De ce e bine să folosești PayPal pentru plățile online

35 - uite că lumea apreciază acest articol. Zi-mi și tu dacă ți-a plăcut.

Am cumpărat plin de voioșie și de încredere un soft de prelucrare video pentru Mac. Am pornit plin de încredere, am testat versiunea demo care a mers pe fișierul de test și am aruncat cu 150 USD într-un producător de pe internet care îmi oferea această posibilitate.

După ce mi-am instalat și activat versiunea full, am constatat că softul respectiv era în realitate o mizerie plină de bug-uri care mergea doar la răsărit de soare într-o zi de vară ploioasă.

Am cerut plin de nervi banii înapoi și atunci a început distracția. Am cerut la câteva minute după ce am făcut achiziția. Mi-au răspuns a doua zi că își cer scuze și au început cu dansul: dar ce ai făcut, dar ce fișiere ai folosit, dar ai downloadat întâi versiunea demo, dar ai testat înainte versiunea demo, dar ai citit term and conditions…

Am mai încercat încă o dată se le spun că nu mă interesează softul lor și că deja l-am dezinstalat și că-mi vreau banii înapoi. Răspunsul a fost cam în același stil cu cel de mai sus.

Fiind băiat deștept la bază, plata pentru acel soft am făcut-o folosind PayPal. Și fiind și mai precaut decât mama, am deschis un caz la PayPal în paralel cu plângerea pe care am depus-o și la producător. Așa că în a treia zi, am luat cazul deschis în PayPal și am apăsat butonul de „escalate to PayPal”. În câteva ore aveam banii înapoi în cont. Eram protejat de buyers protection program și asta a fost.

Ce e nasol cu tranzacțiile internaționale că este aproape imposibil să apelezi la vreo autoritate care să te ajute. Așa că cel mai simplu și mai ușor este să tranzacționezi prin paypal. Băieții reacționează imediat și mediază orice conflict protejând consumatorul și penalizând furnizorul. Funcționează și la produse și la servicii.

Am scris acest articol pentru că am observat o ușoară  frică a prietenilor mei de a-și face cont pe paypal. Da, îți stochezi un card de credit/debit la ei și cred că de acolo și teama asta. Dar mai bine stochezi la ei decât să stochezi la tot felul de anonimi de pe internet. Așa când îți cumperi ceva, selectezi paypal la checkout, îți bagi username și parola și sănătate… ai plătit. Și poți să și primești bani și să trimiți bani mai ieftin decât tranzacțiile internaționale prin bănci. Eu folosesc încă de la apariție și nu am avut niciodată probleme cu ei.

Așa că folosiți PayPal cu încredere. Este, pe lângă comoditatea de a face plăți, pentru protecția noastră a consumatorilor.

11 comentarii

  1. Eu am fost obligat de Cydia :)) pentru ca imi trebuiau tweakuri, sa imi fac cont de PayPal. Nu regret, il am de 6 ani si tot ce am platit international doar cu PayPal.
    Cam greu scoteai banii de la ei fara.

  2. Folosesc paypal de cand a fost acceptata si Romania in sistem. Nu am avut niciodata probleme, am facut cumparaturi pe net (nu doar chestii „virtuale” – hosting, domenii, diverse script-uri), am vandut chestii pe net etc. Cardul atasat de paypal nu trebuie sa aiba prea multi bani, daca ti-e teama de probleme. Si contul atasat sa fie tinut mai slab alimentat. Daca se intampla vreo chestie (cam putin probabil, dar nu stii cum da necuratu’), au acces la cativa dolari. Contul de economii eu il tii departe de tranzactiile online si esti bine merci.

  3. Poate că e bine pentru cumpărător dar în alte cazuri PayPal o suge rău. Am trimis un colet în Anglia, cu factură, totul legal pentru cineva care avea o nuntă și cumpărase o rochie – i-am menționat că durează câteva zile. Totul ok până văd că a deschis o dispută la PayPal cum că produsul nu a ajuns, i-am răspuns și acolo și am atașat dovezi și am rugat-o să închidă disputa (pe e-Mail mi-a scris că a trecut nunta și că nu mai are nevoie de rochie) și până la urmă au închis disputa cei de la PayPal și mi-au limitat contul. Îi sun, le explic și la sfârșit îmi spune că nu se ridică această limită și că este permanentă. Să nu mai spun că 45 de zile nu am avut acces la banii mei, ceea ce este o ilegalitate să-mi blochezi banii până la revizia lor lunară sau ce fac ei. Am putut să scot banii într-un sfârșit dar contul tot este limitat. Porcărie. Nu-mi place sistemul și nici nu o să-l mai folosesc.

  4. Exact ce a scris Dominic voiam sa scriu si eu.
    PayPal este un sistem care protejeaza foarte mult cumparatorul, poate chiar prea mult.
    Fac deseori achizitii prin PayPal dar si o buna parte din incasarile pe care le avem sunt via PayPal. Per total ca si sistem sunt de departe cel mai „functional” procesator, dar nu despre asta este vorba.
    Ca si client intotdeauna m-au multumit, desi am auzit de la multi horror stories si din partea asta, dar eu nu am patit sa nu fiu rambursat, evident, daca era cazul.

