Ministerul transporturilor interzice dronele

  Zi-mi tu primul dacă ți-a plăcut acest articol.

Au terminat toate problemele de pe lume, au construit toate autostrăzile și au asfaltat toate drumurile din România. A mai rămas o singură problemă nerezolvată. O problemă pe care nici americanii nu știu cum s-o abordeze. Și ce face statul român? Ce a făcut și în cazul jocurilor de noroc online. Nu știm și nu avem capacitatea de a impozita câștigurile deci interzicem această practică. În România este ilegal să participi la jocuri de noroc online. Punct. 🙂

Așa și cu dronele. Nu știm ce să facem cu ele… le interzicem.

Din 21 ianuarie nu mai avem voie să zburăm cu drone așa cum ne trece nouă prin cap. Trebuie s-o facem în zone nepopulate și cu aprobare în prealabil. E un lucru relativ normal. De multe ori m-am uitat cu groază la diferite evenimente cum drone din alea mari de 4 kilograme planează deasupra unei mase compacte de oameni. Din păcate, treburile astea s-ar putea transforma în niște accidente destul de neplăcute. Nici tehnologia nu este ceva extrem de sigur și nici piloții nu sunt certificați în vreun fel. Riscurile sunt mari. Așa că un astfel ordin este binevenit în acest caz.

Dar, dronele astea de jucărie sunt ușoare. Au sub 1 kg masa la decolare. Ceea ce, pentru un moment scurt, m-a făcut să mă bucur. Puteam în continuare să mă plimb cu drona în portbagaj și să ies să filmez un peisaj sau ceva mișto de pe marginea drumului. Dar nu, m-am înșelat amarnic. Ordinul îți da voie să zbori cu drone de sub 1 kg dar nu cumva să ai o cameră atașată că e de rău. Partea asta chiar nu o înțeleg. Au fost deranjați oare de filmarea lui Brylu cu începuturile de autostradă?

Mai e un aspect. Cred că cineva încearcă să elimine filmările făcute de amatori. Practic, amatori ca mine au început să umple youtube-ul cu filmări din diverse zone și să-și facă portofolii și să se facă cunoscuți. Se promovau automat. Cei care filmează profesionist ridică mai cu grijă o dronă de 4-5.000 EUR în aer. Nu se plimbă cu jucăria în portbagaj și o scot la joacă de câte ori au chef. E normal. E o investiție mare și un risc și mai mare de a pierde tot într-o secundă.

În acest moment nu este prevăzută nicio pedeapsă dar probabil că vor fi prevăzute în regulamentul de implementare.

Așa că adio filmări din dronă făcute de amatori. Fie drona cât de mică tot îți trebuie ceva aprobări și vom putea filma doar în zone nepopulate… pe câmp. Și să te plimbi cu drona fără cameră nu e fun deloc. Nu e avion sau elicopter ca să necesite îndemânare și să ai satisfacții dintr-un zbor de agrement. E un obiect care zboară și știe să stea într-un relativ punct fix în aer. Asta cu faptul că nu ai voie cu cameră pe dronă mi se pare absurd.

Mă întreb dacă sateliții care zboară destul de des deasupra României au voie să facă asta, mai alesc că au peste 150 KG, au camere la bord și zboară în dorul lelii fără pilot. Oare le trebuie o aprobare la fiecare trecere? 🙂 (bine, ăla nu e spațiu aerian pentru noi pământenii… poate doar pentru aia mici și verzi 🙂 )

Bine că nu am apucat să deschid magazinul online de drone pe teamdronat.ro că rămâneam cu dronele în stoc. 🙂

Pentru clienții care vor filmare aeriană vom putea în continuare să lucrăm doar că va trebui să avem dronă omologată, aprobare pentru zborul respectiv, să filmăm într-o zonă fără locuințe și să avem asigurare în genul RCA.

Ministerul transporturilor versus Drone

Textul legii:

Având în vedere dezvoltarea continuă a industriei aeronautice în ceea ce priveşte fabricaţia şi utilizarea aeronavelor fără pilot la bord,
luând în considerare faptul că pe plan internaţional nu au fost stabilite încă standarde comune de certificare şi operare a aeronavelor civile fără pilot la bord,
ţinând cont de faptul că la nivelul Uniunii Europene pachetul de reglementări în domeniului aeronavelor civile fără pilot la bord, cu masa maximă la decolare mai mare de 150 kg, urmează să fie finalizat până în anul 2016, în timp ce aeronavele civile fără pilot la bord, cu masa maximă la decolare mai mică de 150 kg, rămân sub incidenţa reglementărilor naţionale emise de statele membre ale Uniunii Europene,
pentru a permite operarea în spaţiul aerian naţional a aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord, până la emiterea pachetului de reglementări europene şi naţionale specifice care să acopere atât domeniul certificării, cât şi domeniul operării acestor aeronave,
3 în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1.
(1) Operarea aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord în spaţiul aerian naţional este permisă numai în zone de spaţiu aerian segregat temporar, înfiinţate, alocate şi activate conform reglementărilor aplicabile în vigoare.
(2) Zonele prevăzute la alin. (1) se stabilesc în întregime în spaţiul aerian de clasă G, iar limita verticală superioară a acestora trebuie să fie cu cel puţin 150 m sub limita minimă a spaţiului aerian controlat.
(3) Cererea pentru înfiinţarea zonei prevăzute la alin. (1) se transmite de către operatorul aeronavei Autorităţii Aeronautice Civile Române cu cel puţin 45 de zile înainte de data prevăzută pentru începerea activităţii. Modelul cererii şi informaţii privind documentele-suport care trebuie anexate acesteia se publică pe pagina proprie de internet a Autorităţii Aeronautice Civile Române www.caa.ro.
(4) Alocarea şi activarea zonelor prevăzute la alin. (1) se efectuează în conformitate cu reglementările aeronautice aplicabile.
Art. 2.
În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) operator al aeronavei – persoană fizică sau juridică care efectuează operaţiuni aeriene cu o aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi care solicită în acest scop înfiinţarea unei zone de spaţiu aerian segregat temporar conform prevederilor prezentului ordin;
b) spaţiu aerian de clasă G – zonă delimitată de spaţiu aerian în care nu sunt furnizate servicii de control al traficului aerian.
Art. 3.
O aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mare de 150 kg poate fi operată în spaţiul aerian naţional, în condiţiile respectării cerinţei prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2), numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) deţine un certificat de înmatriculare;
b) deţine un certificat de tip şi un certificat de navigabilitate, conform cu reglementările europene emise în aplicarea Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 februarie 2008 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi instituirea unei Agenţii Europene de Siguranţă a Aviaţiei şi de abrogare a Directivei 91/670/CEE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 1.592/2002 şi a Directivei 2004/36/CE;
c) operatorul aeronavei este certificat, după caz, în funcţie de operaţiunile aeriene civile desfăşurate, în conformitate cu reglementările aeronautice aplicabile emise la nivel naţional sau cu cele emise la nivelul Uniunii Europene;
d) aeronava este asigurată, conform legii, pentru daune produse terţilor.
Art. 4.
O aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg poate fi operată în spaţiul aerian naţional, în condiţiile respectării cerinţei prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2), numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) deţine un certificat de identificare emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau un certificat de înmatriculare ori un document echivalent emis de alt stat;
b) în cazul în care aeronava are o masă maximă la decolare mai mare de 15 kg, deţine un permis de zbor naţional emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau un document de certificare tehnică echivalent emis de alt stat, recunoscut de Autoritatea Aeronautică Civilă Română;
c) aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terţilor.
Art. 5.
(1) Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când efectuează operaţiuni aeriene civile în spaţiul aerian naţional.
(2) Prezentul ordin nu se aplică:
a) aeromodelelor, aşa cum acestea sunt definite şi clasificate de către Federaţia Internaţională de Aeromodelism şi de către Federaţia Română de Modelism, atunci când sunt utilizate în cadrul competiţiilor, demonstraţiilor aeriene sau al altor manifestaţii oficiale organizate de Federaţia Română de Modelism;
b) aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1 kg, atât timp cât:
– sunt operate într-o zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;
– sunt operate fără depăşirea câmpului vizual al persoanei care asigură comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanţă pe orizontală şi de 100 m distanţă pe înălţime faţă de această persoană;
– nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date.
(3) Răspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operării aeromodelelor şi aeronavelor prevăzute la alin. (2) revine în totalitate persoanelor care asigură comanda acestora de la sol.
Art. 6.
(1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Autoritatea Aeronautică Civilă Română publică pe propria pagină de internet, www.caa.ro, documentele şi informaţiile prevăzute la art. 1 alin. (3).
(2) Până la data de 30 iunie 2015, Autoritatea Aeronautică Civilă Română va elabora şi va supune aprobării ministrului transporturilor proiectele reglementărilor aeronautice civile naţionale privind operarea în spaţiul aerian naţional a aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi care au masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg.
Art. 7.
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.
Art. 8.
Prezentul ordin se aplică până la data de 30 ianuarie 2016.

