Mie mi se pare că cei de la Bestjobs pe asta se bazau și au făcut un clip cu un mesaj destul de greu de înghițit de televiziuni și l-au aruncat așa peste gard să vadă recațiile. Mesajul este “nu-ți place programul, schimbă postul!”. Se așteptau, după cum au spus și ei, la astfel de reacții dar au zis să dea cu bățul prin gard ca la câini și după aia să umple internetul de mesaje de “jos cenzura!” și să le fie difuzat clipul absolut gratuit de toate celelalte medii online…

Nu, nu este un mesaj de interes public sau social pentru a fi difuzat la știri. E pur și simplu o relație comercială între două entități dintre care una are propria politică editorială. Ca și mine de altfel… până și eu, un amărât om cu site, am refuzat nenumărate campanii publicitare pentru că nu se potriveau cu blogul, mesajul era greșit sau nu avea legătură cu audiența mea. Și nu, nu m-a acuzat nimeni de cenzură pentru că nu eram suficient mare să generez buzz-ul dorit.

Chiar trebuie să difuzez orice campanie ca să nu fie considerată cenzură? Acum ProTV trebuie să facă reclamă la Antena 3? Sau cum?

Oricum, foarte bună mișcarea Bestjobs. În România în care trăim în acest moment, cu oameni împărțiți în zeci de tabere care așteaptă un nou subiect de harță, au dezgropat un nou măr al discordiei: cenzura. Cenzură care ne-a afectat ani buni în perioada comunismului și care este adânc implantată în amintirile noastre din acea perioadă… Cenzură care n-are nicio legătură cu acest subiect în care o companie privată refuză să difuzeze un mesaj publicitar al altei companii private. Din nou, nu era o știre de interes public și nici un punct de vedere îngrădit de televiziunile mișele. Era un mesaj publicitar prin care un business profită de audiența altui business ca să-și extindă business-ul.

Și declarația lor este asta:

„Să alegi să îngrădeşti expresia artistică sau alegoriile de orice fel, doar pentru că ţi se pare că mesajul nostru îţi poate alunga publicul, înseamnă nu doar că subestimezi inteligenţa propriei audienţe, dar şi că îi refuzi dreptul la informare. Este un precedent periculos şi care ar trebui să ne dea de gândit, în contextul în care, pe de altă parte, trusturile se plâng de intervenţia tot mai frecventă a brandurilor pe chestiuni editorial“

Și toată arta pe care o trâmbițează că este îngrădită de dușmanul poporului este acest slide pe care-l afișează timp de 15 secunde cu un sunet de greier pe fundal. Sunt convins că au muncit nopți întregi și și-au pierdut zeci de zile prin cafenele pentru a produce acest clip și artistic și expresiv și absolut îndrăzneț.