Am condus noul Citroen C4

  Zi-mi tu primul dacă ți-a plăcut acest articol.

Am condus un e-HDI 110 și un HDI 150. În traducere liberă: un micro hibrid diesel de 110 cai cu cutie automată și un diesel de 150 de cai cu cutie manuală.

Foarte simpatice. Am fost încântat din prima de bord. Arată ca panoul de comandă de la o navetă spațială. Are tot felul de display-uri combinate cu jucării mecanice fine. Totul este construit pentru a ne simți bine când stăm la volan. Locul ăla este cel mai mișto din toată mașina.

Dar cum lucrurile mișto au și un final, am fost nevoit să mă mut pe locul din dreapta. Moment în care am constatat că m-am înșelat. Viața este mișto în C4 și dacă nu conduci. Spațiu, masaj lombar și vedere prin pavilionul panoramic vitrat (am și filmat asta). Adică un fel de relaxare totală.

Să vă zic de atenția la detalii și de calitatea materialelor? Nu vă mai zic… 🙂 Ba vă zic. Sunt foarte încântat. De la butoane și beculețe până la bordul modelat din spumă. Acesta din urmă dă o senzație de robustețe incredibilă.

O singură problemă am descoperit. Cutia de viteze automată. Ceva e gândit greșit la ea. Când schimbă treptele de viteză, ai senzația că cineva apasă pe frână. E ceva cu care trebuie să te obișnuiești.

Repet: la volan este cel mai mișto loc din această mașină.

Vă las să vă delectați cu filmul drive-test-ului:

Prețurile noului Citroen C4 le găsiți aici.



Ce mai cauta lumea (lista generata automat):
  • citroen c4 pareri
  • citroen c4 2011
  • citroen c4 cutie automata
  • citroen c4 pareri 2011
  • de ce curge ulei de la motor de 1 6 benzina citroen c4
  • forum citroen
  • peugeot 206 automat forum

28 comentarii

  1. Frumoasa masina! Si primul C4 era frumos cand a aparut acum vreo 7-8 ani, nu?

    Dar cand iti explodeaza turbina la 4 luni dupa ce a iesit din garantie, turbina care costa aproape 9000 lei fara tva(asta acum vreo 2 ani) si fara manopera…bulindu-ti si doua pistoane si alte piese…total peste 200 mil lei vechi…la service Citroen, sa obtii garantie. Iar de atunci sa ai doar probleme, sa curga uleiul din ea, dupa atatia bani…fara sa mai stie nimeni de ce…Dupa 4 ani sa se inegreasca bordul acela fara ceasuri(care costa vreo 2500 ron la mana a doua), sa nu meai mearga ventilatia decat pe la picioare(trebuie schimbat nu stiu ce piesa mare, care costa peste 5000 ron)…Da, e o masina frumoasa, dar daca ai probleme, ai pus-o! Cum ti-e norocu. Oricum, eu cred ca au mai facut ajustari motorului 1.6 HPI 110 CP…sunt sigur ca l-au bagat in productie in versiune technical preview.
    Modelul testat de tine cred ca sare de 20.000 Euro. Daca ar fi masina de servici, nu as refuza-o:)

    Eu mi-am luat noul opel astra, echipare sport(iar aici nu se refera la motor) ci la scaune, ornamente, draci…O masina f frumoasa, dar cand iti papa 16-17 l/100 km in oras, chiar si dupa 5000 km…e o pb. La drum lung e pe undeva la 8.5. Motorul este 1.6 benzina – 115CP. Puturosica tare, dar nu-mi trebuie viteza…
    La mai multe testari.

  2. am gasit o greseala amuzanta in lista de preturi. pe prima pagina, la liniuta a treia, ar trebui sa se faca referire la sistemul de detectare a unghiului mort, numai ca a iesit altceva 😀

    in alta ordine de idei, noul c4 este un mare pas inainte fata de vechea versiune, pe care o si detin de altfel, in ceea ce priveste calitatea materialelor, spatiul interior. n-am apucat inca sa fac un test drive sa imi dau seama cum sta la nivelul comfortului, al zgomotului interior.

  3. De dragul perfectiunii:

    „am constat că m-am înșelat”

  4. Intr-adevar arata bine! Dar nu cred ca face banii astia, e mult prea scumpa.

  5. Frumos reportaj. Mult mai reusit decat unele de la televizor. O mica problema cu panoramarea stanga-dreapta cu mici sacadari… SI mie „mi-e frica” sa-mi i-au un Citroen tot din cauza faptului ca nu e fiabila, si pe deasupra te si rupe la costuri de reparatie fata de alte marci… Daca as avea destui bani (cat sa nu-mi pese) mi-as cumpara masina asta si as tineo doar cat e in garantie.

  6. Oribilă. Îmi vine să plâng. La urma urmei nu am chiar treabă cu hatchbackul, dar să renunțe la Coupe mă înfurie la culme.
    Și nu, DS4 nu arată a C4 coupe!

  7. DS4 nici macar nu e coupe. e tot cu 5 usi, numai ca se vrea mai premium decat C4. noul Ford Fiesta in 3 usi se apropie de designul vechiului C4 Coupe. nu stiu cine v-a bagat in cap ca Citroen nu e o marca fiabila. motorul 1.6 Hdi fiind unul din cele mai fiabile motoare din ziua de azi. iar ca si costuri de intretinere, sta mai bine decat marcile germane.

