Jysk
În primul rând, după cum ziceam și acum câteva zile, nu cumpărați nimic online de la Jysk dacă vă grăbiți. Depozitul de unde fac livrările este în Polonia și ca să ajungă în România durează săptămâni întregi, asta dacă ajunge. Am aflat treaba asta când am sunat așa după o săptămână de la comandă să-i întreb ce mai fac. Serviciul lor de suport ar fi minunat dacă ar funcționa. Este jalnic. Adică este mișto. Suni, te mai întreabă câte ceva un robot, îi mai trimiți niște bipuri din taste și dacă sunt ocupați îți salvează numărul și te sună cineva înapoi. Dar, nu știu unde au ei call center-ul dar pare că te sună cineva din america printr-o linie de cupru îngropată sub ocean. E un delay de câteva secunde și se aude de parcă ar vorbi din subsolul unui bloc ușor inundat. Nu ai cum să te înțelegi cu cineva de la help desk-ul lor. Așa că nu pot să vă spun dacă oamenii de acolo sunt mișto sau nu pentru că e jale partea de comunicare. Probabil că folosesc ceva soluție de VoIP pe o linie de dial-up.
În fine. Am plătit o căruță de bani pentru două paturi și niște mobilă pentru camera copiilor. Cam 4.500 lei din care 250 lei transportul. Pentru că, nu-i așa transportul până la ușă costă, e marfă multă și sunt dispus să plătesc pentru asta.
Toate bune și frumoase, la al doilea apel la help desk-ul lor aflu că transportul va fi predat către Cargus și voi fi anunțat de ei când intră în țară.
În paranteză fie spus nu am știut că voi primi marfa din Polonia. Nu este evidențiat la prima vedere nicăieri pe site.
Cargus
Acum începe partea a doua a aventurii. Alaltăieri primesc SMS-ul salvator! Cargus are 17 colete pentru mine și că a doua zi mi le livrează. Primesc prin voința sistemului informatic și un număr de AWB pentru a urmări într-un mod direct pe site-ul lor transportul. Și surpriză! Ieri mă uit și transportul este oprit în depozitul de la București pentru că “lipsă piesă”. În fine, poate vine azi. Au făcut cumva și au pierdut un colet din 17 între Oradea și București. Se mai întâmplă.
Astăzi primesc un alt SMS salvator în care mi se comunica că voi primi astăzi transportul. Bucurie mare! Copiii abia așteaptă să doarmă în paturile lor noi semi-suspendate. Dar totul s-a ruinat când m-a sunat curierul și eu cu emoție în glas i-am spus “aveți 17 colete pentru mine, știu!”. El ușor încurcat îmi spune că are doar vreo 10. Tensiunea începe să-mi crească ușor. Îmi revin și aștept.
N-a durat mult. În vreo 20 minute m-a sunat de jos să vin să-mi iau coletele că el acolo le livrează jos în fața intrării în bloc. Moment în care problema tensiunii s-a rezolvat. A crescut la loc. Să ne înțelegem, nu am plătit 15 lei transportul, nu am avut transport gratuit, am plătit 250 lei pentru livrare. Și nu nu erau două frigidere greu de transportat. Erau zece cutii care încăpeau în lift de 5-15 kg fiecare. Nimic în care aș fi rupt spatele cuiva. Revenind, transport de 250 lei, mi-a pus în fața blocului toate coletele. Așa că sursele lui Vali care povestesc aici că magazinele plătesc (din banii luați de la mine) livrare până în fața ușii se înșeală amarnic.
Așa că stau în casă cu 10 colete cu marfă pe care n-o pot asambla pentru că nu am toate piesele, marfă pe care am plătit 4.500 lei și aștept acum să mai vină Cargus-ul cu restul. La ei pe site apare statusul “Livrat destinatar (confirmat)”. Deci tare-mi e că mi-am luat o mare țeapă. Curierul nu a reușit să producă un document în care să specifice că mi-a livrat doar 10 din 17 colete și eu am semnat ca prostul de primire.