p. Ministrul transporturilor,
Constantin Matei,
subsecretar de stat
Bucureşti, 13 ianuarie 2014.
Nr. 8.



Ce mai cauta lumea (lista generata automat):
  • drone de vanzare
  • drone ieftine
  • ati primit amenda ca folositi drona
  • ai voie sa folosesti drona in Anglia?
  • Drona fara camera video 5kg pret

78 comentarii

    • NENE MINISTRULE ,LASATE DE MESERIE SI UMBLA CU COIFUL BLINDAT IN CAP SA NU TE OMOARE DROBUL DE SARE.ASTA E TARA LUI NU SE POATE,DAR E NUMAI PENTRU OAMENII DE RAND ,PENTRU CEI CA VOI SE POATE ORICE SI ORICAND.MATURILE ZBURATOARE UNDE IN CE ARTICOL DE LEGE LE MAI INCADREZI CA AM DEJA UNA.DACA A-TI FI CORECTI NU VAR FI FRICA SA FITI FILMATI IN ORICE IPOSTAZA ,DAR CUM E CONTRARIUL , DATI LEGI SI INTERZICETI TOT CEA CE AR PUTEA SA VA COMPROMITA .DE STIAM CA AVETI O ASTFEL DE GANDIRE RETROGRADA NU VENEAM LA URNE .CA SUNTETI MINISTRU E MERITUL POPORULUI PE CARE-L REPREZENTATI SI TREBUIE SA FITI IN ASENTIMENTUL LUI NICIDECUM CONTRA LUI.IN TOATA LUMEA ASTA ZBOARA DRONE ,MAI MARI SAU MAI MICI CU CAMERE DE LUAT VEDERI SAU FARA ,TEHNICA EVOLUEAZA IAR CEI CA TINE INFRANEAZA ACEST POPOR SA SE DEZVOLTE .CE SCOPURI MARSAVE SI ASCUNSE AVETI ,IESITI IN FATA NOASTRA SI VORBITI RASPICAT,CANDVA MA MANDREAM CA SUNT ROMAN ,ACUM NU MAI POT DE RUSINE UNDE MA DUC NUMAI DE NOI SE VORBESTE DE RAU BINEINTELES ,A TREBUIT SA LUAM CALEA PRIBEGIEI SA PUTEM SA NE HRANIM FAMILIILE SA BATEM IN PORTI STRAINE SI SA NE DESCURCAM CA VAI DE NOI ,CA NE-ATI SUFOCAT CU INCOMPETENTA SI JAFUL LA CARE A-TI CONTRIBUIT MAREA MAJORITAE A POLITICIENILOR.A VENIT VREMEMEA SA DATI SOCOTEALA PENTRU INCOMPETENTELE VOASTRE SI A TOT CEEA CE ATI FACUT ,LUMEA ASTA NU VA MAI INGHITE ,E DESTUL .

  1. Hai ma ca nu-i asa de rau 😀
    Nu trebuie decat sa inmatriculezi drona si sa ceri autorizatie de zbor peste o anumita zona. In rest e ca si pana acum :)))))))

  2. Asta-i ultima pe care ar fi putut-o scoate. Niște ratați!

  3. Da, cerere pentru autorizatie de zbor peste o anumita zona cu 45 de zile inainte. Ai tu siguranta ca fix peste 45 o sa fie timp frumos, fara vant puternic ?

  4. Cam trist.

    Oricum, sincer si un RF te poate lovi daca pica de la cateva zeci de metri. Sa nu mai zic de ARF-uri sau de cele profi care au 3-5kg. Inteleg necesitatea de a interzice filmarea in spatiile populate, pe langa cladiri s.a.m.d. Electronica de pe dronele curente nu e electronica de pe Airbus/Boeing, si nici nu are cum sa fie, iar despre ideile si indemanarea proprietarilor, nu stiu ce sa zic, dar nu m-as increde ca toti au „tiglele in regula pe acoperis”. Cateva exemple:

    http://www.youtube.com/watch?v=yAoSHxzEcT4
    http://www.youtube.com/watch?v=oEgqEVaPkE8
    http://www.youtube.com/watch?v=f9H3Ods1sQ8

    Adica, inteleg ca mergi sa filmezi undeva, iti faci niste planuri, iti iei niste masuri, te asiguri ca totul e in regula si ca spatiul in care filmezi e sigur si nu se pot intampla minuni. Dar din astia cum vezi in videourile de mai sus, te pun rau de tot pe ganduri.

    P.S.: Personal, o sa ma duc sa filmez caprioare prin camp, si varfuri de brad pe la munte. Vad ca lui Brylu ii merge.

  5. Urmeaza carnete de soferi si cod rutier pentru condcatorii de masinuțe cu telecomanda.

  6. P.S. Abia astept sa incalc legea … o sa ma simt ca un rebel !

  7. E rRomania, e tara noastra…din pacate. Sincer, nici nu ma asteptam sa rezolve o problema. Ei au targe la cate prostii pot sa scoata intr-o luna. Sa le fie rusine.

