De ce?

Am făcut o pasiune acum ceva timp pentru Subaru Impreza. Era mașina de oraș care îngloba cea mai mișto tehnologie sub caroserie. Singurele elemente ce scoteau în evidență agresivitatea acestei mașini erau tăietura din capotă și eleronul de țăran de pe portbagaj. În rest o mașină austeră fără mp3 player și cu un plastic rezonabil sub formă de bord. Dar ansamblu reușea în mintea mea s-o facă mai mișto decât un Porsche sau un Ferrari.

Acum ne-am șmecherit și am scos un model nou de Impreza care arată ca un Focus de acum câțiva ani și care nu mai spune nimic. La versiunea WRX STI i-au pus o aripioară la lunetă și au zis că au spart piața. E drept că tehnologia de sub capotă este mult mai mișto. Dar care e șmecheria? Te plimbi pe niște cai putere care arată ca un Fiat 500 pentru Barbie. Ca să ce? Să faci liniuțe cu daciile tunate?

Nu că seamănă cu un Ford Focus?

E drept că totul stă în ceea ce poate să facă mașina-n curbe și de puterea care este transmisă corect și mai ales inteligent la roți. Ce pun băieții ăștia pe mașinile de serie nu mai pun mulți în lume.

De ce am făcut Ford Focus din Impreza?

De ce a trebuit să schimbăm ceva atât de radical la ceva atât de celebru în World Rally Championship?

Sunt sigur că portbagajul acela mare care-i deranjează pe piloți în derapaje se putea compensa cu electronica cu care e încărcată mașina.
Îmi povestea cineva că în momentul în care a apărut noul Impreza toți pasionații Subaru au început să se-ndrepte către Mitsubishi Evo. Mașină care mie-mi seamănă a mașină americană de genul Muscle Car făcut de japonezi. Dar a rămas o mașină agresivă. Nu ca noul Impreza: nice and fluffy.
Și același prieten îmi povestea că în momentul în care o Impreza pregătită de curse pleca de pe loc pleca ca o rachetă. Nu exista scârțâit de roți sau motor ambalat la maxim. Exista un singur sunet ca de rachetă: lung și constant. Totul era în tehnologia de sub capotă. Nu era doar echipată cu un motor puternic și cu cauciucuri de curse care ardeau asfaltul. Era gândită din cap până-n picioare pentru viteză și stabilitate.

Așa că pentru toată lumea: Nu mai vreau Impreza! :). Și în plus are un portbagaj cu 100 de litri mai mic față de modelul anterior care era o combinație perfectă între tehnologie, mașină de curse și cărat bagajul bebelușului. Acum avem o tehnologie minunată cu o cochilie inutilă. Bravo Subaru! Ați reușit să distrugeți un mit. Nu era de ajuns că aveați probleme în WRC. Impreza era în corzi și ați ajutat-o să treacă dincolo :)… în public.
Părerea mea este că pierdeți foarte mulți fani cu acest model. Impreza este acum doar un Focus care după cum știm cu toții, s-a transformat treptat într-un Mondeo mai micuț. S-a transformat într-un model ieftin și prost. Viitorul e luminos :).

Și da! Sistemul de răcire a motorului și a frânelor este în continuare cel mai mișto. Și da! Motorul și transmisia sunt în continuare impresionante. Și da! Sistemul 4×4 și suspensiile sunt în continuare în top. Dar de ce Focus? De ce nu Impreza?

Și de o oră mă chinui să găsesc o poză cu noul Impreza din spate. Nu prea se găsesc nimic. De ce? Pentru că nu ne spune nimic privit din spate. Cel vechi spunea tot! Și în general este direcția din care privești această mașină. Din spate!

De ce?

Răzvan

Update:
La sugestia telespectatorilor:
De ce eram eu fan!

Videoclipurile de mai jos spun tot:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.