Așa că nu știu la ce să mă aștept.
Urmează întrebarea pe care mi-o adresează toată lumea: de ce nu ai cumpărat de la Ikea?
Ikea
Ikea este un magazin foarte mișto. Sunt client fidel și am băgat tone de bani în casieriile lor. Ba chiar echipele de livrare sunt impecabile și totul decurge ca la carte. Sunt 3-4 oameni într-o mașină, aduc marfa sus și refuză să te lase să-i ajuți.
Doar că, am avut două experiențe nasoale cu un pat și o canapea de la ei. O dată la mare, acolo unde eram cazat, m-am întors de pe o parte pe alta în timpul somnului și m-am trezit la podea. Patul matrimonial se rupsese în două și din mijlocul somierei îmi zâmbea galeș o etichetă cu Ikea.
Avem o canapea la birou de vreun an de zile, cumpărată de la Ikea pe niște bani frumoși pentru că nu am vrut să iau ceva ieftin. Am folosit-o să dorm cred că de vreo cinci ori de când o avem aici. În rest am aruncate pe ea tot felul de gadget-uri (de câteva sute de grame) pe care le testez. Zilele trecute m-am întins să iau ceva de pe pervazul din spatele canapelei punând un genunchi pe canapea. Genunchiul meu a reușit să pătrundă adânc în canapea și să rupă un lemn din somiera care susține salteaua canapelei.
Așa că să mă lăsați cu mobila de la Ikea. Cumpăr doar chestiuni funcționale care din principiu nu au cum să se strice ușor. Dar atât. Nu mai vreau paturi și canapele de la Ikea ever!
Și nu, modelul de pat semi-suspendat pe care îl căutam noi nu există la Ikea… chair dacă aș fi trecut peste calitatea legendară…
Concluzie
N-am. Mă duc să văd acum ce găsesc în resturile de colete livrate de Cargus și o să mai încerc să vorbesc cu suportul de la Jysk peste VoIP-ul lor mizerabil.
Update – copilul dormind in patul de la Jysk
S-a intins pe cutii si a zis ca “uite, tata, eu dorm in patul meu cel nou!” 🙂
Am crezut ca doar eu am patit-o cu Jysk. Pe scurt, am fost pe 4 octombrie in magazinul lor din Cluj sa cumpar un birou, pe site afisa ca mai au 2 in stoc in magazin, de fapt nu aveau nici unul. Am facut comanda si doamna de acolo mi-a spus ca o sa primesc mesaj cand ajunge. Dupa o saptamana am intrat din nou pe site, iar acum apareau 14 produse in stoc la magazinul din Cluj, deci m-am dus sa-i intreb daca nu cumva au uitat sa-mi trimita mesaj, dar cand am intrebat au zis ca daca n-am primit mesaj inseamna ca nu a ajuns inca. Azi e 20 octombrie si inca n-am nici o veste de la ei. O sa fie interesant cand ajunge cat o sa-mi ceara pe el, deoarece cand am facut comanda era o promotie cu o reducere de 50 lei care intre timp a expirat.
Razvan, nu vreau sa pun extra paie pe foc, dar: zici ca nu vrei de la IKEA pentru ca nu sunt solide si nu sunt de calitate… si ai decis ca JYSK… sunt cei care bifeaza aceste doua aspecte? Am fost zilele trecute intr-un JYSK si in timp ce prietena negocia timp de 45 de minute termenii unei livrari mici la domiciliu, am pus mana pe toate dulapurile expuse in magazin si le-am studiat putin: aproape toate sistemele de slide si balamale erau din cea mai ieftina categorie (pe cand IKEA stiu ca folosesc BLUM la toate aceste sisteme). Oricum, sa zicem ca la paturi nu te intereseaza asta, dar si PAL-ul folosit parea cel mai ieftin si subtire posibil (la IKEA macar arata premium daca nu or fi cu adevarat). Ai avut ocazia sa atingi/studiezi aceste lucruri comandate prin vreun showroom inainte de achizitie?