  8. „nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date”

    @Razvan, magazinul ca magazinul, dar cu FPV-ul ce te faci ? 🙂

  9. Poate daca si-ar permite oricine ar deveni o problema, dar la cat sunt de scumpe la momentul actual nu stiu cati dintre cei care isi doresc isi pot cumpara ceva mai mult de un Hubsan X4.
    In plus, felul cretin in care e gandita legea e doar inca un aparat din care sa se faca bani. Omologari, aprobari si alte acte costa, iar banii merg in bugetul statului ruman si de acolo mai departe in buzunarul cui trebuie…
    Asa ca pe mine ma lasa rece bunele intentii ale statului curului. Daca esti prost poti sa lovesti oameni pe strada si cu bicicleta(chiar si mortal). Aia inseamna ca trebuie sa ne asteptam la nu stiu ce reglementari?

  10. Stiti cumva daca ai nevoie si de un padurar, ca sa recupereze dronele avariate?

  11. Nu va mai inflamati atit ca ce tara de cacat, ne-au interzis jucariile (e tara de cacat, dar nu d-aia). Filmatul cu dronele este reglementat strict in mai multe tari, printre care America si Anglia. In UK trebuie sa ai licenta de pilot si asigurare ca sa filmezi cu drona, in America nu-i voie deloc.

    Au facut si astia de la noi ce au vazut la atii.

  12. Pe când maşinile de scris vor trebui înregistrate la miliţie… pardon, poliţie?

  13. O logica exista. La inaltimea la care se ridica o drona mai zboara elicoptere si avioane usoare. Un bolovan de cateva kg in elice, in timpul zborului, cred ca nu place nimanui.

  14. DOM, teoretic pare bine ce zici tu. Practic, asta nu s-a întâmplat niciodată.

  15. nici sa se prabuseasca un avion intr-o padure izolata de lume iarna se pare ca nu s-a mai intamplat niciodata. motiv pentru care au murit niste oameni si am fost luati toti prin surprindere. potrivit tie ar trebui sa asteptam prima data sa cada o drona d’asta in capul cuiva si sa-l omoare, dupa care sa luam masurile normale de preventie.

  16. Incredibil… dar sa legi o camera de un pescarus ai voie?

  17. Scuze ca nu sunt in asentimentul vostru, dar in afara faptului ca nu vreau sa iau o drona in freza, sincer nu sunt incantat de faptul ca orice cocalar care-si ia o drona sa poata sa ma filmeze ca asa are el chef. Exact cum nu-mi place sa m-i se asculte telefonul sau sa m-i se urmareasca traficul de net.
    Ma deranjeaza decizia – am vre-o 6 aeromodele, toate peste 1 kg – insa nu consider ca este exagerat sa se restrictioneze accesul in sfera intimitatii personale.
    Poate unii vor sa filmeze o pajiste sau o padure. Dar majoritatea „dronarilor” sunt niste voieuristi tehnologici dornici sa filmeze „ce face altii”.
    In nici o tara civilizata nu este permisa filmarea aeriana „la liber”. Chiar si FPV-ul (flight per view – adica conducere remote prin camera) este interzis din aceste motive. Iar majoritatea statelor restrictioneaza zborul telecomandat la raza vizuala directa a pilotului.
    Sa o duc spre extrem: Daca considerati ca este normal sa apareti pe pornhub impreuna cu nevasta fiind filmati de un mucos cu drona…

    • Pai asa orice cocalar poate sa-si cumpere un obiectiv bun si sa faca un film si niste poze mult mai misto din blocul de vis a vis. Le interzicem si pe alea?

      Pentru privacy exista legi in vigoare deja.

  18. Eu cred ca trebuie sa incepem cu cereri de autorizatii in masa. Dupa cateva mii de cereri o sa le treaca :))

  19. 1. nu instig la violenta dar unii dintre conducatorii nostri ar trebui spanzurati de limba!
    2. ca sa vedeti care este nivelul de inteligenta si cate informatii detin rahatii din conducere, in acest ordin, nu se face diferenta intre un multi-rotor (drona e prea mult spus, greseala impamantenita de cei din TV ca sa faca reportajul mai interesant) si un aeromodel a carui portanta este data de catre aripi fixe!
    3. sunt multi oameni, modelisti, cu multirotoare care-si fac un ban de bere din asta si ma refer la cei cu mult bun simt! IN ACELASI TIMP SUNT ALTII INCLULTI, INCAPABILI DE O JUDECATA CORECTA CARE DIN EXCES DE ZEL ZBOARA DEASUPRA OAMENILOR, AUTOTURISMELOR…ETC…binenteles cu accidentele de rigoare! TOCMAI DIN CAUZA CELOR CA EI, NOI MODELISTI AM PICAT DE PROSTI!
    4. printre randuri…oarecum se incearca invierea fostei federatiei romane de modelism, in care cativa oameni mari au ramas, restul niste lipitori si scursuri!
    5. de profesie sunt inginer, practic zborul 1:1, dar din lipsa de timp…zbor si aeromodele si asa numitele drone, din doua motive: a) placerea de a mesterii b) satisfactia lucrului facut de mana mea, functional!
    6. „(1) Operarea aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord în spaţiul aerian naţional” ca sa vedeti cat de prosti sunt…am planoare radiocomandate de peste 2kg, aprox 4m anvergura! sa inteleg ca le pot zbura in „siguranta” pentru ca nu sunt motorizate!!!! PROSTI facuti gramada, nestiind absolut nimic cu ce se manaca acest hobby.
    7. ceea ce a fost publicat, este un ordin, care nu are nicio implicare penala!
    am incercat sa-mi vad de treaba mea, de-a lungul timpului, sa nu deranjez pe nimeni cu avionasele mele, poate niste miori cocotzate in varf de munte…dar un asemenea ordin, ma scoate-n strada!!!
    8. inchei, mahnit, sa vad inca odata ce oameni prosti si inculti ne conduc tara!

  20. Incredibil cata ticalosie la acesti liberali. Dreaku m-a pos sa-i votez.Jur ca nici eu nici prietenii mei nu-i vor mai vota niciodata, aceste partide ticaloase. Acum se leaga si de jucariile copiilor? Incredibil.

  21. Vorbesti ca sa nu taci : )) ai visat azi noapte ca sunt interzise dronele in state?

  22. eu cred ca e mai simpla treaba. nu s-au interzis dronele, ci s-au interzis dronele fara autorizatie. si atunci, pe o piata care ma astept sa creasca (o sa fie din ce in ce mai multi oameni care o sa vrea filmari din aer) o sa aiba drept sa opereze numa aia care au autorizatie. puneti pariu ca primele firme care o sa isi autorizatie sunt neamuri sau chiar aia care au dat legea?
    fraierii ailalti n-o sa primeasca autorizatie pentru ca n-au palarie, de exemplu.

