Rețelele sociale îi deprimă pe utilizatori

3 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Pe scurt:

  • 42% dintre utilizatori sunt invidioși pe viața „minunată” expusă de prietenii lor pe Facebook
  • 65% folosesc rețelele sociale pentru a ține legătura cu prietenii
  • 60% intră pe rețelele sociale să se relaxeze și să vadă chestiuni amuzante
  • 61% postează „glumițe”
  • 43% postează despre cum se distrează ei în vacanță
  • 72% sunt deranjați de publicitatea agresivă
  • 59% se simt nefericiți când văd cât de bine se distrează prietenii lor și 45% se simt deprimați când văd pozele altora din vacanță
  • 78% au luat în calcul renunțarea la rețelele sociale

Și ultimul punct mi se pare important. Am remarcat și eu acest aspect. Eu cred că lumea va renunța la zgomotul de pe rețelele sociale și se vor retrage în grupuri de mesagerie gen whatsapp sau facebook messenger. De aia Facebook încearcă să intre cu un timeline (cu pozele zilei) și în Facebook Messenger. În câțiva ani, toată bula asta se va sparge și vom reveni la aplicații care agregă știri importante și verificate și la grupuri închise de prieteni în care vor discuta și vor colabora și se vor organiza.

Comunicatul primit astăzi pe adresa redacției:

Rețelele de socializare au apărut ca o modalitate de a păstra legătura cu prietenii și de a împărtăși cu ei momente frumoase. Rezultatele celui mai recent studiu Kaspersky Lab arată, însă, că social media le lasă oamenilor un gust amar. Goana după aprecieri joacă un rol central în acest sentiment, 42% spunând că sunt invidioși când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei. În plus, cercetarea arată că utilizatorii resimt invidie atunci când văd viețile aparent mai fericite ale prietenilor lor, pe rețelele de socializare.

În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoții negative, după ce petrec timp pe rețelele de socializare.

Utilizatorii intră pe aceste rețele din motive pozitive și pentru a se distra. Cei mai mulți (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni și colegi și pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-și crea profilul digital și a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) și spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanțe (43%).

Dacă nu este deloc surprinzător că 72% dintre utilizatori sunt deranjați de publicitatea care a devenit agresivă și le întrerupe comunicările online, există, totuși, motive suplimentare de frustrare. În ciuda dorinței de a avea sentimente pozitive în urma interacțiunilor pe rețelele de socializare, atunci când văd postările fericite ale prietenilor – despre vacanțe, hobby-uri și petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alții se bucură de viață mai mult decât ei. De exemplu, 59% dintre respondenți s-au simțit nefericiți când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitați, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanță ale prietenilor au avut o influență negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanți au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzația că trecutul era mai bun decât viața lor din prezent.

O cercetare anterioară a arătat, de asemenea, frustrarea oamenilor legată de social media, 78% dintre cei intervievați spunând că au luat în calcul posibilitatea de a renunța la conturile de pe rețelele de socializare. Singurul lucru care îi face pe oameni să rămână este frica de a nu-și pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum și contactul cu prietenii. Păstrarea legăturii cu prietenii poate fi, într-adevăr, o problemă dificil de rezolvat, dar Kaspersky Lab lucrează pentru a găsi o soluție care să îi ajute pe utilizatori să își păstreze amintirile digitale.

“Legătura noastră cu rețelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viața noastră – ceea ce ne facem să ne simțim bine”, spune Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab. “Dar realitatea este că toată lumea face același lucru, așa că, atunci când intrăm în contul nostru suntem bombardați de imagini cu prietenii noștri care se distrează. Și ni se pare că aceștia se bucură de viață mai mult decât noi. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare și de ce atât de mulți se gândesc să renunțe la conturile de pe rețelele de socializare. Problema este că utilizatorii se simt prinși în capcană, pentru că au atât de multe amintiri frumoase păstrate aici și nu vor să piardă accesul la ele.”

Pentru a-i ajuta pe oameni să decidă fără constrângeri decă vor să-și păstreze conturile pe rețelele de socializare sau nu, fără să-și piardă amintirile digitale, Kaspersky Lab dezvoltă o nouă aplicație – FFForget le va permite utilizatorilor să își facă backup la toate amintirile lor de pe rețelele de socializare pe care le folosesc și să le păstreze într-un container sigur, criptat. Astfel, vor avea libertatea să renunțe la orice rețea atunci când doresc, fără să piardă ceea ce le aparține – viața lor digitală.

Aplicația FFForget este programată pentru 2017. Utilizatorii interesați se pot înregistra pe ffforget.kaspersky.com. – pentru a primi update-uri și informații, pentru a da feedback și a fi printre primii care vor avea acces la ea.

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Cunoștințele în domeniul amenințărilor cibernetice și experiența în securitate IT deținute de Kaspersky Lab se materializează în mod constant în soluții de securitate și servicii pentru a proteja companii, infrastructură critică, autorități guvernamentale și utilizatori individuali din toată lumea, Portofoliul complex de securitate include protecție endpoint de top și un număr de soluții specializate de securitate și de servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky Lab, precum și 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informații, vizitați www.kaspersky.ro.

dreamstime_s_7956361.jpg

© Andrew Grant | Dreamstime.com – No Hope

2 comentarii

  1. Da ne deranjeaza, da ne da depresie, da ne creste anxietatea etc…si NU ,nu o sa dispara, curiozitatea umana depaseste tot ce am mentionat anterior(inclusiv etc).

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te autentifici.