Da, am vazut mobila montata in magazin si am studiat-o. Calitatea este exact aceeasi cu cea de la Ikea. La Ikea nu avea un model care sa ne satisfaca planul din capul nostru. 🙂
Am și eu o comandă la Ikea de aproape 2 săptămâni. Bine că am optat pentru ramburs 😀
Îmi retrag „plângerea”!
Astăzi a sosit curierul iar montajul a fost foarte ușor. Într-o oră am reușit să montez 2 bucăți din astea:
http://jysk.ro/depozitare/biblioteca-etajera/plus/biblioteca-horsens-5-rafturi-alba
De Jysk și Ikea nu pot spune nimic, tot ce am cumpărat de la ei a fost direct din magazin, fără livrări și doar ce era pe stoc.
Însă de Cargus aș putea vorbi o săptămână. De exemplu, ultima livrare de la ei a avut întârziere de vreo 20 zile. Cadoul ce trebuia să ajungă cu vreo săptămână înainte de Crăciun l-am primit după anul nou. Ce îmi pare rău este că nu am înregistrat apelurile către ei, dar acum sunt pregătit :D. După ce am trimis sesizarea către ANPC au trimis coletele de urgență. După ce am primit coletele, pe site, la o căutare după AWB încă apăreau în depozitul central.
Evit să cumpăr de la magazine care știu că livrează cu Cargus.
Eu am experiente amestecate cu ikea: paturile – nici o problema – am cumparat 2 pana acum, unul low end, si unul mai midrange… in afara de faptul ca au niste colturi care se nimeresc chiar sub genunchi si loviturile (daca iei curba prea brusc sunt destul de neplacute), sunt multumit.
Canapelele – am cumparat cateva, si inca arata bine (grad de folosire mic). Dar intradevar, la cea mai scumpa (una exetensibila) am avut probleme – unul din picioarede de sprijin al somierei pur si simplu s-a rupt! si era din metal! S-a rupt la prima folosire (dupa parerea mea sudura a fost proasta).
Despre livrarea si suportul IKEA – nota 10 (e drept, in alta tara)
Insa, in ultimul timp am constatat ceva: au inceput sa lipseasca piese din pachete… daca pana acum nu mi s-a intamplat niciodata asta, in ultimele 6 luni am avut 2 produse cu piese lipsa…
insa, serios, ce poti face? daca ai nevoie de o mobila asa-si-asa, functionala, rezonabil de rezistenta si de ieftina, n-ai de ales.
nu stiu despre Jysk, doar ce am trecut prin el de 2 ori, dar am cumparat cate ceva de la mobexpert… mi-a luat o ora sa asamblez o masa… instructiuni mizerabile si partial gresite.
Ok, poti merge si la un producator local – particular, sau firma. dar si acolo e la noroc… plus ca nu prea stii nimic de calitatea materialelor si a executiei pana nu vezi marfa, si in momentul ala e cam tarziu.
Asa ca, amintindu-mi cum umblam dupa ikea in alte tari acum 15 ani, sa nu fim carcotasi cu prietenii nostri suedezi, si sa-i apreciem pentru ce sunt: Decathlonul mobilei 🙂
Ghinion.Se mai intampla.Altfel viata ar fi prea usoara si lejer plicticoasa.:)
AI primit patul sau l-ai dat retur ca a crescut copilul intre timp? 🙂
Le-am si montat (doua paturi). Copii dorm de doua nopti in ele. Totul e ok pana la urma. 🙂
Am cumparat o comoda si un dulap cu 2 usi.Comoda ok, numerotata documentatie de , toate piesele, montaj 1 ora.
