulise electrică de rachetă sau într-o mașină sport cu propulsie electrică, ieri dimineață am început excursia ca și pasager. E o variantă destul de bună, am constatat după două zile alături de partenerul meu Tomiță, e o variantă care mă face să accept mașina în spațiul meu personal alături de fluviul de informații ce se revarsă din la exeperința partenerului meu.

Frate, prima impresie a fost: dacă vede soția mașina asta nu cred că vom scăpa fără să o cumpărăm. Colegii de tur îmi sunt martori, am coborât după 10 minute de pe scaunul din drepata, fără să o fi condus, la spălătorie și astea au fost primele cuvinte pe care le-am spus. E o mașină numa’ bună pentru o familie cu doi copii de vârstă școlară. Portabgajul este lung de ai senzația că se oprește undeva pe la jumătatea mașinii, loc pe scaun de zici că te lăfăi într-un lounge cu fotolii de piele de culoare roșie și combinația elegantă din interor nu e genul care să-ți spună: “descalță-te înainte să-mi păsești pragul”. Ar putea să fie o mașină destul de practică și suficient de încăpătoare pentru noi.

Tehnic vorbind?

Toate astea combinate cu un range real, în condiții de condus fără a ne abține prea mult, fără cumpătarea de care am dat dovadă la Opel-ul de ieri, am obținut 398,6 km autonomie reală. Recunosc că fără aceste constrângeri viața la volanul unei electrice este cumva mult mai frumoasă. Am avut o singură oprire de încărcare la Roman. Am vrut să fiu sigur că am suficient curent în baterie încât să înțeleg ceva din Porsche și să ajung și la Iași cu un range confortabil. S-a dovedit că am făcut degeaba această oprire pentru că în condițiile clasice de trafic și cu un stil de condus obișnuit pentru mine, ajungeam cu 20% baterie la Iași fără probleme.

Așa, în rest, naveta spațială din interior este cumva disturbing. Arată futurist, ai o groază de tablete în diverse poziții: una sub formă de bord în spatele volanului care are și o formă specifică, doua care continuă forma electronică spre pasagerul din treapta și una cu controale la îndemână și ușor de accesat cu mâna dreaptă. Da, arată cool and stuff, dar parcă-mi e dor de niște controale pe care aș putea să le pot atinge și simți fără să mut privirea în jos la ecranul de control, privire care trebuie să o duc departe de deschiderea parbrizului pentru a vedea unde pun degetul. Da, ai feedback haptic dar e doar așa funny că te gâdilă, nu prea ajută la relația dintre tine și mașină în condiții de siguranță.

Performantă? E Performantă? E Porsche de la mama lui?

De performantă este performantă într-adevăr. E electrică și asta se simte. Adică se simte în accelerație că depășești tirurile ca pe dacii 1300 și te simți în siguranță pentru că petreci puțin timp pe contrasens, dar în varianta condusă ieri nu m-a dat pe spate pentru o mașină de asemena capacitate din punct de vedere rachetă. Subarul meu era cam tot pe acolo și faptul că nu există zgomot de motor reduce extrem de mult din thrill-ul unei accelerări cu pedala la podea. Este avion, nu zic nu. Accelerează de zici că decolează, dar în varianta asta cu un singur motor electric și tracțiune doar pe spate decolează mai mult cu stil și eleganță decât cu o fină brutalitate care să-ți înfigă inima cu blândețe în gât.

Detaliile tehnice le găsiți la băieții de la Autocritica aici, băieți pricepuți și cu capul pe umeri din punct de vedere mașini. Au ei altele, dar mașinile sunt viața lor. 🙂

Și ți-ai cumpăra?

Mă, nu știu ce să zic. Mașina este senzațională și merită să ți-o cumperi în varianta cu tracțiune integrală și mulți cai putere la bord dacă vrei să simți ceva și să te lovească spiritul Porsche-ului, fie el și electric, în moalele capului și să te ducă dincolo de zări într-o liniște totală. Dar, dacă o vrei ca pe o mașină practică și ai decis că Porsche este ceea ce familia ta ar aprecia la drum lung are avantaje și dezavantaje.

Avantajul este că poate fi o mașină de familie suficient de încăpătoare, suficient de bine balansată în interior între partea practică și eleganța unei mașini scumpe și este suficient de comodă pentru denivelările din România de pe drumurile principale.

Dacă vrei să extinzi un pic experiența și ieși pe drumurile mai asfaltate dar mai puțin prietenoase poți să constați cu surprindere că ai garda la sol destul de joasă și că strângi din dinți la fiecare denivelare un pic mai proeminentă. Ba chiar și la spălătoriile self-service ai un pic de emoții când urci pe rampele alea ce asigură scurgerea.

Să-ți cumperi o mașină sport și încăpătoare de performanță medie care costă cât un apartament? Sunt cumva îndoit că aș fi dispus să mă arunc în această aventură electrică la un asemenea preț. Da, e Porsche, dar îmi place să văd și utilitatea unui lucru scump chiar dacă pe hârtie și în codiții mai sus de normale ar putea fi o bucurie pentru cineva, undeva, într-un colț de planetă. O să încerc la un moment dat să o mai iau o tură în teste să i-o prezint și soției care este fan Porsche și poate e vede aceast monstru electric și elegant prin alți ochi.

Ce urmează?

Urmează Volkswagen ID.4 și o excursie la Piatra Neamț unde vom și înnopta.

Pe parcursul zile postez destul de des impresii și poze pe contul de Facebook aici.

Numele proiectului este #rocharge by Vitesco Technologies și vine la pachet cu alte câteva companii care au crezut și cred în această experiență: Renovatio e-charge, MOL Plugee, Enel X, MOON, Michelin, Nokia Mobile și Server Config.