  23. @Raresh,
    Degeaba ii spinzuram de limba, daca au aparut chiar si aici pe blog unii care APROBA aceasta masura stalinista!!!
    Uite de exemplu la faza criminala cu aprobarea cu 45 de zile inainte: esti profesionist, ai drona avizata, licentiata, asigurata, platesti taxe … clientul te asteapta 45 de zile sa ii faci clipul publicitar? Ce te faci daca in ziua aprobata etste cetaa deasa?!
    Pe vremea luni Pingelica masinile de scris erau inregistrate si trebuia anual sa dam „test”, sa ducem o pagina de proba, dar Cizmarului nu ii venise (inca) ideea sa inregistreze sau sa interzica aparatele foto si teleobiectivele, sau aparatele de filmat (cu film de 8mm, pe atunci)…

  24. Hai sa fim seriosi, ceri si tu de 7 ori, pentru 7 zile consecutive si gata. Nu asta e problema…

  25. Exista vreun tip de autorizatie emis pentru UAV? Poti sa obtii de undeva? Iti va da cineva autorizatie pentru asa ceva? Sa-mi spui si mie cand primesti, te rog

  26. Pai asa depunem cerere zide zi si acoperim toate zilele anului!

  27. Aceasta lege nu reprezinta altceva decat o noua piedica impotriva democratiei, folosind niste explicatii care l-ar face sa rada si pe un copil de gradinita. Adica eu nu am voie sa cumpar un cadou o jucarie zburatoare si sa o folosesc in curtea mea, pentru ca am nevoie de permis si de autorizatie de zbor, am nevoie de intocmirea unui plan de zbor, o declaratie din partea vecinilor ca sunt de acord ca in „spatiul aerian din curtea mea” am voie deci sa folosesc o jucarie zburatoare, apoi am nevoie de o aprobare speciala pentru folosirea unor canale de radio-frecventa pentru telecomanda aparatului, si este foarte posibil sa mai am nevoie si sa iau ceva ore de antrenament de zbor si sa obtin o diploma care sa ateste ca sunt capabil sa folosesc o dracovenie de aia zburatoare. Evident, la sustinerea examenului de aptitudini nu scap de o evaluare psihiatrica (psihologica?!), si trebe sa fiu la zi cu plata impozitelor, si daca se poate chiar si firma unde sunt angajat trebuie sa aibe toate taxele si impozitele platite. ABERANT !!!!! Este aberant ce gandesc ministrii ceia, e aberant de incapacitatea de care dau dovada, e aberant ce salarii nesimtit de mari au aceia, si e aberant ca sa cenzureze jucariile astea inofensive. Ce o sa urmeze dupa aia, or sa inchida aerocluburile elevilor, nimeni nu mai are voie nici sa lanseze in aer un avion chiar si fara de motor, nu mai avem voie nici sa inaltam zmeie??? Pai mai ramane sa cenzureze si telefoanele smart, apoi sa cenzureze si canalele TV si atunci chiar suntem in Epoca de Aur care atat de mult si-a dorit-o implinita un fost mare conducator de tara. Pentru ca aceasta lege scoasa din exces de zel, nu reprezinta decat un pas inainte spre anti-democratie, spre societatea totalitara. Si cine nu realizeaza ca daca au pus „sechestru” chiar si pe micile jucarii, si nu vede in ansamblu directia inspre care ne indreptam, atunci nu are decat sa se uite mai departe la telenovele, sau sa scormoneasca prin gunoie daca nu are televizor, dar pentru ceilalti care au un dram de minte in capatana ii invit sa reflecte si sa realizeze ca pas cu pas devenim sclavii unei conduceri totalitare intr-o tara cu pretentii de tara democratica.

    • Democratia in sine, este o mizerie, o iluzie a libertatii, un nume sub care se unelteste o noua dictatura mondiala.
      Deja, nu mai este vorba doar de drone. Daca facem un pas inapoi si privim imaginea de ansamblu, vedem cum libertatile sunt din ce in ce mai restranse.
      Trebuie o adevarata revolta (nu ca facatura din 89 ) care sa elimine si sa traga la rapundere „termitele” ce au distrus Romania in 25 de ani , dupa care, sa punem in loc oameni capabili, creiere adevarate de care nu ducem lipsa si care (dupa cum bine spunea Florin Colceag) ar fi in stare sa transforme Romania in bine, doar in cativa ani.
      Ne resemnam de cate ori apare o noua regula, corecta sau nu.
      „Azi un ou, maine un bou”
      Documente biometrice, sunt obligatorii…desi la inceput, sustineau ca vor fi optionale. Se practica biruri, taxe si haituirea celor mici, timp in care sunt scutiti de taxe si datorii de miliarde, corporatisti sau diverse state. Avem taxe de poluare aberante, iar ei…defriseaza nestingheriti si polueaza solul prin fracturarea de sist. Interzic dronele…., iar ei nu sunt in stare sa rezolve probleme mai importante precum gasirea unui avion in padure, ori salvarea unor vieti de la incep, pe un lac in mijlocul „civilizatiei”
      Maine, ce mai urmeaza ?
      Chip-ul in fund ?
      Suntem o natie de idioti, care inghit orice pe principiul ” asa este in tarile civilizate”.
      Noi, avem resurse dupa care „tarile civilizate” tanjesc (si probabil le vor avea, tinand cont de atitudinea unora) si interesul este ca noi, sa fim varza din toate punctele de vedere. Fara educatie, sanatate, vlaga….sclavi obedienti, ocupati cu telenovele si show-uri ieftine, nu care, cumva sa fim atenti la cum se dau legi pe shustache, care ne restrang libertatile, sau cum suntem trimisi ca si carne de tun, la un posibil razboi ce nu este al nostru, cum dispar padurile sau otravesc apele.
      Asta era problema noastra. Dronele.
      Treaba e ca cineva a mirosit un maer potential ca si sursa de „income” (la nivel global) si inca nu s-a stabilit modul in care poate fi cat mai profitabil.
      Probail…pana la urma, se va da drumu la zburat, insa numai dupa ce sunt aruncate zarurile si in anumite conditii.
      Dupa o viata in care a incercat sa trezeasca lumea, George Carlin declara intr-un ultim interviu , ceva de genul ” Ma dezic de rasa mea, de specia umana”.

  28. Da, nu e rea ideea, punem GPS si camere pe zmee si le folosim in loc de drone…
    Si in loc sa mergem la vot, sa ne jucam cu zmeele pe langa sectiile de votare…
    Poate pana intra in vigoare legea asta doamna ministru al transporturilor va fi demisa ca e varza, varza modificata genetic…
    La ora actuala tarile dezvoltate vad din satelit mai bine decat orice drona ridicata la 50-100m de sol…Sunt cel putin 5 tari care au departamente specializate unde puteti face abonament sa va anunte daca ati uitat sa va puneti cerceii sau bratara preferata cand plecati de acasa…

  29. La naiba, tocmai am facut un avion de hartie. Sa dau cu el pe geam sau sa il desfac si sa ma potolesc? Incompetenta si cretinitatea conducatorilor nostrii ar trebui sa ne scoata in strada, nu sa ne uitam la „Nora pentru mama” sau la „Rromanii are talent”
    Legile sunt date IMPOTRIVA cetatenilor romani. Suntem furati in fiecare zi de alesi. Platim peste 300 de taxe si impozite!!!!! In nicio tara civilizata sau nu, Nu se platesc atatea biruri!!!!!
    Cum sa platesti ” TAXA PE STALP”??????
    Urmeaza majorarea cu 25% la toate taxele auto pentru cei ce au a 5-a roata in portbagaj!?? La asta sa ne asteptam?
    Egiptul a iesit in strada, noi ne uitam la televizor….