Dar… dulapul dupa ce au luat banii mi-au spus ca nu e complet. A fost livrat dupa o zi in 2 pachete sigilate cu banda adeziva si surpriza … lipsa balamale usi 5+5 buc (fara nici un element). M-am deplasat la Jysk, unde nu am fost crezut.Am solicitat o persoana sa mi-l monteze contracost cu ce mi-au dat.!!? Au sosit repede piesele solicitate!
Ajung acasa sa incep montajul, supriza : din cartea de montaj aveam decit 4 pagini ( se puteau lua de pe net,dar…).
Surpiza iar , au aparut paginile la magazin.Intrebare: timpul si deplasarile mele sunt incluse in pretul dulapului?
Am luat si eu o teapa marca Jysk. Am comandat o saltea Dreamzone Plus S65 de la ei; dupa 10 zile primesc sms de la ei ca a venit -ajuns acolo aflu ca salteaua e desfacuta desi, dupa cum am intrebat in alte magazine si cum scrie la ei pe site ,trebuia sa vina rulata .Concluzia: salteaua e returnata ,deci e un produs folosit bine – avand in vedere promotia lor ,, 100 de nopti de proba” probabil ca e tavalita bine; In plus fiind desfacuta ,nu incapea in masina asa ca trebuia sa platesc 150 de lei transportul…Buna afacere ! Primesti un produs SH si platesti in plus pt asta ! Bravo Jysk !
Teapa ar fi cele 2 drumuri facute degeaba la magazin(cam 100km)+timpul pierdut.
M.au supărat cei de la Jysk,am comandat in Iași un dulap,a venit,am mai cumpărat o comoda din magazin,iar când sa le iau,mi.au spus că trebuie să mi le încarc singur,că eu nu sunt plătiți,decât până la ușă depozitului. Mi.au lăsat un gust amar pentru asta,nu.i vorba,macar luăm pe cineva de acasă, noroc că nu erau atât de grele pachetele,m.a ajutat cineva de.afara. Păcat că se pierd în amănunte. Sper sa am toate piesele in pachete. I.am iertat. Andreas.
Evitati sub orice forma sa cumpărați de la Jysk. Mobila e de calitate inferioară, dar cred ca la pretul practicat nu avea nimeni mari asteptari. Serviciul de livrare este însă crunt. Pe site-ul lor este specificat ca marfa se livrează în 9-15 zile lucratoare. Ba bine ca 6 saptamani. Si asta dupa ce tot ei m-au sunat sa ma întrebe ( sic!) de ce refuz primirea comenzii. Surpriza! Imputitii de curieri de la Cargus au trimis coletele retur, fără să mă contacteze, pentru ca le este lene sa livreze bunuri de dimensiuni mai mari. Acum just, si parintii mei au primit mobila cumparata dupa 6 saptamani, doar ca a lor a fost fabricata la comanda in Italia din lemn masiv, nu consta in 2 placi de semifabricate. Oameni buni, refuzați să mai înghițiti minciunile acestor putori. Este îndatorirea lor sa va livreze coletele pana la usa apartamentului. Dacă cel in cauza refuza sa o faca, puneti mana pe telefon de fata cu el si sunați la firma. Sunt de un tupeu jegos. Locuiti intr-un apartament, nu in strada si nici in holul blocului.
Am comandat pe net o umbrela si suportul din plastic aferent.
Nu stiu daca era buna de ceva, pentru ca n-am ajuns s-o folosesc.
Dupa ce am desfacut-o, am vazut ca ii lipseste piciorul (bara lunga), iar fara el n-o puteam folosi nici ca umbrela de ploaie.
Am raportat la serviciul pentru clienti si mi-au zis:
“Colegii din Mihai Bravu au pe stoc. V-am efectuat o rezervare in magazin cu nr: xxx.”
