Știți care e cea mai mare greșeală pe care am făcut-o ca antreprenor?

1 - o persoană a apreciat acest articol. Zi-mi dacă ți-a plăcut.

Bine, pe lângă să renunț la locul călduț din corporație. 🙂

Cea mai mare greșeală a fost să fiu zgârcit și să nu-mi cumpăr un laptop performant pentru că „îmi ajunge ăsta pe care îl am”, să nu-mi cumpăr o imprimantă bună pentru că o folosesc pe aia lentă pusă la dispoziție cu drag de prietena mea care mi-a oferit un colț din biroul ei (mulțumesc mult, Monica! 🙂 ) și să mă bazez pe un scanner vechi găsit într-un dulap sub un strat gros de praf.

La început a fost ok. Nu aveam nevoie de mai mult și nici nu eram acoperit de un val de muncă căruia să nu-i fac față cu ce aveam pe birou. După care a venit valul. Au început să curgă job-urile de editare video, să trebuiască să scanez tot felul de acte, să scot la imprimantă din ce în ce mai multe facturi și avize de expediție. Și uite așa am ajuns să nu mai fac față. Și nu mă refer la mintea mea care nu mai putea procesa, ci la faptul că tehnologia cu care mă înconjurasem nu-mi acoperea niște nevoi simple pe care nu le prevăzusem. Mă aruncasem cu capul înainte într-un business pe care nu-l cunoșteam, fără să mă gândesc o secundă la investițiile pe care le fac. Ajunsesem să stau lângă laptop să-l rog frumos să randeze mai repede. Mă prelingeam pe lângă imprimantă când curierul era la ușă să ridice coletele. Și cea mai grea zi din lună era aia când trebuia să scanez documente pentru contabilitate pentru cea mai drăguță contabilă pe care o cunosc (Mulțumesc, Corina! 🙂 ).

La un moment dat am ajuns să investesc și în tehnologie performantă și asta tot din banii puși deoparte pentru dezvoltarea firmei. Am constatat că nu am rezolvat absolut nimic prin faptul că am fost un cheap bastard și practic investiția în echipamente a fost mult mai mare într-un final. Nu mai zic de faptul că am cumpărat totul la disperare fără o analiză atentă.

Din fericire am avut noroc cu al doilea val de investiții în tehnologie și acum am o infrastructură bine pusă la punct care nu mă deranjează și-mi susține business-ul așa cum trebuie.

De ce avem nevoie? În primul rând de performanță. De asta m-am lovit cel mai mult. Aveam sisteme vechi și mai lente și treaba asta m-a ținut în loc și a generat cele mai mari frustrări. În rest nu trebuie să neglijați dimensiunea sistemelor pentru că start up-urile nu beneficiază de la început de un spațiu imens pentru birouri și, de ce nu, consumul acestor device-uri pentru că și factură de curent tot noi o plătim.

În această perioadă, Intel desfășoară o campanie sub sloganul „Extinde-ti oportunitatile in afaceri cu cele mai noi tehnologii Intel. Alege PC-ul potrivit afacerii tale” și au o ofertă destul de interesantă pentru antreprenorii care sunt la început de drum. Detaliile le găsiți aici.

Campanie Intel SMB.jpg

3 comentarii

  1. Bine spus si bine punctat. De asta m-am lovit si eu. As putea spune ca inca ma lovesc dar din alta perspectiva. Am ales curierul ca fiind unul ieftin si plangerile au curs cu nemiluita, am lcurat cu oameni ieftini si nu eram gata la timp cu proiectele etc etc. Ma bucur sa aflu ca exista firme care ne sprijina dar iata ca avem nevoie si de sfaturi de genul celor oferite de tine in acest articol. Eu iti multumesc!

  2. Asa am patit si noi cu magazinul online, am zis sa nu facem o investitie mare si necesara de la inceput in automatizarea intregului sistem si in scurt timp ajungand la un volum mare de munca nu am mai facut fata. Cu un angajat care sa ma ajute am ajuns in 4 luni la aceleasi costuri pe care le-as fi avut o singura data cu un sistem bine facut. Dar, din greseli invatam.

  3. Logistica este totul.Sau si mai bine spus totul este logistica.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te autentifici.