Da, frate, 7 lei. Reprezentanța Subaru mi-mint spus câ scârțâitul ăla de pisică trasă de coadă este de la caseta de direcție. Alt service mi-a spus că e pompa de direcție dusă. Oricum, per total, câteva mii de euro așa ca să nu mai scârție direcția.

Cum se facea mai frig afară, când începeam să învârt de volan, de sub capotă se auzea un scârâțit de zici că se rupea direcția în două. Oricum, erai convins că ceva o să se rupă la următoarea curbă. Erau sub 15 grade afară? Direcția începea să urle.

Înainte să apelez la specialiști am zis să dau un search pe google. Și surpriză! Găsesc pe youtube o tonă de clipuri despre această problemă comună alături de rezolvare. Și rezolvarea este o garnitură de tip “o-ring”, nu știu cum îi spune pe românește. Pur și simplu undeva în zona de admisie în instalația pompei de direcție, garnitura respectivă cedează în timp și începe să intre aer pe acolo. De unde și piuitul-scârțâit când era mai frig afară.

Și m-am dus la Subaru și m-am dus la service-ul de cartier și am întrebat peste tot și fiecare îmi venea cu soluții scumpe, cu comenzi de piese de pe ebay, cu înlocuire casetă de direcție, cu tot ansamblul etc. Până la urmă am zis că fac tot ce vor ei dacă înlocuim întâi garnitura aia “o-ring”.

Și surpriză! Cu o piesă de 7 lei a dispărut zgomotul, direcția este din nou vioaie și totul e minunat. 7 freaking lei! Versus câteva mii de euro. 7 lei, frații mei!

Și asta-mi amintește de vremea când am făcut greșeala să intru în posesia unui Opel Vectra, acum vreo 15 ani. Care pe lângă că are cel mai prost sistem de ABS care intră în funcțiune la cea mai mică urmă de scădere a aderenței și te lasă fără frâne când îți e lumea mai relaxată, m-a lăsat și cu direcția blocata de două ori. Da, o dată când făceam stânga către o stradă și mi s-a blocat direcția de era să intru direct în mașinile de pe contrasens și o dată într-o depășire. Și credeți-mă că nu este o senzație plăcută. Îți trece viața prin fața ochilor.

De două ori m-am dus cu mașina la Erebus să o verifice și de fiecare dată mi-au spus că nu e o nicio problemă. A treia oară am reușit să-i conving să-mi dea un mecanic să se urce cu mine-n mașină să facem o tură. Și îi zic: uitați ce zgomot se aude când întorc de volan. Și el zice: aaaaa, păi asta e de la nu știu ce colier de plastic care ține de manete. Păi și nu l-ați auzit până acum? Păi nu că noi am verificat caseta de direcție…. Pentru că de ce să ne gândim la întregul ansamblu volan-direcție. Ce poate să se strice la volan?

Și revenind la Subaru mi-am amintit iar cum voiam eu să-mi vând jucăria mea de suflet când toată lumea îmi povestea că o să-mi crape motorul în curând pentru că faptul că mănâncă mult ulei dovedește asta. Și știți ce? Nu, nu era de la motor. Era un simering obosit care a fost înlocuit și brusc motorul nu mai e pe moarte și nu mai pierde ulei…