M-am dus la magazinul din Dristor, am intrebat vanzatoarea, dar mi-a zis ca am luat-o de la “online” nu de la magazin si sa astept, ptr ca nu stie, nu are acces acolo. Dupa vreo 20 de minute de asteptat, am dat telefon la serviciul de clienti, si, cand razbatusem in sfarsit sa vorbesc cu o persoana, a aparut si managerul magazinului, care a zis sa las telefonul ca rezolva el. Am inchis, i-am aratat meilul cu nr. rezervarii si, dupa ce s-a gandit el o vreme, mi-a zis ca are intr-adevar o rezervare pe nr. acela, dar e pentru toata umbrela, nu doar pentru picior si ca daca o vreau, tb sa-i aduc umbrela cealalta.
Deci inca un drum si deja eram satul de timpul pierdut si sa fiu suspectat ca ascund piciorul unei umbrele schioape de 30 de lei.
Asa ca i-am zis ca i-o aduc, cum sa nu, toata comanda, si vreau banii inapoi.
Ei bine, banii pentru curier au ramas la ei, iar timpul pierdut si gustul amar au ramas la mine, ca lectie pe viitor.
Per total, a fost ca o excursie la Directia de taxe si impozite, unde esti purtat pe drumuri in acelasi stil.
Cei de la Ikea nu mi-au publicat urmatoarea recentie:
Familia de articole SÖDERHAMN se deterioreaza rapid in zona de sezut, iar materialele din interior se descompun. Garantia de 10 ani este o iluzie, pentru ca cei de la relatii cu publicul amana un raspuns in acest sens de la o persoana/zi la alta, in definitiv fara rezolvare si nu recomanda nici macar o solutie sau un atelier de reparatii (ni s-a spus ca nu se repara, apropo de principiile eco si de relationarea cu publicul pentru o astfel de companie). Experienta cu aceste produse/persoane de comunicare ne-a determinat sa cumparam doar produse ieftine si de unica folosinta (in mod asumat) de la aceasta companie sau chiar sa cumparam mai putin. Generalizand, produsele scumpe, cu “garantie” de la aceasta firma trebuie analizate cu multa atentie, avand de cele mai multe ori doar un aspect placut, nimic mai mult.
Experienta oribila cu Jysk. Am comandat in magazin un dulap. Bineinteles ca niciodata nu au in stoc produsele pe care cu nesimtire le pun in promotie. Nu inteleg ce face Protectia consumatorului fata de practicile mizerabile de marketing.
Astept cuminte aproape o luna sa imi vina dulapul. Nu ma suna nimeni. Sun la relatii clienti si aflu ca vine intr-o luni.
Merg vesel lla magazin, platesc un pret mare pentru cateva pachete de rumegus presat care insa avea dimensiunile perfecte pt spatiul disponibil. Merg in spate la livrare. Cu greu gasesc o sonerie in spatele unui stivuitor. Vine un copilandru care puteai sa spui ca nu era deloc satisfacut de job-ul lui. Incepe sa caute cu lumina telefonuuil intr-un container vechi. Apar niste cuti pe care cu greu le pun in masina singur. Copilandrul le lasa la usa containerului.
La ultima cutie surpriza! Coltul zobit, placile cu coltul rupt. Angajatul se face ca ar cauta sa vada daca mai au respectiva cutie in stoc, dar de fapt isi suna superiorul care imi ofera pe loc inca 20% ca sa cumpar ruptura. Nu accept. Si incep neputincios sa descarc cele 5 cutii din nou din masina. Il ajut pe angajat sa le duca pana in container pentru ca mi-a fost mila de el sa le duca singur. Ceea ce el nu a facut pentru mine. Companie suedeza de doi bani, produse ieftine si isi bat joc de angajatii din Romania! Fug de ei cat vad cu ochii si incerc ceva local ge Lems. sper sa fie altfel.
Greu de tot să cumperi ceva de la jisk
Buna. Eu am cumparat de la Jysk si am avut o experinta foarte buna cu ei. Timpul de livrare a fost aproximativ asa cum a fost estimat de ei si inclusiv si courierul e fost bine. La marfa au fost mici defecte legate de transport dar acceptabile,putin la un colt atins.