Da, se poate online. La Engie link-ul este chiar pe prima pagină la vedere. În schimb la Enel este bine ascunsă printre niște slogane mobilizatoare. În fine, am făcut astăzi un pas major și am depus online cererile de schimbare titular la cei doi furnizori (de la persoană fizică la persoana fizică).
Informațiile oficiale le găsiți în link-urile de mai jos:
- Engie – în secțiunea “Dacă ai un contract de cumpărare trebuie să încarci:”
- Enel – în secțiunea “Pentru încheierea contractului de furnizare sunt necesare:”
Engie (gaze)
Trebuie să aveți scanate:
- carte de identiate
- contract de vânzare-cumpărare
Trebuie să downloadați, semnați și să scanați:
Trebuie să știți (faceți o poză):
- index-ul la zi
- serie contor
La final trebuie să completați un survey online aici.
Enel (electricitate)
Trebuie să aveți scanate:
- carte de identiate
- contract de vânzare-cumpărare
Trebuie să downloadați, semnați și să scanați:
- Cerere pentru încheierea contractului de furnizare a energiei electrice
- Oferta de de furnizare a energiei electrice
Trebuie să știți:
- index-ul la zi
- serie contor
- numele vechiului titular
Depunerea actelor se face cel mai ușor online în MyEnel. Dacă nu aveți cont, să vă faceți. Puteți să vedeți factura online, să plătiți online și să vă transmiteți index-ul online. Este extrem de intuitivă interfața. Au un mare plus din partea mea.
Intrați în contul meu -> asociază locuri de consum și adăugați locul de consum folosind un cod de client și un cont eneltel de pe o factură veche.
Pentru depunere online intrați în secțiunea contact -> avize și contracte selectați locul de consum adăugat mai sus și schimbarea titularului contractului de furnizare și uploadați documentele de mai sus.
Alternativ, dacă nu vreți să lucrați cu MyEnel (deși e păcat 🙂 ), putați trimite documentele scanate pe mail la contacteem.ro@enel.com sau pe fax (cine o mai avea așa ceva) la 0372871079.
Deși pare că e foarte complicat la prima vedere, nu e atât de rău procesul. Și este oricum mai simplu decât să vă duceți la ghișeu, să vă întoarceți la adresă că ați uitat să citiți index-ul și să vă duceți din noula ghișeu să constatați că nu aveți copie după buletin… 🙂
Experienta mea cu Enel:
In septembrie am facut contract cu Enel (piata libera) . Contractul si indexul comunicate pe mail, au reusit performanta de a porni contractul de la un index cu 600 Kwh mai multi… taxandu-l pe fostul proprietar in plus. 4 luni de zile, din 2 in 2 saptamani, am pierdut ~ 1 h la telefon, ascultand melodia robotului si explicandu-le de fiecare data problema si cerandu-le sa rectifice… Am avut vreo 5-6 numere de reclamatie…. abia la sfarsitul lui ianuarie s-a actualizat indexul. O placere sa pierzi, adunat, 1 zi de lucru din cauza ca e cineva incompetent….
Stiu melodia. Din fericire, nu era ceva major si dupa 42 de minute m-am decis sa inchid. Probabil vom plati niste penalitati. E okay.
Asa da.Beneficiu pentru client.Fara drumuri inutile.
De curiozitate, cat a durat pana s-a solutionat? Se fac deja 2 saptamani la mine si nu s-a miscat nimic.
Hmm…in MyEnel nu gasesc optiunea “avize si contracte”, nici la sectiunea “contact”, nici in alta sectiune. Or fi updatat astia aplicatia si or fi eliminat optiunea asta. Deci nu stiu daca se mai poate solicita modificarea titularului prin aplicatie…cel putin eu n-am gasit nimic de genul in app acum.
Mie-mi apare in MyEnel: http://imgur.com/a/FRYiz
Ai asociat locul de consum cu contul tau?
Sigur. Folosesc de cativa ani MyEnel. Aici platesc facturile si transmit indexul. De fapt stai…ca eu am incercat in aplicatia de pe iphone…poate d-aia. Cred ca anumite optiuni nu apar si in aplicatie.
Eu nu folosesc aplicatia… deloc 🙂
Buna seara. Sunt in situatia in care au venit prin posta contractele . titularul , mama mea, este in spital de 1 luna de zile ,pe 27 septembrie face o luna. cand a cumparat casa, contractul pe lumina nu la trecut la timp pe numele ei.Dupa ce ani au trecut si a avut o tentativa de a face contract pe numele ei, sa lasat pagubasa,deoarece numarul de dosar nu il mai gasea, si dosarul la vremea aceea cica nu il gaseau ei. si am platit tot in numele si contul primului titular decedat. apoi dp ce sa imbolnavit, mam lasat eu pagubas sa ii mai fac dosar . acm e in spital si nu poate vorbi ,dar receptioneaza ce vb cu dansa si e constienta de doctori sau de mine cand suntem langa ea.
