Da, frate, 7 lei. Reprezentanța Subaru mi-mint spus câ scârțâitul ăla de pisică trasă de coadă este de la caseta de direcție. Alt service mi-a spus că e pompa de direcție dusă. Oricum, per total, câteva mii de euro așa ca să nu mai scârție direcția.
Cum se facea mai frig afară, când începeam să învârt de volan, de sub capotă se auzea un scârâțit de zici că se rupea direcția în două. Oricum, erai convins că ceva o să se rupă la următoarea curbă. Erau sub 15 grade afară? Direcția începea să urle.
Înainte să apelez la specialiști am zis să dau un search pe google. Și surpriză! Găsesc pe youtube o tonă de clipuri despre această problemă comună alături de rezolvare. Și rezolvarea este o garnitură de tip “o-ring”, nu știu cum îi spune pe românește. Pur și simplu undeva în zona de admisie în instalația pompei de direcție, garnitura respectivă cedează în timp și începe să intre aer pe acolo. De unde și piuitul-scârțâit când era mai frig afară.
Și m-am dus la Subaru și m-am dus la service-ul de cartier și am întrebat peste tot și fiecare îmi venea cu soluții scumpe, cu comenzi de piese de pe ebay, cu înlocuire casetă de direcție, cu tot ansamblul etc. Până la urmă am zis că fac tot ce vor ei dacă înlocuim întâi garnitura aia “o-ring”.
Și surpriză! Cu o piesă de 7 lei a dispărut zgomotul, direcția este din nou vioaie și totul e minunat. 7 freaking lei! Versus câteva mii de euro. 7 lei, frații mei!
Și asta-mi amintește de vremea când am făcut greșeala să intru în posesia unui Opel Vectra, acum vreo 15 ani. Care pe lângă că are cel mai prost sistem de ABS care intră în funcțiune la cea mai mică urmă de scădere a aderenței și te lasă fără frâne când îți e lumea mai relaxată, m-a lăsat și cu direcția blocata de două ori. Da, o dată când făceam stânga către o stradă și mi s-a blocat direcția de era să intru direct în mașinile de pe contrasens și o dată într-o depășire. Și credeți-mă că nu este o senzație plăcută. Îți trece viața prin fața ochilor.
De două ori m-am dus cu mașina la Erebus să o verifice și de fiecare dată mi-au spus că nu e o nicio problemă. A treia oară am reușit să-i conving să-mi dea un mecanic să se urce cu mine-n mașină să facem o tură. Și îi zic: uitați ce zgomot se aude când întorc de volan. Și el zice: aaaaa, păi asta e de la nu știu ce colier de plastic care ține de manete. Păi și nu l-ați auzit până acum? Păi nu că noi am verificat caseta de direcție…. Pentru că de ce să ne gândim la întregul ansamblu volan-direcție. Ce poate să se strice la volan?
Și revenind la Subaru mi-am amintit iar cum voiam eu să-mi vând jucăria mea de suflet când toată lumea îmi povestea că o să-mi crape motorul în curând pentru că faptul că mănâncă mult ulei dovedește asta. Și știți ce? Nu, nu era de la motor. Era un simering obosit care a fost înlocuit și brusc motorul nu mai e pe moarte și nu mai pierde ulei…
Ce chestie, si eu am zgomotul ala la Forester cand se raceste timpul si si mie mi-au zis de caseta de directie… de vreo 5 ani trebuia sa crape de tot :))
Thx!
Da, si la Forester e fix aceeasi problema. Iti urez mult succes in procesul de convingere a mecanicului. 🙂
vlad, tu te apropii de 150 cu ea. urmează garnitura de chiulasă! 😀
Asta-i problema cu mașinile silențioase. La Duster nu mă sperii decât dacă NU se mai aud zgomote ciudate :))
Ce silentios? Subaru de 300 cai silentios? Ai mers vreodata cu Subaru Impreza STI? Ce e silentios la el? Stergatorul de pe spate? 🙂
la mine la aki au reparat cu un o-ring din ăla. și a fost 5 lei 🙂
La tine la Brasov dupa ce mi-au reparat ambreiajul, mi-au stricat altceva ce ma costat inca 4000 lei la Bucuresti.
Garnitura ii zice 🙂 De unde ai luat-o? Vad ca pe subaru.com e 2 usd si probabil 20 transportul 🙂
Tu aveai zgomot non-stop la directie sau doar la capat de cursa?
A mea mai scoate din cand in cand zgmote dubioase cand trag de volan, parca aud lichidul incins din pompa.
La început aveam doar la capăt de cursă. Cu timpul s-a extins si aveam zgomotul tot timpul când temperatura de afară era sub 15 grade. Am cumpărat-o de la service-ul unde am schimba-i. Au adus-o eu un câteva zile.
Si-ti amintești că te-am întrebat si pe tine dacă prietenii tăi îmi schimbă o garnitură si mi-ai zis că sa ma duc pe la ei să mă diagnosticheze. Si am renunțat. Eram sătul de diagnoze. 🙂
Nu pe mine, poate alt subarist 🙂
P.s. am gasit codul intr-un video pe yt. 34439FG000 in caz ca mai cauta careva.
La SMT e 10 lei si 10 zile 🙂 Dau azi comanda, nu de alta dar am 100k km cu masina
Am trecut si eu prin ceva asemanator. Pistonul care actioneaza placutele de frana de la o roata incepuse sa nu se mai elibereze complet cand luam piciorul de pe pedala. Evident ca pe la service-uri imi spuneau toti ca trebuie schimbat tot etrierul. Auzind asta, cineva mi-a sugerat sa inlocuiesc intai furtunele prin care vine lichidul de racire.
Problem solved!
Am vrut sa zic lichidul de frana, nu de racire! :))
Bună ziua la toată lumea, sunt și eu nou în lumea ‘Subaru’ , am o problemă cu al meu XV model din 2013 benzină, automat , motorul de 2l. , 150cp , l-am cumpărat repede de parcă cineva mi-a luat mințile, motorul merge bine , însă când m-am uitat pe dedesubt destul de tarziu, am văzut brațele față spate noi schimbate, mi-am dat seama că a avut un accident ceva, dar prea târziu, când gândești cu altceva decât cu capul asta e….în sfârșit ce probleme are: când iau viraj stânga troncane ceva foarte enervant, un senzor de abs ceva are probleme, când și când se aprind în bord martorii la motor, la tractiune și încă unul, își revin singure după un anumit timp, volanul cu direcția în sine sunt greoaie, nu are deloc puțin joc, foarte rigid, iar maneta de viteze cred că opune puțină rezistență când o pun în drive, marsalier sau altă poziție, dacă ați întâmpinat asemenea probleme poate mă puteti ajuta cu vreun sfat, vă mulțumesc anticipat !
Salut, Razvan. Am găsit blogul tău căutând casetă de direcție pentru al meu Impresia 1.5, și am văzut că și tu ai avut problema cu consumul de ulei, cum am și eu de vre-un an. Reprezentanța din Constanța și încă un mecanic la care am dus-o dau din umeri și îmi tot zic că trebuie segmentata, dar nu îi cred nici cât negru sub unghie!
Poți să îmi spui, te rog, despre ce semering a fost vorba la tine? Așa, cel puțin pot să ii pun să se uite acolo
Mesei mult!