  30. REVO – nu s-a intamplat pentru ca inca nu sunt prea multe. Am citit insa de curand (imi pare rau ca nu am salvat linkul) ca in Cehia un elicopter al pompierilor nu a putut interveni la un incendiu (un depozit) din cauza numeroaselor drone ale presei si ale curiosilor amatori de filmari cu potential pe youtube.

  31. Stiu ca o sa primesc injuraturi, dar eu consider o usurare legea asta. Sunt pilot de ultrausor si deja se cam intunecau gandurile gandindu-ma la cum o sa fac slalom printre dronele care vor fi pe litoral la vara. ( Sunt din Constanta ) . Cu cat mai multe ultrausoare, nu e nicio problema, avem statii radio, comunicam unii cu altii chiar daca suntem in spatiu G (necontrolat), fiecare zbor e anuntat la COAP etc. Dar sa imi iau in freza o drona la vre-o 1000 de picioare pentru ca nu am nici cum sa o vad, nici cum sa fiu anuntat de ea, ar fi nasol.
    Conform legislatiei actuale, vor fi probabil cereri de segregare a zonei pentru filmari cu drone, e obligatia mea sa aflu inainte de fiecare zbor care zona imi este interzisa pentru a zbura drone pe acolo si totul e OK.
    P.S. Inca de anul trecut se juca unul cu o drona pe langa pista de la Clinceni in timpul unui miting aerian, nu a deranjat pe nimeni, ce-i drept, dar numarul lor este intr-o crestere exploziva…

  32. Pe mine ma mira cum multi sunt total indignati pentru ca unele lucruri din tara asta sunt aidoma celor din tarile „bananiere”, dar atunci cand un lucru este reglementat legal, asa cum se intampla in tarile „civilizate”, sar de fund in sus. Vreti sa traim intr-o tara „europeana”, dar lucrurile sa se intample ca in Burundi. Vreti libertatea de a face orice si oricum – sunt destule zboruri spre Africa sau America de Sud.

    Principiul care razbate din orice regim democratic si corect, la care toti aspiram, este „libertatea ta se termina acolo unde incepe a mea”. In cazul asta libertatea mea se refera la dreptul de a nu fi filmat fara acordul meu si pus pe youtube si mai ales dreptul meu de a nu imi pica in cap drona ta „made in china” si apoi alergand dupa tine prin tribunale ca sa imi platesti cheltuielile medicale.

    Nici nu ma intereseaza care a fost motivata celor care au initiat o asemenea lege, important este rezultatul: apararea unor idei de bun-simt: dreptul la intimitate si dreptul de a nu fi nevoit sa merg pe strada uitandu-ma tot timpul in sus daca nu cumva imi pica o drona in cap.

    In privinta primului aspect – daca in momentul asta cineva este filmat fara acord si clipul ajunge pe youtube singura modalitate de a mai face ceva este aceea de a-i implora pe cei de la youtube sa stearga clipul ori de cate ori autorul il pune acolo. Asta inseamna multe zile pana sa primesti un raspuns. Mai mult de atat nu ai ce face. Existand insa o reglementare legala atunci poate interveni un procuror care sa obtina de la youtube ip-ul celui care a uploadat clipul video si situatia va fi alta.
    In privinta celui de-al doilea: intotdeauna e mai usor sa prevezi decat sa tratezi. Prefer sa ma stiu in siguranta in spatii publice, decat sa fac rmn-uri si sa zac prin spital vreo luna. Si nu cred ca se pot compara dronele cu satelitii, asta e o gluma proasta. Desi exista sute de sateliti pana acum nu am auzit de un satelit care sa „pice” neprogramat. Tehnologia si calitatea pieselor dintr-un satelit nu cred ca se pot compara cu cele ale unei drone chiar si „profesioniste” de 4-5000 euro.

    La toate astea se mai adauga un lucru extrem de logic – prevenirea producerii unor accidente aviatice datorate unor drone care au ajuns printre palele unui elicopter ce zboara la mica altitudine. Daca nu ar reglementa nimeni asa ceva si s-ar intampla atunci ar fi o mare indignare ca nimeni nu s-a gandit sa ia masuri si uite cum un elicopter care dadea cu insecticid deasupra orasului s-a prabusit din cauza unei drone „pilotate” de Georgel de la etajul 3.

    Si ca o incheiere: pana la 18 ani am locuit cu parintii si fratele meu intr-un bloc de 4 etaje a carui geam de la baie dadea intr-o curte interioara foarte mica. Vecinii nostri de apartament aveau o fiica mai mare cu cativa ani decat noi. Pe la 16 ani (eu) si 18 (el) primul lucru pe care l-am facut atunci cand am ramas o noapte singuri a fost sa ducem calculatorul in baie si sa incercam sa tinem cu ajutorul unei undite telescopice un webcam cu un cablu usb inadit, oare unde? Evident nu am reusit sa vedem nimic in afara de un perete (atunci cand reuseam sa tinem undita nemiscata cateva secunde).

    Acum locuiesc la etajul 6 si vis-a-vis e un parc. Draperiile nu le trag niciodata, nu are cine sa ma vada ce fac atunci cand e lumina aprinsa. E dreptul meu sa nu fiu vazut in propria casa si nu e obligatia mea sa trag draperiile daca vis-a-vis nu e niciun bloc, in fond nu e ca si cand locuiesc la parter si am pretentia sa nu se uite niciun trecator la mine in casa pentru ca eu ma incapatanez sa nu trag draperiile. Dar una e un trecator si alta e un „trecator” care isi „piloteaza” drona intentionat in dreptul geamului meu. Mi se pare normal ca razvan sau altii de pe aici sa nu poata veni seara in parc si sa imi puna drona la geam si apoi sa ma trezesc cum 10000 oameni rad de mine ca ma uit la tv stand cu picioarele pe perete sau umblu prin casa in niste chiloti cu ursuleti. E treaba mea ce fac in propria mea casa si datorita unor reglementari legale (civilizate) daca treaba mea devine si treaba lui razvan atunci va trebui sa raspunda pentru asa. La fel cum e treaba mea daca in propria curte pe care am ingradit-o cu un gard de 2 metri, tocmai pentru a avea intimitate, sap in gradina complet dezbracat, daca in prealabil am pus un gard inalt si nu am cautat-o cu lumanarea sa fiu vazut. Si daca ai tupeul sa te urci pe gardul meu ca sa tragi cu ochiul pe proprietatea mea am si eu dreptul sa iti dau cu lopata peste ochi. Fix asa functioneaza lucrurile in lumea civilizata: nu dai buzna pe proprietatea nimanui (pe pamant, prin aer sau pe sub pamant) si nu te cramponezi de faptul ca daca cineva vrea intimitate ar trebui sa stea ascuns sub pat cu lumina stinsa. In sua esti somat sa parasesti proprietatea si daca nu. te astepti sa fii impuscat. In romania nu avem arme de foc cu care sa tragem in dronele care ne survoleaza proprietatea si ne filmeaza „cu japca”.

