Jysk

În primul rând, după cum ziceam și acum câteva zile, nu cumpărați nimic online de la Jysk dacă vă grăbiți. Depozitul de unde fac livrările este în Polonia și ca să ajungă în România durează săptămâni întregi, asta dacă ajunge. Am aflat treaba asta când am sunat așa după o săptămână de la comandă să-i întreb ce mai fac. Serviciul lor de suport ar fi minunat dacă ar funcționa. Este jalnic. Adică este mișto. Suni, te mai întreabă câte ceva un robot, îi mai trimiți niște bipuri din taste și dacă sunt ocupați îți salvează numărul și te sună cineva înapoi. Dar, nu știu unde au ei call center-ul dar pare că te sună cineva din america printr-o linie de cupru îngropată sub ocean. E un delay de câteva secunde și se aude de parcă ar vorbi din subsolul unui bloc ușor inundat. Nu ai cum să te înțelegi cu cineva de la help desk-ul lor. Așa că nu pot să vă spun dacă oamenii de acolo sunt mișto sau nu pentru că e jale partea de comunicare. Probabil că folosesc ceva soluție de VoIP pe o linie de dial-up.

În fine. Am plătit o căruță de bani pentru două paturi și niște mobilă pentru camera copiilor. Cam 4.500 lei din care 250 lei transportul. Pentru că, nu-i așa transportul până la ușă costă, e marfă multă și sunt dispus să plătesc pentru asta.

Toate bune și frumoase, la al doilea apel la help desk-ul lor aflu că transportul va fi predat către Cargus și voi fi anunțat de ei când intră în țară.

În paranteză fie spus nu am știut că voi primi marfa din Polonia. Nu este evidențiat la prima vedere nicăieri pe site.

Cargus

Acum începe partea a doua a aventurii. Alaltăieri primesc SMS-ul salvator! Cargus are 17 colete pentru mine și că a doua zi mi le livrează. Primesc prin voința sistemului informatic și un număr de AWB pentru a urmări într-un mod direct pe site-ul lor transportul. Și surpriză! Ieri mă uit și transportul este oprit în depozitul de la București pentru că “lipsă piesă”. În fine, poate vine azi. Au făcut cumva și au pierdut un colet din 17 între Oradea și București. Se mai întâmplă.

Astăzi primesc un alt SMS salvator în care mi se comunica că voi primi astăzi transportul. Bucurie mare! Copiii abia așteaptă să doarmă în paturile lor noi semi-suspendate. Dar totul s-a ruinat când m-a sunat curierul și eu cu emoție în glas i-am spus “aveți 17 colete pentru mine, știu!”. El ușor încurcat îmi spune că are doar vreo 10. Tensiunea începe să-mi crească ușor. Îmi revin și aștept.

N-a durat mult. În vreo 20 minute m-a sunat de jos să vin să-mi iau coletele că el acolo le livrează jos în fața intrării în bloc. Moment în care problema tensiunii s-a rezolvat. A crescut la loc. Să ne înțelegem, nu am plătit 15 lei transportul, nu am avut transport gratuit, am plătit 250 lei pentru livrare. Și nu nu erau două frigidere greu de transportat. Erau zece cutii care încăpeau în lift de 5-15 kg fiecare. Nimic în care aș fi rupt spatele cuiva. Revenind, transport de 250 lei, mi-a pus în fața blocului toate coletele. Așa că sursele lui Vali care povestesc aici că magazinele plătesc (din banii luați de la mine) livrare până în fața ușii se înșeală amarnic.

Așa că stau în casă cu 10 colete cu marfă pe care n-o pot asambla pentru că nu am toate piesele, marfă pe care am plătit 4.500 lei și aștept acum să mai vină Cargus-ul cu restul. La ei pe site apare statusul “Livrat destinatar (confirmat)”. Deci tare-mi e că mi-am luat o mare țeapă. Curierul nu a reușit să producă un document în care să specifice că mi-a livrat doar 10 din 17 colete și eu am semnat ca prostul de primire.

Așa că nu știu la ce să mă aștept.

Urmează întrebarea pe care mi-o adresează toată lumea: de ce nu ai cumpărat de la Ikea?

Ikea

Ikea este un magazin foarte mișto. Sunt client fidel și am băgat tone de bani în casieriile lor. Ba chiar echipele de livrare sunt impecabile și totul decurge ca la carte. Sunt 3-4 oameni într-o mașină, aduc marfa sus și refuză să te lase să-i ajuți.

Doar că, am avut două experiențe nasoale cu un pat și o canapea de la ei. O dată la mare, acolo unde eram cazat, m-am întors de pe o parte pe alta în timpul somnului și m-am trezit la podea. Patul matrimonial se rupsese în două și din mijlocul somierei îmi zâmbea galeș o etichetă cu Ikea.

Avem o canapea la birou de vreun an de zile, cumpărată de la Ikea pe niște bani frumoși pentru că nu am vrut să iau ceva ieftin. Am folosit-o să dorm cred că de vreo cinci ori de când o avem aici. În rest am aruncate pe ea tot felul de gadget-uri (de câteva sute de grame) pe care le testez. Zilele trecute m-am întins să iau ceva de pe pervazul din spatele canapelei punând un genunchi pe canapea. Genunchiul meu a reușit să pătrundă adânc în canapea și să rupă un lemn din somiera care susține salteaua canapelei.

Așa că să mă lăsați cu mobila de la Ikea. Cumpăr doar chestiuni funcționale care din principiu nu au cum să se strice ușor. Dar atât. Nu mai vreau paturi și canapele de la Ikea ever!

Și nu, modelul de pat semi-suspendat pe care îl căutam noi nu există la Ikea… chair dacă aș fi trecut peste calitatea legendară…

Concluzie

N-am. Mă duc să văd acum ce găsesc în resturile de colete livrate de Cargus și o să mai încerc să vorbesc cu suportul de la Jysk peste VoIP-ul lor mizerabil.

Update – copilul dormind in patul de la Jysk

S-a intins pe cutii si a zis ca “uite, tata, eu dorm in patul meu cel nou!” 🙂

 

img_4097