Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
Legislaţie

Decizii ANCOM pentru implementarea prevederilor Decretului nr. 195 din 16 martie 2020 și Decretului nr. 240 din 14 aprilie 2020

Conform atribuțiilor care îi revin prin art. 54 din din Anexa nr. 1 „Măsuri de primă urgență cu aplicabilitate directă”  la Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212 din 16.03.2020, respectiv prin art. 91 din Anexa nr. 1 „Măsuri de primă urgență cu aplicabilitate directă” la Decretul nr. 240 din 14 aprilie 2020 privind prelungirea starii de urgența pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 311 din 14.04.2020, ANCOM pune în aplicare toate solicitările Ministerului Afacerilor Interne care intră în sfera sa de competență, respectiv măsurile de înlăturare sau limitare a accesului la conţinutul ştirilor false cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire.
 

Deciziile adresate furnizorilor de servicii de găzduire, respectiv furnizorilor de conținut sau, după caz, furnizorilor de rețele de comunicații electronice destinate publicului, pentru restricționarea accesului utilizatorilor la astfel de conținut, sunt comunicate prin afișarea pe pagina de internet a ANCOM și, suplimentar, transmise acestora prin mijloacele de comunicare electronică.

  • Deciziile pentru restricționarea accesului utilizatorilor la anumite site-uri sunt comunicate furnizorilor de rețele de comunicații electronice la puncte fixe și mobile și prin intermediul aplicației prevăzute în Decizia președintelui ANCOM nr. 336/2013 privind mijloacele și modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, cu modificările și completările ulterioare. Acești furnizori sunt rugați să își verifice frecvent adresele de email atașate aplicației.
  • ANCOM comunică măsurile dispuse și prin toate mijloacele de comunicare la distanță identificate în mediul public (de exemplu: fax, e-mail, telefon), iar furnizorii de servicii de găzduire și furnizorii de conținut sunt rugați să își actualizeze informațiile de contact publice și să verifice frecvent mijloacele de comunicare de care dispun.