Garanţie pe viaţa pentru telefoanele mobile, oferită de Germanos! Foarte frumos! Dar nu ne ajută cu nimic 🙂 pe noi consumatorii. Metoda asta de a atrage cumpărători există pe piața internațională de ani de zile. Și poate că acest argument funcționa în lumea mai puțin tehnică de acum câțiva ani.

Nimeni nu mai cumpără acum un telefon mobil să-l țină zeci da ani de zile. Telefonul mobil nu este radioul sau televizorul în care investeam mulți bani și speram să ne țină 20 de ani cu reparații minore făcute de niște meșteri. Telefonul mobil îl schimbăm mult mai des de atât și uneori nici nu apucă să expire perioada de garanție (la mine :)). Momentele cele mai bune le reprezintă zilele de naștere și sărbătorile, în care ne decidem să înlocuim vechitura aia zgâriată și demodată cu un telefon nou și mai cool. Și rezolvăm astfel și cadoul de la cei apropiați.

Americanii s-au gândit acum 20 de ani la această strategie. Inițial dacă plăteai o sumă destul de consistentă îți dublau perioada de garanție sau o extindeau pe viață (o sursă de venit bună și fără cheltuieli prea mari). Mai târziu îți dădeau gratis extinderea garanției dar îți scoteau ochii ca are un “market value” de X dolari. Germanos s-a găndit s-o dea direct gratis fără să ne scoată ochii (ceea ce e bine). Sunt convins că-n câteva săptămâni această ofertă o vom regăsi și-n alte lanțuri de magazine.

De ce? Păi e foarte simplu. Nu îi costă nimic și șansele ca un telefon mobil să se strice după perioada de garanție din motive naturale sunt destul de mici (există dar probabil că proporțional nu reprezintă nimic). Mai mult de atât, costul unui telefon mobil scade dramatic la modelele mai vechi de un an pentru că oricum nu se mai vând. Deci cumva pot să le dea și gratis. Și statistic vorbind, cazurile în care cineva se duce în service cu un telefon primit de la altcineva care și-a luat altul mai cool, nu prea există.

Nu vreau să fiu rău rău 🙂 dar probabil că-ți trebuie: certificat garanție în original și copie notarială, cutia originală, folie pe ecran și telefonul să fi stat într-un ambalaj cu bule (sau echivalent) 90% din timp :). Și în plus de atât găsesc ei un “expert” în service care să spună: „l-ați folosit odată când ploua… recunoașteți!” :).

Vând balon, ofer garanție pe viață mai puțin dacă se sparge (nu include aerul),
Răzvan