    Cat despre partea de vanzator, situatia sta foarte diferit. Vanzatorul, cred, are de spus cam 20% din cuvantul unui caz. Clientul, fie el bun sau rau cred ca are un procent de peste 50% iar restul revine PayPal.
    Frecvent primesc cereri de rambursare pentru produse vandute pe eBay(ie. echipamente iesite din uz, dar in stare buna de functionare) si in special pe serviciile de la firma.
    Motivele sunt in general, ‘not as described’ in cazul echipamentelor, insotite si de un mesaj, returnezi jumatate si este in regula.. iar pe partea de servicii, ‘buyer stated that they did not authorize’, asta dupa ce ajung sa foloseasca 30+ de zile serviciul.

    De ce s-a ajuns la o asemenea situatie? Stim prea bine, clientul nostru, stapanul nostru, iar cateva pierderi pe ici pe colo se pot acoperi usor…

    Noi analizam sa nu mai oferim PayPal ca si metoda de plata pentru serviciile mari si pentru domenii, riscul pe care ni-l asumam incepe sa creasca suficient de tare incat sa nu se mai justifice.

    Inainte sa inchei, desi in trecut daca vindeai un produs, tu ca si vanzator beneficiai de bani si puteai mai departe sa ii folosesti dupa bunul plac. Acum banii sunt blocati nN zile astfel incat cumparatorul sa fie in perfecta siguranta.

  5. Imi este foarte util feedback-ul de pe partea vanzatorului. Ma pregatesc sa deschid un magazin online international si ma gandeams a folosesc plata prin paypal. Acum am ceva indoieli dupa ce mi-ati povestit. Poate gasesc alta solutie.
    Multumesc!

  6. Ca si cumparator PayPal e cea mai buna optiune. Ca si vanzator nu ma pot pronunta desi am auzit si eu multe cazuri ca cele enumerate de mai sus. Unii cumparatori abuzau de acest serviciu. Cumparau produsul, il foloseau ceva timp iar dupa aceea il returnau pe diferite motive.

  7. Și eu folosesc paypal aproximativ de când au introdus și Romania în sistem.
    Îl folosesc în special pentru site-urile dubioase în care nu am incredere.
    Nu a fost nevoie niciodată să apelez la acel serviciu de protecție, dar e bine de știut că există și funcționează.

  8. Din comentarii se pare ca da e bine, elegant,frumos cat de cat dar…doar daca esti cumparator.

  9. Eu folosesc PayPal încă de când nici nu prea auziseră pe la noi de el. Cel mai sigur, și de multe ori am dat și eu Claim.. fiindcă mulți pe net sunt jăpcari 🙂

  10. Si eu stiu cazuri de prieteni ce foloseau ocazional, iar la o incasare mai mare s-au trezit cu tot contul blocat multe zile pana au reusit sa discute cu ei pentru ridicarea limitei. Culmea unul din ei incasare 400euro, iar altul 1000. Din acest motiv au blocat tot ce aveau pe cont pana atunci (numai incasari mici sub 20euro faceau de fel) si plati la randul lor similare pe diverse produse ieftine. Nu e chiar ok dar pe total paypal merge excelent. Am luat foarte multe de pe ebay cu el dar si din alte situri si cum ai zis tu e mai bine sa stea cardul meu atasat la ei decat sa-l bag pe nu stiu ce site dubios de banca din Spania sau Italia. Am fost nevoit sa fac si asta si banca mea a dat telefon la cateva minute dupa blocarea banilor sa intreba daca eu am facut acea tranzactie.

  11. Revin cu raspunsul de la PayPal care a decis ca este ok sa oferi timp de 3 luni servicii si pe urma sa ramburseze banii:

    Dear Nnn SRL,

    One of your buyers opened a case for this transaction. This means that the buyer has asked their financial institution to reverse the money for this transaction.

    We want to help you, and are disputing this case with your buyer’s financial institution.

    Here are the case details:

    Buyer’s name: NNN
    Buyer’s email: NNN@gmail.com
    Buyer’s transaction ID: Nnnn
    Your transaction ID: Nnnn
    Transaction date: 25 August 2016
    Transaction amount: 6,00 EUR
    Disputed amount: 6,28 EUR
    The disputed amount has now been debited from your PayPal account because of the following reason(s):

    This transaction was not marked as eligible for Seller Protection.
    In addition, you have been debited a 16,00 EUR chargeback fee.

    If the financial institution decides the case in your favor, we will notify you that the payment will be returned to your PayPal account.

    We understand that you may not have been expecting this case. If this case has made your PayPal account balance negative, please log in to your PayPal account and add money to your PayPal balance.

    We’ll email you if we need any further information from you.

    Thank you for your patience during this process. We appreciate your business.

    Sincerely,

    PayPal

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te autentifici.