Da, merită să vă cumpărați dar merită să vă cumpărați una serioasă.
În urma nenumăratelor link-uri primite cu diverse baterii d-astea de buzunar care promit că îți pornesc și mașina în cazul în care rămâi fără curent în bateria de sub capota, am decis să fac un test. Am cumpărat o baterie de la well (n-am auzit niciodată de ei) pe numele de scenă “Jump Starter 5800 mAh Boosty“.
Citez de pe cutie:
- Pornește mașină dacă bateria este moartă (da, așa scrie pe cutie cu “ă” 🙂 )
- Poate porni vehicule pe benzină și diesel cu acumulatori de 12V
- Nu folositi Jump Starter-ul pentru pornirea vehiculului dacă numărul de led-uri aprinse este mai puțin de 3, pentru a proteja Jump Starter-ul de la daune. (deși în cartea tehnică din interiorul cutiei scrie doar de două led-uri).
Așa că am procedat conform instrucțiunilor, am încărcat bateria până peste trei led-uri și am încercat să pornesc motorul. Așa cum mă așteptam rezultatul a fost jalnic. Mai mult de atât, când am pus bateria la încărcat în casă, după 3-4 ore nu numai că nu s-a mai încărcat dar a și început să miroasă a ars. Am oprit orice acțiune. Mi se pare foarte periculos să ai așa ceva în mașină.
Eu în mod normal folosesc o baterie din asta externă de la Black and Decker. Și vedeți ce diferență este între cele două ca dimensiuni. Ceva, totuși, nu poate fi ok cu bateriile astea mici:
Din păcate nu se mai găsește în România. Am căutat să dau un link dar n-am mai găsit pe nicăieri. Este o baterie pe care o folosesc de 6 ani și care m-a scos din multe necazuri pe mine și pe prietenii mei. Mai ales că Murphy lucrează în background și mașinile cu bateria descărcată sunt parcate de obicei în cele mai imposibile poziții. 🙂
Pe amazon sunt review-uri bune la alta baterie de dimensiuni reduse: https://www.amazon.com/gp/product/B017LIE842/ref=s9_top_hd_bw_bLXhjn_g263_i1?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=merchandised-search-4&pf_rd_r=H3BW5R4HQQ7HZFN9Q3VM&pf_rd_t=101&pf_rd_p=a6b3dd3a-5e3d-5661-9134-0d3384e34ec6&pf_rd_i=318336011
Probabil ca mai exista baterii de dimensiuni reduse care pot da un impuls semnificativ, dar cea de la well o fi mai low-low end. Pentru un matiz/polo ceva:)
Daca ai posibilitatea, incearca si ceva ca cea din linkul de mai sus. Cu niste review-uri mai oneste. Poate totusi te scuteste de greutatea celei mari.
Ideea pare buna.
Din pacate “This item does not ship to Bucharest, Romania”.
Si nici nu gasesc undeva in Europa.
Pe camera frontală nu ai sunet ;))
Well este o firma ce brandueste din cate stiu eu. Gen huawey (cred) la telefoane.
Am cumparat un bec led 12w acum vreo 3 ani. Inca functioneaza si ma mir ca nu a luat foc pana acum.
Cat despre starterul asta… probabil ca merge la moto daca e full bateria dar la 200A curent de pornire nu porneste nici macar un benzinar de 1.0
Probabil peste cativa ani o sa apara ceva de dimensiuni reduse care sa faca treaba monstrului.Dar deocamdata nu ai alternativa.Bine ca ai incercat, asa stim sigur ca este o gluma.
Răzvan întâmplător am văzut ca baga la lidl de luni o unealta din asta. Dacă o cumpăra cineva sau vrei sa completezi tu acest review las aici link-ul: Dispozitiv pornire auto, cu powerbank 8000 mAh
http://www.lidl.ro/cps/rde/www_lidl_ro/hs.xsl/productPageFinder.xml?listId=1479&articleId=65206&type=offerdatelist&productId=65206&countryCode=RO
Au facut altii:
https://youtu.be/UfI537uQGi8
In concluzie, un motor mai mititel pleaca, unul mai solid… are nevoie de ceva mai mare.
Macar asta nu a luat foc…
Mersi Catalin, e bine de stiut.
Am gasit si primul filmulet:
https://youtu.be/OElWBktfUSg
dar in 13 minute face doar o prezentare generala… In comments spune ca un amic de al lui a pornit un motor de 1L pe benzina, el insa nu a reusit cu al lui de 2.0L Diesel ( “having tried it this morning with no battery connected it started my friend’s 1l petrol car fine, it will not start my 2l diesel unfortunately, not with no battery connected anyway. It shuts it’s self down”).
Inteleg ca in caracteristicile aparatului se mentioneaza oricum ca e pentru max 2L benzina si 1.6L Diesel.
Eu zic ca pentru cei a caror masina se incadreaza in limitele specificate, ar fi ok. Ma bate gandul si pe mine, ca om patit… 🙂
1. Bateria externă Well Boosty Jump Starter 5800 mAh poate porni mașina, cel puțin când e vorba de motoare pe benzină și bateria e moartă cu ”ă”.
2. Bateria externă Well Boosty Jump Starter 5800 mAh nu poate porni nimic, nici măcar un bec de 12V/55W, în forma în care e vândută în magazin.
Motivul: pentru a lua omologarea și a fi vândută la noi, trebuie să aibă o formă de protecție la inversarea polarității. Ca să nu facă lucrul pe care îl fac de obicei bateriile Li-ion sau Li-polymer în astfel de cazuri. Adică să ia foc.
Astfel încât, pe cablul pozitiv (roșu) are 4 diode Schottky montate în serie. Diode M30xxxx. Pentru o baterie care ar trebui să producă 200 A.
O diodă de 200A arată cu totul diferit. Cam cât un borcănel de vitamina C. În niciun caz ca o diodă M30xxxx.
Dacă montajul cu diode Schottky de pe cablu e decositorit, eliminat și înlocuit cu o bară de cupru, Well Boosty poate porni un motor pe benzină la temperaturi sub -10°C fără mare efort. După 2 porniri, abia scade de la 4 leduri la 3.
intreb si eu (din perspectica unui sofer, nu a unui mecanic)..
nu e mai simplu sa schimbi bateria masinii cand da semne ca moare in loc sa iti cumperi o baterie suplimentara ca sa o mai trezesti pe aia moarta pentru cateva zile in plus?
mai ales ca acum scoti telefonul in parcare.. chemi niste baieti cu bateria de schimb.. si in o ora o ai si schimbata si cu testul facut si cu garantie si la niste preturi decente.
adica.. pentru treaba asta pe care o fac dupa 7 ani de la cumpararea masinii.. nu mai bine dau banii pentru serviciul baietilor alora care vin in parcarea la mine cu bateria noua.. decat sa ii dau pe un starter din asta care probabil ca va fi mort peste inca 7 ani cand o sa am nevoie de el?
Pentru momentele in care iti lasi farurile aprinse sau alti consumatori care-ti golesc bateria.
da, si asta e adevarat, dar pana si loganul avea un “beep-beep” cand deschideai usa cu motorul oprit si farurile aprinse.