  8. a-ti fost platiti pentru reclama ?!

  9. ” sistemul de supraveghere a unchiului mort” :))

  10. @valentin ANDREI citroen c4 a aparut pe la sfarsitul 2004.
    @ ionut: de acord cu tine, nu stiu de unde a aparut mitul cum ca nu e fiabila…am citroen de 7 ani si singura problema care o are e un sunet ciudat la discul de ambreiaj cand pornesc pe rampa si atat 😕

  11. @razvan ce maasini cu cutie automata ai mai condus ? demult n-am mai auzit pe cineva
    sa „se planga” ca is brutale 🙂 cand schimba treptele 🙂 timd sa cred ca c4 are o cutie automata bazata pe o tehnologie ceva mai veche. poate cineva mai documentat sa ne lamureasca 🙂

    • @mihai: Opel Vectra, Ford Mondeo, Audi A4, BMW seria 3, BMW seria 5, Subaru Forester, niște Chevrolet-uri și niște Dodge-uri închiriate prin state. (și cred că mai sunt dar nu-mi amintesc acum).

  12. ok, intrebarea mea a fost incompleta. la cate dintre cele automate pe care le-ai condus, modele recente, au acelasi comportament ca si c4?

    • Nici modelele vechi nu aveau acest comportament. Ford-ul Mondeo (masina condusa 4 ani) avea cutie ingrozitoare in 4 trepte dar tot nu se simtea mare lucru cand schimba treptele de viteza.

      Cea mai recenta este Audi A4 si era cu cutie cu variatie continua (masina condusa 2 ani).

  13. Citroen a ridicat calitatea masinilor sala foarte mult in ultimii doi ani … Doar ca odata cu calitatea a crescut si pretul … pret care arunca noul C4 in concurenta cu Golf-ul VI … care din pacate il cam bate la toate capitolele.

  14. CVT-ul nu se pune pentru ca nu are trepte 🙂

    Poate ca partea cu „e-” din e-HDI e cauza problemelor. Francezii si electronica… (vezi si Peugeot 206 care la 30.000 km nu semnalizeaza dreapta daca nu ai luminile aprinse).

    Frumoasa masina si excelenta filmare.

  15. Din punct de vedere design francezii se pricep. Dar cam atat. Ar fi misto o combinatie de design francez si productie (integrala) in alte zone…:)
    Am avut Renault Megane Coupe si Peugeot 407. Dupa acesta din urma am tras concluzia: never ever again masina frantuzeasca. Din pacate la fiabilitate nu au legatura cu subiectul si reparatiile sunt scumpe (un exemplu stupid: se strica nu stiu ce senzor la turbina si se schimba toata turbina; cost? 2000 Euro; noroc ca era in garantie si mai si stiam pe cineva pe la Peugeot…)

    Poate ca am fost eu ghinionist. Dar in ceea ce ma priveste nu vreau sa mai risc.

  16. Dupa mine cutiile de tip DSG (fie ele manuale, cum a fost initial sau adaptate la automate) e on the top 🙂

  17. Mi-ati umplut casuta de e-mail. Mai rau ca pe mIRc… 🙂

  18. Cutia de pe e-HDI e pilotata, nu automata (de aici si faptul ca se simte cand schimba vitezele). Asta ar fi un aspect. Apoi, e din „e-HDI” vine de la Eco, avand sistemul stop&start.

  19. Si da, filmarea mi-a placut foarte mult. 😉

  20. Cine stie cunoaste . Pacat ca nu a-ti fost informat mai detaliat despre citia de viteze . Cutie AUTOMATA este doar pentru 1.6 i 122 Cp . E-hdi 110 s&s este o cutie manuala … pilotata .

  21. „O singură problemă am descoperit. Cutia de viteze automată. Ceva e gândit greșit la ea. Când schimbă treptele de viteză, ai senzația că cineva apasă pe frână. E ceva cu care trebuie să te obișnuiești.” – Nu trebuie sa te obisnuiesti, ci sa intelegi mecanismul. Cei care merg pe cutie manuala si se urca pe orice cutie „automata” patesc la fel. Si este legat de modul cum se apasa pedala de acceleratie …

  22. Iata si o explicatie in engleza:

    „You are accelerating too hard. This is an automated manual box, not an automatic. So it has mechanisms that change the gears of a normal manual box. To prevent damage to 1st and 2nd gears from torque reaction, the throttle is automatically damped on the upchanges from 1st to 2nd and 2nd to 3rd. If you try to counter this by pressing the accelerator harder you get the problem you are experiencing.”

    O problema serioasa raportata despre cutia asta e ca are o durata de viata scurta:

    „…my mechanic that is a gearbox specialist is finding the longevity of these gearboxes very lacking. Two people that we both know that are using them for taxi work have had expensive (£1500) repairs done during warranty (50k miles), and are getting rid before the warranty expires. He is also doing a lot of the other dealers repairs and finding 40k miles is the current trouble free life of them.”

    Deci, drive test inainte de a cumpara asa ceva.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te autentifici.