Vara a trecut fără niciun incident. Semaforul intermitent funcționa, traficul era lejer și viața liniștită de la colțul străzii era deranjată doar de zgomotul jeturilor de apă de la spălătoria de pe colț.
Toamna în schimb a venit cu o veste proastă pentru semaforul intermitent pentru virajul la dreapta. Becul s-a defectat ușor și a scăzut în intensitate. Cât era înnorat sau noapte totul decurgea conform standardelor. Dar în momentele cu soare claxoanele urlau și înjurăturile curgeau valuri pentru că toată lumea vedea ce ceilalți nu văd: un semafor intermitent pâlpâind. Cei de la spălătoria de pe colț, afectați de zgomotul claxoanelor, au pus chiar și un panou pe care au scris cu cretă “semafor intermitent la dreapta”.
Iarna a pus punctul pe “i” în schimb. Becul s-a ars de tot. Viața liniștită s-a schimbat total. Atmosfera de sărbători este acompaniată acum de claxoane neîntrerupte și de dragostea pe care și-o aruncă șoferii în trafic. Dragostea celor care știu ei că acolo e verde intermitent chiar dacă semaforul s-a retras într-o lume mai bună și mai pufoasă. Angajații spălătoriei de pe colț au fost dotați cu căști antifonice.
E simplu. Daca becul clipeste, trecem. Daca becul nu clipeste, nu trecem. Claxoanele sunt irelevante.
Si pe de alta parte sa mai specific una pe care o greseste mai toata lumea. Trecerea la nivel cu calea ferata. Daca bariera se ridica si becurile rosii inca clipesc, astepti pana se sting becurile rosii. Faza e ca alea se sting la vreo doua secunde dupa ce bariera s-a ridicat complet. Deci trebuie sa stai.
Nervozitatea unora a fost rasplatita cu ridicarea permisului. Tentatia de a trece chiar daca bariera nu s-a ridicat 100% si becurile rosii inca clipesc este mare. Acum un an imi luam carne din greu. Anul asta toti sunt civilizati. M-a vazut taica-eu ca am shuntat bariera o data si mi-a tras-o din scurt. La scurt timp dupa a inceput si lumea sa planga.
Ca idee, becurile sunt independente de bariera. Si becurile ala rosii sunt prioritare indiferent de pozitia barierei.
ps: nu stiu daca mai e cazul acum, insa prin locuri izolate, gen drumuri prin munti, unde exista bariera, e posibil ca bariera sa fie lasata jos mereu. Daca vreodata va rataciti prin asemenea locuri dati niste claxoane insistente. De obicei exista un nene in zona, angajat CFR, care o ridica. Iarna o tina lasata mereu din motive de siguranta. Dar probabil nu mai e cazul.