Încep să mă vindec de frică. Frica asta de a ieși cu mașina electrică din localitate. Frica de a nu găsi stație de încărcare și de rămâne pe drumuri. Frica de a nu a ajunge la destinație.

Da, recunosc, deși posed o mașină electrică de un an și ceva, nu am încărcat-o niciodată la o stație de încărcare. Nu am avut nevoie. Am folosit-o ca mașină de oraș și o încarc din când în când, peste noapte, ca pe telefonul mobil, la priza din curte. Foarte comod, foarte eficient, fără bătaie de cap. Dar în afară de câteva drumuri până la Ploiești nu am avut curajul să ies din localitate.

Deci? Poți să mergi la drum prin țară cu o mașină electrică?

Dar ieri am constat că se poate. Am ajuns la Focșani cu un Opel Mokka e, o mașină pe care toată lumea o apreciază pentru aspectul exterior, o mașină pe motor termic la bază transformată magic într-o mașină electrică. Am ajuns cu 29% baterie și un range lejer de încă 50 km. Am încărcat-o într-o oră jumate la o benzinărie (da, în beninăriile MOL ai rețeaua de încărcare Plugee) până la 81% suficient pentru cei care preiau mașina astăzi să ajungă la Iași cu o pauză de prânz și încărcare la Bacău.

Ce să zic, așteptatul ăla de o oră jumate într-o benzinărie nu a fost ceva ce mi-aș fi dorit, dar poate într-o variantă în care combini acest timp de încărcare cu o activitate senzațională (mâncare de exemplu 🙂 ), timpul de încărcare se va pierde în negura caloriilor ce ne invadează trupul.

Viteza medie a fost de 53 km / h și pe o bucată de autostradă am mers decent cu 100 – 120 km / h. Da, nu am mers pe traseul clasic, am deviat pe la domeniul Manasia pe drum. Apropos de Manasia, am mâncat cea mai bună friptură de porc (sau ce o fi fost ea) ever. Ceva preparat la cuptor timp de 6 ore și aruncat pe grătar la sfârșit. Nu sunt eu fan mâncare și nici un specialist dar, frate, și acum mai simt plăcerea care m-a lovit în centrul creierului la prima îmbucătură.

Așa, da, este corect, viteză pe autostradă a variat între 100 și 120 pentru că orice peste această viteză s-ar traduce într-un consum ridicat. Da, asta este limitarea motoarelor electrice. Dar șiți ce? Cele 15 de minute “pierdute” pe drum s-au tradus într-un drum incredibil de relxant. Serios, nu ești în competiție, nu-ți huruie motorul în creier și te bucuri în sfârșit de drumul care devine un drum nu o pistă de viteză. Chiar mi-a plăcut.

Și Mokka e? Cum e Mokka e?

Așa, am parcurs ieri 217 km și am avut un consum mediu de 15,4 kWh/100 km, ceea ce e un consum foarte bun pentru un SUV-uleț cum e Mokka e.

Și revenind la Mokka e, e o mașină comodă la drum lung, te simți foarte bine la volan (ceea ce este cel mai important lucru din punct de vedere șofer) și datorită range-ului nu-ți e frică să o scoți la drum prin țară. Are ea mici aspecte care sunt mai mult funny decât deranjate, dar sunt acolo. Butonul de desichidere al portbagajului este în bara din spate, nu în ușa așa cum te-ai aștepta și cum sugerează și fanta pe unde bagi mâna. Când oprești motorul se aude și un click clack clunk de zici că-i troileibuz și portiera din dreapta față se freacă de un cauciuc pus peste un cablu care pare îndesat în ultima clipă pe lângă balamelele portierei și scoate un sunet de pisică nervoasă.

În rest e o mașină pentru cupluri tinere care au nevoie de ceva practic pentru oraș și pentru aventurile și plimbările prin țară și de ce nu în afara țării. Da, aseară dl Mitrea m-a convins că există viață și dincolo de limitele orașului chiar dacă ai un i3 cu autonomie gândită pentru oraș (200 – 250 km).

Detaliile picante și savuroase din punct de vedere tehnic le găsiți la autocritica pe site aici, pentru că ei sunt specialiștii în mașini de care aveți nevoie. N-are rost să repet eu ce știu ei să povestească cel mai bine.

Ce urmează?

Urmează un Porsche Taycan astăzi. Umrează un Porsche Taycan pe traseul Bacău – Iași. V-am spus că umrează un Porsche Taycan? Daca nu o să vă spun că urmează un Porsche Taycan. 🙂

Iată și o poză cu apusul de aseară în care întâmplător apare și un Porsche Taycan.

Sunt curios cum va fi astăzi experiența de încărcare combinată cu masa de prânz.

Pe parcursul zile postez destul de des impresii și poze pe contul de Facebook aici.

Numele proiectului este #rocharge by Vitesco Technologies și vine la pachet cu alte câteva companii care au crezut și cred în această experiență: Renovatio e-charge, MOL Plugee, Enel X, MOON, Michelin, Nokia Mobile și Server Config.