Cei de la Enel la telefon mi au zis o procedura prin care pot transfera si face contract pe numele meu dar cica pe o perioada de timp limitata,ei au zis 1 an.
Cei de la punctul enel mi au zis ca nu e posibil decat daca sunt trecut in contractul casei sau daca sunt printrun act imputernicit sa o reprezint pe titulara casei, doar asa pot lua asupra mea. daca nu astfel trebui sa merg la notar, de la notar sa merg la titular sa constate notarul ca dansa intelege perfect procedurile si sa raspunda clar ca este de acord . apoi mi sa zis ceva de un avocat in tribunal. si apoi reprezentata notariala ma luat de la capat spunandumi sa o mai las cateva saptamanani pana va fi capabila sa vorbeasca.
Dumneavoastra in astfel de cazuri, ce proceduri cunoasteti ?
Pana la urma eu raman fara curent in casa,si nu notaru sau enelu.si pana la urma tot eu scot bani din buzunar sa platesc facturile,nu ei .
Ce sisteme avem? ce legi sunt acestea? pana la urma de ce toata idiotenia aceasta?
dupa moartea bunici si a mamei mele am primit prin lege partea mea de casa si as dori sa trec furnizarea curentului electric pe numele meu onlinece trebuie sa fac?
Confirm, merge bine procesul. In doua saptamani am avut contractele. Sincer a fost o supriza placuta. 0 batai de cap, 0 cozi.
Am sunat la dv și ați spus că o să mă sunati sa închei un contract cu firma dv .
Nici pina acum nu am fost sunata .
Imi cer scuze dar nu cred ca ati sunat la noi. Acest site- este un blog cu informatii, nu furnizam electricitate.
Salut am si eu o nelamurire cine trebuie sa plateasca factura de punere in functiune a contorului de gas eu sau proprietarul de unde am cumparat apartamentul ? (mentionez apartamentul este nou )
Razvanbb?? Eu nu gasesc survey-ul de uploadat documente pt engie ma poti aiuta cu un link direct te rog? Multumesc mult!
nici eu n am gasit link ul de uploadat documentele pentru energie , ma duce unde la oferte de contract pentru energie. daca se poate sa ne ajuti cu un link direct .
Cum trateaza E N E L clientii.Pe data de 23.11.2018 am facut o schimbare titular de contract ENEL deoarece vechiul titular ,tatal meu a decedat.Am primit noul contract pe baza copie certificat mostenitor,copie carte identitate si cerere tip completata.Am primit doua facturi dupa care nu am mai primit nimic.Ce a facut enel? a incurcat borcanele .A activat un contract al tatalui meu reanoit in aprilie 2018,cand inca era in viata,si a reziliat contractul incheiat de mine in23.11.2018 in mod abuziv ,incalcand clauzele cintractului.Am facut la ENEL peste zece sesizari telefonice ,am transmis 5 meiluri,plus o petitie .Pana in prezent problema nu s_a rezolvat,primrsc raspunsuri ambigui,nu primesc facturile,de la o societate care se pretinde serioasa.
Cum trateaza ENEL clientii ? prin nerespectarea prevederilor din propriul conttact incheiat cu clientul 1) nu emite facturile lunar ,cu toate ca indexul contorului a fost transmis la fiecare 30 zile si preluat de robot. 2) reziliaza un contract (27250616/23.11.2018) fara a notifica clientul in scris (contract reziliat datorita incompetentei salariatlor in a gestiona niste documente)3)la numeroasele sesizari telefonice,meiluri plus o petitie ,nu binevoieste sa raspunda clar si la obiect.Poate ofera cineva un raspuns la cele prezentate mai sus.
Multumesc!
Ce facem daca am vandut apartamentul,am platit la Enel in avans si dupa regularizare avem o factura de “minus 74 roni “? Actualul proprietar inca nu a modificat contractul pe numele lui,putem noi rezilia contractul de Enel pe apartamentul vandut in aprilie ? Din 15 aprilie ar fi trebuit actualul proprietar sa isi achite toate cheltuielile.Cu banii platit in plus ce se intampla ?Pe site-ul Enel nu am gasit informatii de reziliere decat cu persoane juridice .Va trebui sa mergem personal la un punct Enel pentru asta ?
Multumesc.
din pacate asa sunt tratati romanii in tara lor .asta se intampla peste tot, telefoane,gaze ,curent apa, mereu iti pune pe robot ore intregi melodia preferata.
Rusine ca AM VANDUT CE AM AVUT