    Asa ca inainte sa va ofuscati ca nu mai este atat de usor sa filmati pe oricine si orice ganditi-va daca voua v-ar conveni ca unul „de-al vostri” sa va violeze intimitatea si sa nu aveti ce face in privinta asta tocmai pentru ca nu exista o reglementare legala.

    Vreti sa filmati cu dronele nestingheriti? Mergeti in padure unde puteti filma cat doriti, mergeti pe un camp sau filmati-va in propria curte, dar nu ma filmati pe mine cu degetul in nas pe strada sau in **** goala prin casa. E simplu. Asta inseamna democratia la care am visat: drepturi si obligatii.

    • Dragul meu, eu fac filme de acest gen; http://teamdronat.ro/author/razvanbb/

      De acum inainte n-o sa mai pot face.

      Nu zbor deasupra multimii pentru ca-mi e frica si nu ma intereseaza ursuletii de pe chiloteii nimanui. Exista paparazzi pentru asta si e treaba lor. O drona face galagie mare daca se apropie de geam si n-ai cum sa n-o observi. Iar daca filmeaza de la distanta crede-ma ca nu se vede absolut nimic. Exista legi legate de privacy.

      Problema mea este ca nu voi mai putea face filmele din link-ul de mai sus, nu chiloteii tai.

      Trebuie sa existe niste reglementari pentru ca nu e ceva ce oricine poate face dar asta nu inseamna sa tai de tot.

    • Si eu am patit-o in curte…de cand vecinii au descoperit tehnologia. Poti face lucruri frumoase cu o drona dar nu mai suport sa o vad si sa o aud in curtea mea. Am filmat, voi merge la politie, voi vedea daca se poate face ceva.

    • Pai e chestiune de privacy mai mult. Asa putea sa-si ia si un aparat foto cu zoom puternic sa spioneze prin vecini. Eu pe asta as merge mai mult.

  33. Ba poti face.
    Programeaza-ti de acum week-end-urile de vara asta, faci cerere de segregare de zona, solicitare de fotografiere aeriana si continui. Mai complicat, te duci cu toate hartiile pentru tot anul , pacat, dar sincer mie mi se pare corect. Filmuletele tale sunt frumoase, inofensive si in perfecta siguranta, dar daca ai fi pilot smurd, ai fi pregatit sa mori pentru ca la locul unui accident ar napadii ziaristii cu drone sa ia cadre mai spectaculoase??
    Poti veni tu cu o propunere care sa diferentiese oamenii de bun simt, de sacalii care ar face asa ceva? Si in acelasi timp sa respectii regulile aerului, zonele cu activare de la sol, sa stie toti de tine si zona in care zbori ( toate zborurile inclusiv cele ULM in spatiu necontrolat sunt anuntate la COAP). Fa o propunere care sa tina cont de toate aspectele de siguranta si punea sa o semnam, la petitii. Ce zici ?

  34. Foarte frumoase filmarile.

    Dar stii vorba aia „prefer sa scape 100 vinovati decat sa intre un singur nevinovat in puscarie”? Da, tu nu folosesti drona decat in scopuri admirabile. Dar pentru fiecare ca tine pot exista inca 5 care ar folosi drone SI pentru alte scopuri dubioase. Tu nu periclitezi in niciun fel traficul aerian la joasa inaltime, pentru fiecare ca tine pot exista inca 5 care o pot face. Asta e si motivul pentru aceasta reglementare. Din pacate nu exista nimic perfect, nici macar legi. Nu cred ca exista vreo lege care sa multumeasca pe absolut toata lumea. Intotdeauna vor fi unii discriminati sau nemultumiti. Tot din pacate nemultumirea ta este foarte intemeiata. Dar legile au intotdeauna ca target o majoritate. Majoritatea celor care au sau vor avea acces la astfel de drone, atunci cand preturile vor fi mai accesibile, este compusa din persoane care nu le-ar folosi doar pentru filmulete frumoase din natura, suntem totusi romani „descurcareti”. Cati barbati din 10 nu ar vrea sa vada ce face vecina de vis-a-vis in casa sau cat ar dura pana si-ar pierde viata un pilot al unui elicopter sau avion usor?

    Eu sunt curios cum este reglementata problema in tari mai „civilizate” pentru ca in mod sigur este deja reglementata. Era buna aici in articol si o astfel de informatie pentru comparatie.

    Cat despre cei care chiar au motive intemeiate sa fie nemultumiti exista modalitatea, nu foarte utilizata la noi, numita lobby. Daca tot exista atatea sute de petitii pe net cum ar fi sa existe una care sa ceara anumite modificari in favoarea celor ca tine, cu scopuri oneste si foarte responsabili, si cei care o sustin sa mearga la biroul senatorului/deputatului pe care l-au votat la alegeri si sa discute cu el? Lucrul asta se intampla in tarile la al caror statut aspiram: oamenii intra in legatura directa cu alesii lor. Eu as semna o astfel de petitie cu propuneri de bun-simt, tocmai ca filmulete ca ale tale sa poata apare in continuare. Solutii cred ca pot fi gasite si orice demers merita incercat.

    Dar, si o zic fara nici cea mai mica intentie sa te supar, pentru mine e mai importanta garantia intimitatii mele si a faptului ca nu este produs un accident aviatic decat filmuletele in sine. Si stii de ce? Pentru ca ar insemna sa o apucam pe acelasi drum pe care au apucat-o americanii: sa renuntam la cat mai multe drepturi ce tin de viata personala pentru pseudo cauze sau pseudo motive ce par rezonabile. Lor si se pare ok sa nu mai aiba viata personala pentru a fi mai in siguranta. Azi renunt la dreptul meu e a avea garantia unei vieti private pentru ca 10 oameni bine intentionati sa faca filmulete interesante si maine ma trezesc cu un cip in fund pentru alti 10 oameni care au facut o aplicatie de smartphone care iti arata ce fac vecinii. Nu, sacrifricarea anumitor drepturi nu este justificata de nimic, nici de clipuri video, nici de amenintari false nici de nimic. Daca se poate gasi o cale de mijloc rezonabila atunci e perfect. Daca nu asta e, cativa oameni bine intentionati care faceau clipuri foarte interesante o vor face mai greu sau deloc.

    Sa renuntam integral la o reglementare generala, nu foarte bine gandita, doar pentru ca o minoritate este pentru moment discriminata in favoarea unei majoritati este contrar ideii de democratie. Pentru ca pe principiul asta ar fi ok sa se permita si cumpararea armelor de foc din moment ce 10% din populatie este responsabila si nu ar face o tampenie cu ele. Doar ca pentru aia 10% vor exista inca 40% care vor trage in toate partile pe strada. Asa ca prefer sa fie discriminati aia 10%, decat sa stau cu frica ca ma impusca unul din cei 40% fara motiv.

