Da, merită să vă cumpărați dar merită să vă cumpărați una serioasă.

În urma nenumăratelor link-uri primite cu diverse baterii d-astea de buzunar care promit că îți pornesc și mașina în cazul în care rămâi fără curent în bateria de sub capota, am decis să fac un test. Am cumpărat o baterie de la well (n-am auzit niciodată de ei) pe numele de scenă “Jump Starter 5800 mAh Boosty“.

Citez de pe cutie:

  • Pornește mașină dacă bateria este moartă (da, așa scrie pe cutie cu “ă” 🙂 )
  • Poate porni vehicule pe benzină și diesel cu acumulatori de 12V
  • Nu folositi Jump Starter-ul pentru pornirea vehiculului dacă numărul de led-uri aprinse este mai puțin de 3, pentru a proteja Jump Starter-ul de la daune. (deși în cartea tehnică din interiorul cutiei scrie doar de două led-uri).

Așa că am procedat conform instrucțiunilor, am încărcat bateria până peste trei led-uri și am încercat să pornesc motorul. Așa cum mă așteptam rezultatul a fost jalnic. Mai mult de atât, când am pus bateria la încărcat în casă, după 3-4 ore nu numai că nu s-a mai încărcat dar a și început să miroasă a ars. Am oprit orice acțiune. Mi se pare foarte periculos să ai așa ceva în mașină.

Eu în mod normal folosesc o baterie din asta externă de la Black and Decker. Și vedeți ce diferență este între cele două ca dimensiuni. Ceva, totuși, nu poate fi ok cu bateriile astea mici:

Din păcate nu se mai găsește în România. Am căutat să dau un link dar n-am mai găsit pe nicăieri. Este o baterie pe care o folosesc de 6 ani și care m-a scos din multe necazuri pe mine și pe prietenii mei. Mai ales că Murphy lucrează în background și mașinile cu bateria descărcată sunt parcate de obicei în cele mai imposibile poziții. 🙂