Motoraș electric pentru bicicletă

January 12, 2011 3

Mi-a plăcut downhill-ul cu bicicleta de când eram mic. Mă dădeam la vale pe dealurile din jurul orașului pe unde apucam. Prin pădure printre copaci, prin albii de pârâiașe secate și peste râpe. Toate astea în școala generală, fără cască, fără protecții și cu un pegas nenorocit.

Tata și acum crede că pegas-urile alea erau foarte proaste. S-a rupt cadrul ăla solid de trei ori într-o singură vară! Și de fiecare dată când “coboram de pe o bordură mai înăltuță”. :)

Acum că am îmbătrânit, îmi place tot atât de mult dar nu mai pot. Am mers de câteva ori dar am renunțat. Am renunțat pentru că rezistența mea la efort susținut nu mai e ce-a fost și m-am săturat de privirile sfidătoare ale profesioniștilor care trec pe lângă mine și se uită cu jale la mine din spatele pantalonilor mulați pe… fund, în timp ce mă depășesc și eu am limba pe undeva pe la buric. După cum v-ați dat seama e vorba de partea de urcare, partea urâtă a ciclismului montan.

Descoperind jucăria de mai jos, mă gândesc foarte serios să reiau activitatea. Este un motoraș electric care se montează pe aproape orice bicicletă și pe care îl putem acționa când urcăm.

Știu că pentru adevărații bicicliști, partea cu urcatul este foarte importantă. Dar eu nu sunt! Mie nu-mi pasă! Mie-mi place să mă dau la vale. Este mult mai fun! :)

Și dacă-mi ziceți că nu e ecologică, vă promit că atunci când încarc bateriile o să mă gândesc că folosesc curent doar din hidro centrale și din cele eoliene.

Aveți un clip mai jos:

Se cheamă EGO KIT și se găsește aici.

PS Trebuie să-mi cumpăr și bicicletă. Acum mi-am amintit că niște nenorociți mi-au furat-o din boxă și au dus-o la fiare vechi.





Ce mai cauta lumea:
  • kit bicicleta electrica
  • motor electric bicicleta
  • bicicleta cu motor electric
  • biciclete cu motor electric
  • biciclete electrice
  • motor bicicleta electrica
  • motor electric pentru bicicleta
  • kit electric bicicleta
  • motor electric pt bicicleta
  • kit bicicleta electrica pret

3 Responses

  • parca in contextul asta mi-as cumpara si eu o bicicleta

  • da… imi amintesc. cred ca avem si niste poze, dar limba nu era pana la buric, ci pana la piept doar.
    imi mai amintesc ca am fost de doua ori de la Azuga plecare pe creasta pana la zamora si am impins la bicicleta aia (mi se parea prea greu urcushul) de mi s-a acrit.
    Nu sunt de acord ca urcusul e parte integranta a distractiei… daca vrei efort mergi la sala frate. Disctractia e numai la vale

    si acum, la subiect: Oaaaaaaa!!!!!
    cat o costa chestia aia ma intreb? merge sa o pui pe o bicileta de doi bani? nu prea…

  • Ovi uan

    Sa le luam pe rand.
    Pegasul e(ra) o bicicleta buna daca o folosesti pe suprafete cat de cat rulabile si intr-o maniera cat de cat prietenoasa – adica poti pune 2 saci de porumb pe ea cand mergi pe drum dar nu va rezista la DH pentru ca n-are suspensii care sa absoarba din socuri. Altfel o bitza faina si nostalgia copilariei pentru multi ;) Alaturi de sovieticele Ukraina.

    Partea urata e cand trebuie sa te cureti de noroi daca ai avut chef de o aventura in sezon ploios, partea de urcare e partea dificila a ciclismului montan. E ca gatitul, poti savura o mancare fara sa o fi preparat dar o vei savura mai mult daca te-ai chinuit un pic sa o prepari dupa reteta. Faptul ca suferi un pic la urcare te face sa apreciezi mai mult coborarea si sa tempereze din elanul de a relua miscarea. Adica daca e foarte usor sa te dai iar si iar asta da un pic de dependenta si cel mai rapid mod de a te opri dupa aia va fi un accident. Plus ca daca dispare elementul greutate se reduce si elementul interes si la un moment dat te plictisesti. Acuma depinde si de persoana dar modelul asta e usor de observat in situatii diverse si e cam raspandit.

    Partea cu motorul e un trend in dezvoltarea bicicletelor, mai nou cam toate firmele au si un model electric. Cu motor pe cadru sau in butuc, cu baterie in cadru sau in portbagaj, cu controller integrat alaturi de baterie sau in cadru se gasesc o gramada de variante functie de utilizari. Pe partea de DH am auzit de astia http://www.m55-bike.com/en care inca nu au inceput productia de serie dar din ce se vede pe site pare interesanta jucaria. Desi is fan DIY daca ar fi sa imi iau un DH electric mi-as lua unul fabricat pentru ca eforturile sunt destul de mari si exista si avantajul carcasei potrivite. Oricum cred ca toti aia care fac DH (UMF, Univega etc) au si model electric sau il vor avea curand.

    Daca-ti place partea de coborare ia-ti un bergmonch http://www.bergmoench.com/de/ care e de fapt o trotineta de munte. Te urci cu ea in spate si cobori pe roti. Cam scumpa la 1500 euro dar daca chiar esti fan de coborare merita. Plus ca 2 ar incapea in portbagajul de plafon de la Subaru. Partea de urcare se poate rezolva si cu telescaunul acolo unde exista.

    Pretul la kit va fi undeva intre 1500-2000 euro iar bicicleta completa intre 4-6000 euro. Poate mai mult, slabe sanse sa fie mai putin.Cam ca la masinile electrice unde un powertrain electric decent (motor+ baterie+controller+ conectica) e cam 10K euro, mai pui aprox 10k trenul de rulare, caroseria, accesoriile si ce mai are o masina si ajungi la pretul unui Nissan Leaf in piata americana – $32k, cam 25k euro. La biciclete,un DH adevarat incepe pe la 1000 euro.

    Iar la partea de incarcare a bateriilor, multe motoare pot lucra si in modul generator si atunci pedalezi cu bicicleta pe stand sau intr-o plimbare pe plat, incarci bateria, urci si te dai. Iar in cazul asta nu eviti efortul ci mai degraba il distribui pe o perioada mai lunga de timp. :)

Leave a Reply

css.php