  35. Hm… „sa te filmeze orice cocalar”. Pai toti cocalarii sau non-cocalarii se inghesuie la telefoane cu camera foto/video. In epoca noastra nu mai exista intimitatea din trecut. Pe domeniul public oricine are voie sa filmeze/fotografieze…nu mai conteaza ce si cum lezeaza…au aparut telefoane cu camere…au aparut legi nescrise care le-au surclasat pe cele scrise si gata. Acuma toti sunt fotografi nu ai vazut? E plin FB-ul de ei. Daca pana acum fotografii profesionisti isi puneau copyrightul pe cadre din stiute motive de hotie…acum toti cocalarii cu telefon isi scriu in paint…Ghita Cutarescu Photography. Si mai vorbeste Lion ca traim ca in Burundi…probabil el e masculul alpha care conduce ceata de salbatici. Si el face tot ce a scris ca facem noi ceilalti.

  36. e simplu, faceti toti cate o cerere pe zi in fiecare zi lucratoare. cand o sa vada astia teancu de cereri pe birou in fiecare zi o sa renunte la ele. garantat. a functionat si in alte domenii.

  37. doar la noi se poate intampla asa ceva. cum sa interzica niste amarate de drone. asta inseamna ca va interzice si elicopterele ?ca si ele zboara destul de sus si le poti atasa o camera video

  38. Toate ca toate, da’… am şi io o nedumerire: competiţiile FRMd sunt „reglementate” prin (mizeria asta de) ordin ministerial (ce valoare legislatif-adminisytativă o avea…) împreună cu alte reglementări /limitări (cam de prost-gust) însă, pentru aeromodele (sau drone, dacă vreţi), piloţii nu se nasc, ci se instruiesc (poate că ştiu eu greşit…), deci întrebarea /nedumerirea mea ar fi „Cum înveţi să pilotezi un aeromodel /drona?” în contextul acestui act normativ.

  39. Evident un proiect extras din putzul gandirii.

    Bun, ai nevoie de aprobare, bla bla bla. E contraventie sau infractiune? Si ce pedeapsa se da? Cine poate constata „fapta” si cum te prinde mai exact? Ca eu pot sta linistit pe terasa/in masina/in copac si drona zboara de jur imprejur (banuiesc ca exista si camere care permit vizionarea live de pe un smartphone sau ecran dedicat). Si daca apar „constatatorii” si drona e destul de ieftina la o adica o lasi sa zboare in cerc si tu a stergi linistit, daca ar fi sa se lase cu mititica, iar daca se lasa cu amenda poti sa estimezi daca te costa mai mult amenda sau o drona noua. Asta atata timp cat nu-i inregistrata drona undeva sa poata afla proprietarul dupa serie. Chiar si daca te declara inculpat pt ca esti singurul prin zona: „Ce vrei dom’le, eu sunt turist in trecere, cascam ochii dupa gargaritze”.
    Pana nu apar toate detaliile si nu acopera toate posibilitatile totul e o frectie la picior de lemn.

    PS: paparazzi pot folosi si niste bete telescopice cu camera montata in varf, 3-4m cred ca-s suficienti sa treaca de orice gard…

  40. După cum ştiţi proverbul că: Hoţului de hoţ i-e frică, s-au gândit să-şi mai ”scoată” ceva care să-i protejeze.
    Ceva stupid şi prostesc pentru realitatea vieţii dar folositor şi necesar lor.
    Pe când o lege pentru aerul expirat ?…sau pentru…dar lasă, ca să nu le mai dăm alte idei…

  41. Locuiesc in South Florida de ani buni,dar de ceva vreme m-a apucat pofta de „dronat”.Hm !Printre altele fac real estate foto.Ca sa tin pasu’ cu …trendu’,mi-am zis sa-mi iau si o „drona” sa ajustez bugetul,la fotografia ..elevata.Nu mare mi-a fost surprinderea,cind am citit ca „dronele” E interzise de-a fi folosite in scop comercial.O reglementare in aceasta privinta v-a fi luata de care „aeriali” americani,pina la sfirsitul anului 2015.Totusi,nu sint interzise ca hobby.Poti sa le zbori cu toate kilele kare le are,numai sa nu intri in spatiul aerian,mult mai aglomerat si mai „inalt” ca cel romanesc.Pt asta,la magazinul din orasul vecin..Hobby store,au quadroptere de toate calibrele.Totusi,am zis sa….Am fost la magazin,am vbit cu cei care sint acolo [profesionisti in aeromodele],in legatura cu foto-filmarea aeriana,comercial use…etc.Lumea cumpara IN DRACI QUQDROPTERE,[DJI,ARE O VINZARE FANTASTICA]cu preponderenta agentii de real estate [sau cei de teapa mea].Sa nu credeti ca le folosesc ca hobby,ci…in scop comercial.Cum ? Fac filmarile,foto,si resale,iar postarea pe web site,are motivarea „imagini editate”.Era acolo un tip,care a cumparat doua odata.Adusese una la reparatii,pt ca o lovise de un perete.A zis ca merita investitia,si nici naiba [deocamdata],nu are vreme si nici personalul necesar sa „acheteze zburatorii de drone”.In fine,la nooi la la nimeni,iar in ceea ce priveste BOMBONELUL,cu-kiloteii lui,sa faca bine si sa-si puna mintea dupa draperie,inainte sa …Toate cele bune si …LA MAI MULTE ZBORURI !!!!!!

  42. Dronele se pot dovedi foarte periculoase, atat pentru aeronavele reale cat si pentru publicul larg, daca sunt folosite fara discernamant (asa cum am sesizat in unele comentarii anterioare). Reglementrarea nu este de loc o aberatie si ar trebui sa fie chiar mai restrictiva, cu pedepse mai aspre pentru incalcarea regulilor. Imaginati-va ca o asemenea drona pilotata in apropierea unui aerodrom sau intr-o zona unde desfasoara zboruri diverse aeronave, este aspirata in motor sau in urma coliziunii produce prabusirea aeronavei. Sau o situatie mai simpla dar extrem de plauzibila, o drona scapata de sub control se prabuseste si raneste sau chiar omoara pe cineva. De asemenea, avand in vedere inventivitatea unor conationali in ceea ce priveste actele criminale, imaginativa ca acestea pot fi folosite pentru pregatirea unor lovituri (supravegherea unui obiectiv) sa pentru sprijinul loviturii in sine (alarmarea hotilor asupra sosirii cuiva).

    • La fel si cu orice vehicul motorizat (auto, moto ..etc).
      Zilele trecute, vazusem postarea cu accidentul din Brasov, in care un BMW s-a dezintegrat pur si simplu.
      Pe cand , interzicerea acestei marci ? Vreau sa ma simt mai sigur.

  43. Aici vorbesc multi invidiosi ,da dom-le statul are dreptate!
    Oamenii au dreptate, sunt filmati,ba ca ii loveste drona in cap,dar statul care te filmeaza si care iti asculta telefonul si care are fel de fel de aparate de zbor,nu va mai deranjeaza ? Nu te mai poti distra cu familia (cu copiii) cu un aeromodel ca iti trebuie aprobare !

  44. Vreau sa îmi iau un elicopter,respectiv o drona (desigur,cu o camera).Dar mie frica de „nebunii” de piloti de la SMURD Galați ca ăsta au proba sau ce au ei în fiecare săptămână și zboară numai la 20-30 m.De lege nu e problema,o pilotez prin cartier,oricum,nu este o pedeapsa exacta pentru pilotarea unei drone/elicopter/avion.

  45. Vecinul meu si a luat drona, are peste 1 kg si de 2 zile ma filmeaza in continuu in curte. Ba chiar imi da senzatia ca mi sufla in ceafa, unde ma misc, hop si drona. Sa nu mai spun de baraiturile insuportabile, in continuu! Prefer sa mi se asculte telefonul ca nu aud oricum nimic interesant, decat sa ma filmeze un vecin cu care am mai avut neintelegeri.

  46. Buna ziua,
    E de inteles ca in anumite conditii s-a interzis zborul cu dronele. Ma refer in orase, deasupra multimilor de oameni, in legatura cu diferite evenimente.
    Dar cum ramane cu proprietati private in regiune montana? Unde cat vezi cu ochii este pustietate, nici urma de civilizatie, iar jumatate din orizont e terenul tau. Nici acolo nu ai voie sa te ridici un pic in aer pe langa casa? Tinand cont, ca casa nu este nici macar in varf de munte, deci muntele continua sa urce inca vreo 200 m. Ma refer la avione care nu au zburat niciodata (normal ca nu) printre acei munti, pe vale in sus.
    Cred ca in asemena situatii, poti zbura fara probleme pt. ca: 1) Nu te vede nimeni. (asta totusi nu inseamna ca e legal). 2) Care ar fi pedeapsa daca esti prins?
    Ar trebuii sa fie diferenta intre unul care zboara cu o drona in centrul unui oras, iar altul care zboara cu o drona in locatii pustii, fara pericol de ciocnire cu avioane.
    Dvs. ce parere aveti Domnul Razvan?
    Cu stima William

  47. Zicea cineva mai sus ,ca in nici o tara civilizata nu ai voie sa zbori: Uitati de exemplu Danemarca. Aici ai voie.
    In Danemarca (ca si in alte tari – unde difera un pic) regulile de zbor cu dronele sunt simple:
    1) Altitudinea maxima 100m
    2) Distanta minima pana la baza aviatica 8 km.
    3) Distanta minima pana la aeropoarte publica 5 km.
    4) Distanta minima pana la cladiri publice/private 150 m.
    5) Distanta minima pana la locuri de accident (deci unde s-a produs un accident inainte – nu are voie sa fie filmat)200 m.
    6) Distanta pana la drum public – de marime mijlocie (sau mai mare) 150 m.
    7) Distanta minima pana la propiretati ale casei regale 150 m.
    Sursa: http://droner.dk/regler-for-droneflyvning

    1) Deci, anumite persoane la care le e frica ca le pica o drona in cap, POT SA STEA LINISTITE!
    2) Dupa cum vedeti nu este pus in pericol traficul aviatic
    3) Nu esti urmarit de nici un paparazzi (numai daca te afli intr-un loc pustiu).. haha .. nu, glumesc, deci nimeni nu are voie sa zboara la tine la fereastra, pentru ca ar fi incalcare de legea 4
    4) Cine vrea sa zboare in pustietate, poate sa o faca fara probleme.
    5) Cat timp acele reguli sunt respcetate, nu are nimeni nici o problema!

    Is de acord ca sa nu se zboare in orase, locuri publice, concerte, DAR in locuri pustii de ce sa nu ai voie? De ce sa interzici total zborul cu dronele, pentru ca unii vor incalca legea? (si vor zbura in oras).La fel poti sa spui: Hai sa nu mai dam la nimeni carnet de conducere, (si sa se circule numai cu transport comun), pentru ca unii conduc in stare de ebrietate!
    O zi buna!

  48. Raspuns pentru
    lion #53 – sâmbătă, 25 ianuarie 2014

    Dupa cum vedeti, toate nedumerintele dvs, sunt luate in considerare in alte tari, unde este voie sa se zboare cu dronele. (am postat un alt raspuns cu Danemarca de exemplu). Faptul ca cineva te poate filma si pune pe youtube, asta se poate face si cu telefonul mobil. (unele chiar au zoom optic). Dar daca vorbim de incarcare de filme sau poze pe youtube cu tine, aceasta este o lege speciala care interzice acest lucru. Poze si filme, dupa cum intelegi se pot face cu multe aparate, de ce sa fie interzise dronele? Hai atunci sa interzicem si telefoanele mobile, ca poate trece cineva pe strada pe langa mine, si facandu-se ca vorbeste la telefon ma filmeaza din trecere, si ma pune pe youtube.. LOL.. fratilor, hai sa fim seriosi..lasati youtube in pace..

  49. Am citit si articolul si coemment-urile cu interes pentru ca detin o drona si pana acum am filmat sute de ore cu ea far sa se intample nimic desi marturisesc de cate ori o faca am un morcov undeva. Nu pentru ca nu as fi sigur de pilotaj ci din cauze tehnice pe care nu le poti anticipa. O drona cu valoarea de pana in 4000 de ron nu poti fi sigur ca nu o va lua razna si te trezesti ca o ea aiurea fara sa-ti explici de ce. Cel mai periculoas este insa combustibilul recte bateria. Din cauza bateriilor am avut probleme cu drona in sensul ca inexplicabil drona facea ce voia ea numai ce voiam eu nu. Cu chiu cu vai am facut cum a facut Iovan cu avionul la rasul copacilor si am salvat-o intr-o creanga. Am deja doua baterii trase pe dreapta pentru ca s-au umflat la cateva luni de la achizitie. Nu este normal asa ceva si sincer astept ceva peste DJI. O alta chestie periculoasa este sa te duci mai mult decat iti permite sa o vezi cu ochiul liber. Mi-a intrat intr-o zona cu nori pufosi pe cer si s-a confundat de nu o mai vedeam neam. La 100 doua de metri mai e ce mai e dar la 1 km jumătate ma indoiesc ca se mai intoarce acasa…As vrea sa concluzioneze cineva un lucru clar si simplu. Putem folosi nene Drona fara sa intram la bulau? Ce trebuie sa faci sa devii legal si daca nu se poate de ce? Si ce putem face toti cei care facem asta si suntem cu neuronii acasa! Din ce am citit am concluzionat ca putem folosi drona doar pe miriste fara camera video .Inregistrati la aeronautica cu cerere cu 45 de zile inainte! Daca e asa intreb oare astia sunt sanatosi la dibla?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te autentifici.